רצינו לשלב נוף יפה, ארכיאולוגיה ומעט אתגרים והחלטנו לשלב 2 מסלולים יחד.
סיור ביער יתיר, ביקור בבית היערן ומעבר מהיר לתא שטח אחר לגמרי בדרום מדבר יהודה.
הדריך וייזל עדי
09:00 תחנת הדלק בצומת שוקת מתמלא אט אט ברכבי השיירה.
תדרוך בטיחותי, מעבר על המסלול במפה, חלוקת מכשירי קשר ויוצאים לכיוון יער יתיר.
יער יתיר הוא היער הנטוע הגדול ביותר בישראל.שטחו למעלה מ 30 אלף דונם והנטיעות הראשונות החלו ב 1964.
למעלה מ 4 מיליון עצים ניטעו ביער במהלך השנים.בשטח היער הקימו את "בית היערן" שבעברו שימש כבית המגורים של עובדי קק"ל ובני משפחותיהם , אותם עובדים שנטעו את העצים ביער. בשל קרבתו של המבנה לקו שביתת הנשק עם ירדן, נבנה המבנה כמבצר ובנקודה גבוה החולשת על כל הסביבה ולא מאפשרת חדירה בהפתעה(גובה 687מ' ).
הדרך לבית היערן נבחרה על ידי בקפידה. חיפשנו אתגר ואותו מצאנו בדמות מעלה הר חירן. מעלה ארוך המטפס לראש הר חירן.
לאחר ביקור בבית היערן המשכנו לכיוון תא שטח פחות ירוק - מדבר יהודה.
נכנסנו דרך בא"ח נח"ל ונכנסנו לעומק השטח כאשר בציר שלנו הר חצרון, מצפה מדרג, נחל חבר וכמובן למעלה האתגרי - מעלה עוזי.
עצרנו לצהריים במצפה מדרג - אחד מתחנות המשטרה הירדניות הפזורות במדבר יהודה(כמו רוג'ום א-נקה). כל תחנת משטרה כזו ממוקמת בנקודות אסטרטגיות, גבוהות החולשות על השטח שמתחתם. מבנה רעוע מת לנפול ובכל זאת זוכה לביקורים תכופים של המקומיים ושל כל ג'יפאי שעובר בסביבה.
מאחר והשמש שוקעת כבר ב 17:00 יצאנו ממצפה מדרג כבר בסביבו 14:30 ובחרנו בדרך הקצרה ביותר למעלה. כל הרכבים - 10 במספר לערך, עלו את המלע הללא כל תקלה ובסיוע "עבודות מע"צ" כפי שנהוג לכנותם.גם הרכבים הלא נעולים והלא משודרגים עמדו במעלה בכבוד ויש לומר כי לא היה פשוט כלל וכלל.
את היציאה לכביש עשינו דרך הר חולד כאשר סביבנו חושך מוחלט.
השיירה עלתה על הכביש ללא כל תקלה.
ונסיים כרגיל במילים - אחלה מסלול ואחלה קבוצה.
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
0 תגובות
תגובות