מזג אויר מושלם, אנשים מקסימים, נוף בראשית, שרידים וסיפורים מימי קדם, נהיגה אתגרית בעבירות קשה ורכבי סובארו שהוכיחו כי הם מסוגלים לנסוע בכל דרך ולצלוח כל מכשול. התחלנו במצפה רמון סיימנו במואה והכל מבלי לפסוח על אף אתגר עבירות בדרך.
צילום: קלאודיה שגיא
מאת: אתר השטח הישראלי
11/12/12
נפגשנו במצפה רמון. שיחת היכרות, תדריך קצר, חלוקת מכשירי קשר ותחילת תנועה על סף המצוק לכיוון פארק הפסלים. הפארק הוקם ב- 1963 וכל הפסלים בו עשויים סלעים ואבנים שנאספו באיזור. בעצירה בנקודת תצפית על המכתש, ניתן לראות עד כמה הוא עשיר בתופעות גאולוגיות ייחודיות. במכתש רמון למשל, נחשפים סלעים עתיקים (בני 250 מליון שנה) ורק הרי אילת עתיקים מהם.
עברנו את קצה מעלה המטענים/המשאות הוא מעלה מחמל (הקטע התלול ביותר בדרך הבשמים באזורנו) ובראש מעלה נח, ערכנו הפסקה בתצפית נהדרת למכתש ולבקעת מחמל. ירדנו את מעלה נח במהירות, ביקרנו באתר אבני המיל והתקדמנו לחאן בארות. מכיוון שנותרו עוד שעות אור, קפצנו לבקר בגב קרוב.
את היום השני התחלנו בביקור בדייקים שבנחל ארדון. הדייק (DYKE) הוא חומר געשי מותך, החודר לתוך סדק בסלע, ממלא ואותו ומתגבש בתוכו לסלע מוצק. משם לחאן סהרונים וירידת מעלה דקלים. מעלה דקלים בירידה לא היווה אתגר משמעותי לא לנהגים ולא לכלי הרכב, וסיימנו את הירידה בו תוך מספר דקות. ממעלה דקלים הגענו למדרגת נקרות.
מדרגת נקרות היא בעצם שלוש מדרגות בזו אחר זו, שבעיני כל ג'יפאי, הן מדרגות משמעותיות הדורשות בנייה ועזרת מכוון קרקעי. איתרע מזלנו ובמדרגת נקרות פגשנו קבוצת ג'יפאים גדולה (14 ג'יפים קשוחים) ונוכחנו לדעת שגם ג'יפים גדולים עם צמיגי שטח ענקיים, מתייחסים למדרגת נקרות ברצינות על כל המשתמע מכך וגם הם, לא עוברים את המדרגה בקלות. את הלגלוג הראשוני החליף הפה הפעור לנוכח המהירות והקלות שבה ירדו רכבי הסובארו את המדרגה.
משם לנחל נקרות הרחב והמתון, המאפשר לנהגים להנות מנהיגה מהירה. הפסקת צהרים בצל, ויציאה לכיוון הר משא ומיצד קצרה.
השמש החלה לשקוע, וצבעה את העננים בצבע אדום, שהפך את קטע האחרון למרהיב במיוחד. מפגש עם עדר צבאים ואנו כבר מחוץ לשמורה בדרך לסיום הטיול ולמפגש עם כביש 90.
דיברנו על מכתשים ועל תנועת לוחות, על פנגיאה ועל גאואיד, על נבטים ועל דרך הבשמים, על שמות ישובים בארץ, על ג'ון פטרסון ויוני נתניהו ואפילו שמענו הרצאה קצרה, על איך להגיע לגיל מאה, נגד כל הסיכויים. כל זאת בנוסף למנועים והילוכי כח, עבירות ובחירת נתיב, נהיגה נכונה וג'יפאות כללית.
תודה גדולה יש לומר לחברת יפנאוטו יבואנית סובארו, המקפידה על המשך הפעילות ועל חיבור כלי הרכב שלה, לכל סוגי השטח.
טיול אתגרי בעבירות לא פשוטה הסתיים בהצלחה, ללא פגע וללא נזק לכלי הרכב.
אני נהניתי. מאוד. כן ירבו טיולים כאלה. להתראות בטיולים הבאים.
8 תגובות
1
Ogash Ofer
11 בדצמבר 2012 ב 13:04
יפה מאוד - אהבתי!
2
אורח/ת
11 בדצמבר 2012 ב 13:26
הדרכה מעולה משתתפים נהדרים=הצלחה
אין מילים, טיול שלא במהרה ישכח
3
brkeren
11 בדצמבר 2012 ב 14:40
מעורר קנאה
בפעם הבאה אני מצטרפת :-)
4
Ogash Ofer
11 בדצמבר 2012 ב 15:10
מעורר קנאה
5
יחיאל דניאל
12 בדצמבר 2012 ב 17:30
ביג לייק......
6
rogel-y
13 בדצמבר 2012 ב 18:42
גדולים מהג`יפים
כל הכבוד הוכחתם יכולות מדהימים
האם יש מפה או סיפור דרך
תודה
7
Ogash Ofer
13 בדצמבר 2012 ב 19:26
גדולים מהג`יפים
8
אורח/ת
15 בדצמבר 2012 ב 12:54
טיול מהנה וחוויתי ביותר
טיול מהנה וחוויתי ביותר, עם נופי בראשית שיד האדם כמעט ולא נגעה בהם.
הטיול הותיר בי חותם עמוק.
נופי מצפה רמון ודרך הבשמים במסלול שנבחר הם מדהימים.
האנשים המיוחדים שהשתתפו בטיול הוסיפו לחוויה.
וכמובן, ההדרכה של אוהד היתה מעולה.
תגובות