יומן מסע - המדבר האתגרי 20/01/18

איזה יום עבר עלינו, ביום שלפני המסע האתגרי שלנו כהרגלי החלטתי לקצר טווחים- לרדת דרומה ולישון בקרבת מקום המפגש של הבוקר. כשהכרזתי שאני יוצא לשטח בקבוצת ''הפלינסטורמס'' המיוחדת מיד קפץ על המציאה ראיד חברי. קבענו בצומת אלמוג והחלטנו שמשם נצא ונחצה את נחל אוג השוצף ומשם נמשיך על מצוק ההעתקים עד למצוקי דרגות ואז... אז כבר נראה, ממילא אני צריך להמשיך דרומה וראיד לחזור לירושלים ואי אפשר לוותר על טיול קצר, על אחת כמה וכמה אם יש שיטפונות- אז חייבים להיות בשטח ואם אפשר עם סיקס פתוח ועם החבר'ה אז בכלל ראיד בעניין.

צילמו: אורית גררו ופלג וסרמן

לאחר שסיימנו את המסלול שהיה חלקלק ומאתגר ירדנו ממצוקי דרגות שם פגשנו את גיתאי נווה- חברינו לאותה הקבוצה ופנינו לכיוון חניון הלילה הקרוב למקום המפגש- חניון לילה אשת לוט. שואלים את עצמכם מה חשבנו לעצמינו? מה אם יהיה לילה גשום ומלא ברוחות? אז אנחנו לא שאלנו, אנחנו נסתדר... כמובן שבמשך היום הגשמים הגיעו ולא חסכו בעוצמתם. הגשמים סחפו איתם את כל מה שהיה ניתן: אבנים, סלעים, זבל מכל הבא ליד הגיע אל הכביש. הכבישים נחסמו וחלקים קטנים של הכביש נסחפו גם הם. בדיוק כשירדנו ורצינו לפנות דרומה השוטר במקום שאל לאן כי אף אחד לא ממשיך דרומה, הכביש סגור ויש הצפות וסחף חזק. כאן כבר הבנו שלא נעמוד בפיתוי ולמזלנו הטוב יש תעודה של יחידת חילוץ בנמצא בכדי לעבור את המחסומים ולדלג בין השיטפונות.

ירדנו קצת לחוף ''שנטיוכוס'' ולאחר מכן יצאנו דרומה לפגוש את חגית- חברה מהקבוצה ויותר מזה- אשתו של גיתאי עם שניים מילדיהם הקטנים ''ילדי המדבר''. הדרמנו ועברנו נחלים כשעובדי מע"צ עומדים ומשתהים על החבורה המוזרה: סופה פתוחה של גיתאי, סיקס פתוח של ראיד ואני וג'ים (הכלב שלי) עם הטויוטה- אומנם ללא חימום אבל בהחלט סגורה.

על המעברים ושאר ההרפתקאות לא ארכיב גם בשביל לא לתת רעיונות. לשלושתינו יש כמה שנים של ניסיון ואני לא אמליץ לחצות שיטפונות דוהרים. הגענו לחניון הלילה, חגית פינקה אותנו במרק מדהים ושקשוקה מפוארת. אכלנו טוב צחקנו אל מול חום המדורה. ראיד וחברתו שלא היו מצוידים ללילה יצאו בשעת לילה מאוחרת חזרה לכיוון ירושלים ודממה נפלה על המחנה הקטן שלנו.

ולאחר כל זאת הבוקר של הטיול הגיע והיום נראה בהיר עם שמש חמימה. אט, אט החלו להגיע המטיילים שלנו. למרות איחור לא קטן השיירה יצאה לדרך כאשר אני מוביל וגיתאי חברי סוגר את השיירה ודואג שהכול יזרום ובעיקר מקווה שיהיה משהו לתקן.

לאחר הסבר על המסלול, דגשי נהיגה- במיוחד בבוץ החלקלק וחלוקת מכשירי הקשר התחלנו תנועה היישר אל תוך נחל פרצים שאופן די מוזר לא היה בוצי ורטוב. הקרקע היתה בדיוק במצב שלא עולה אבק- נהדר לשיירה שלנו. המעברים הטכניים עברו בשלום ובהנאה רבה, קבוצה מיוחדת עם חוש הומור ומצב רוח מרומם שהביאו כנראה כבר מהבית. השיא של המסלול בנחל פרצים נרשם במעבר בקיעים- מעלה קצרצר עם הצלבות נחמדות שבסופו שיפוע צד לשני הכיוונים.

התנועה זרמה לכיוון נחל סדום כאשר אני נכנסתי לוודא שאין לנו מטיילים בין הנקיקים גיתאי הזניק את הרכבים אחד אחד בהפרשים קצרים בשביל שיוכלו להנות מקצת מהירות בין הסיבובים הפתלתלים של הנחל תוך כדי צילום הוידאו.

יצאנו מזרחית למאגר "אשת לוט" ומשם בנסיעה מערבה על ציר 31 לכיוון דרך ''רמבו'' אשר לוקחת אותנו לכיוון מעלה יאיר. דרך "רמבו" נקראת כך משום שזאת הדרך שבה השתמשו בזמן הצילומים של הסרט "רמבו 3" שצולם בארץ.

נכנסנו אל הציר ולאחר קילומטרים בודדים עצרנו לארוחת צהריים בשמש החמימה ומיד המשכנו ליעד הבא שלנו- מעלה יאיר.

לאחר תצפית וצילומים של הנוף המשכר התחלנו לרדת כאשר במדרגה הראשונה אני עוצר את הנהגים ומוודא שאנחנו סגורים על צורת ההכוונה בכדי להיות מדויקים למדרגות הגדולות יותר אשר יהיו בהמשך.

המשכנו בירידה, עברנו את כל המכשולים ללא פגע. ירדנו אחד-אחד למדרגה האחרונה או הראשונה כאשר עולים את המעלה. עשינו מעקף ששימש אותנו בגלישה מטה, חוץ מגתאי שהשתעשע במדרגה הישנה.

הגענו לסיום המעלה ממש סמוך לכביש 90 כשכולנו בריאים שלמים וללא שריטות. ביום טכני ולא פשוט- זה כבר עושה מצב רוח טוב. לשמחתי הנהגים היו מדויקים מאוד ולכן היה פשוט להעבירם במכשולים השונים.

לסיכום: מה צריך לבקש יותר ממזג אוויר נפלא, מעלות ומורדות טכניים, שיפועי צד והכי חשוב חברות'ה מצוינת.

פשוט יום של כיף, נתראה במסעות הבאים.