שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

מועדון JEEP בגבי צין וגבי שיש - 16/3/13

נהיגה בשביל נח וברור, אתגרי עבירות בזה אחר זה, גבים וברכות מים, תופעות גאולוגיות מעניינות, סיפורים מן העבר, מזג אויר אידיאלי, קטעי נהיגת ראלי, דגמים שונים של ג'יפ, אך בראש ובראשונה קבוצת משתתפים מוצלחת במיוחד, הניבו טיול מהנה באחד מהמסלולים היפים ביותר בדרום הארץ.
צילום: המשתתפים

image

נפגשנו בצומת דימונה, אספנו את משפחת עוז בצומת רותם, עשינו תדריך קצרצר ולפני שהסתבכנו עם נציגי החוק, ירדנו למעלה עקרבים. היכרות בין חברי הקבוצה, חלוקת מכשירי קשר ומתחילים. בשתי נקודות עצירה במעלה עקרבים, סיפרנו חלק מהאירועים המסעירים שהתרחשו בו בעבר.

imageimageimageimageimage

נכנסנו לשטח מול חניון הלילה, עצירה קצרה להורדת אויר ואנחנו חולפים על עין עקרבים ומתקרבים לחצייה הראשונה מים. מיד לאחריה מדרגה טכנית ראשונה.

במדרגה שתי אופציות (קלה ופחות קלה) אבל אף אחד אפילו לא חושב לטפס בקלה. ג'יפים אמיתיים!

המעבר במסלול גבי צין וגבי שיש, מכין למטייל בו הרבה מעברי מים. המים הזורמים לאורך המסלול נראים מזמינים במבט ראשון, אך אלה מי שטיפת הפוספטים בעלי מליחות גבוהה. מאז הקמת מפעל צין, חלחלו מים אלה במצע הסחף של נחל צין והם צצים ומופיעים כפלג לאורך המסלול. פלג מים זה, חיסל למעשה את שני המעיינות ואת הצמחייה בסביבתם הקרובה.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

imageimageimageimage

image

החלק הראשון של הטיול כלל מעברים טכניים בהפרש של כמה דקות נסיעה זה מזה. הדבר שמר את הנהגים בעירנות, ואיפשר לאלה שבד''כ אינם נוהגות, לצבור נסיון בנהיגת שטח מגוונת.

הפסקת צהרים בגבי צין, המשך בנחל, יציאה לכיוון המכתש הקטן, ביקור במרפסת המפורסמת של נחל צין, והגעה לכביש 90 – כביש הערבה.

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

חציית כביש הערבה סימנה את המעבר לחלק השני של המסלול שהתאפיין בנסיעה בשבילים המאפשרים נהיגה מהירה.

כל דגמי JEEP מצויידים במערכות בטיחות מתקדמות. בקרת ירידה במדרון, בקרת משיכה E.S.P. בקרת אחיזה T.C. ועוד ועוד.

בנהיגת שטח בשבילים מהירים מערכת ה E.S.P. יכולה לגרוע במקצת מהנאת הנהיגה בשל השתלטותה על מערכות הרכב הרלוונטיות בכל זיהוי של החלקה. הנהגים הונחו להתחיל לנהוג כשהמערכת פועלת, לחוש את פעילותה ולבטלה לפי רצונם.

ביטול והפעלת המערכת איפשרו לנהגים להנות מנהיגת ראלי אמיתית תוך שמירה על בטיחות מירבית.

בטיול השתתפו דגמי JEEP שונים. רנגלרים (כולל הרנגלר המרשים של גיל) גרנד צ'ירוקי, צירוקי, בנזין, דיזל, ולכולם ללא יוצא מן הכלל מכנה משותף ברור. כולם נולדו עם יכולות שטח מרשימות תוך השראת בטיחות והנאה אצל הנהג והנוסעים.

אני נהניתי מאוד. מהכל.

נתראה בטיולים הבאים.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

תגובות

1 תגובות

1

Yoramd

09 באפריל 2013 ב 06:58

גבי שיש

אחלה טיול , אחלה מדריך
נתראה בטיול הבא ביום שבת