בקעת הירדן, בחלק הצפוני של מדבר יהודה - תקופת האביב - אחד האזורים היותר יפים שאני מכיר במדבר.
בחרנו בציר אתגרי העולה מנתיב הגדוד דרך מעלה כותים לכיוון הסרטבא אך לצערנו נתקלנו בציר לא עביר וחזרנו על עקבותינו לצירים פחות מסוכנים - מאנדרטת הבקעה לסרטבא
09:00 מפגש הבקעה - הרכבים מתחילים להתאסף ברחבת החניה של תחנת הדלק הקטנה.
פותחים מפת סימון שבילים, מחלקים מכשירי קשר ונוסעים לכיוון גלגל ונתיב הגדוד - בדרכנו ל-"מעלה נתיב הגדוד".
הדרך למעלה הייתה מורכבת - סימון שבילים אדום המוביל למעלה הועתק 30 מטרים קדימה - דבר שנודע בדיעבד וגרם לאיבוד זמן יקר - אבל לא זה מה שיגרום לנו להתייאש.
מגיעים לתחילת המעלה ואז מתברר כי 20 המטרים הראשונים של המעלה משופצ"ים לימין כאשר בצידו הימני יש מספר בורות ומימין לבורות חריץ ענק. בחינת הציר הביאה אותי להחלטה כי לא לוקחים סיכונים מיותרים וחוזרים על דרכנו לעבר אנדרטת הבקעה לחלקו השני של הציר.
נכנסנו לסמ"ש הירוק המוביל מאנדרטת הבקעה לציר המכונה "ציר גרינברג" איתו התקדמנו לכיוון הציר הראשי המוביל לסרטבא.
העלייה בהחלט מאתגרת, הציר טכני ומלווה בלא מעט מעברים טכניים הדורשים סבלנות ומיומנות של נהג.
הרוח הייתה חזקה וניסינו למצוא מקום לארוחת בוקר עד שנמצא מקום בו צד אחד מוגן מהרוח והתצפית ממנו מדהימה.
לאחר ארוחת הבוקר המשכנו בדרכנו והתחלנו בטיפוס מעלה לכיוון "עמלה הסיפון".
אחריי נסע יוסף, נהג ותיק ומנוסה עם איסוזו טרופר ומייד כשהגענו להצלבה הגדולה ומאחר ולרכב אין נעילות, הרכב נעצר בהצלבה.
בניסיון השני לטפס את המעלה נשבר זרוע הגה.
שבירת זרוע הגה אינה תקלה פשוטה - בסופו של יום מגיעים למסקנה כי חייבים להשיג את החלק ולהרכיב - אחרת נבלה שעות רבות בקידום הרכב בכמה מטרים עד שתצא נשמתנו.
בזמן שאנחנו שוברים את הראש מגיעים שני חבר'ה הגרים במאהל לא רחוק מהנקודה בה נתקענו. שמו של אחד מהם - איברהים.
אחרי שהבנו כי אין מנוס אלא להשיג חלק נעזרנו בו והגענו למוסך בכפר עוג'ה הסמוך - לצערנו לא היה ברשותם את החלק שכן צריך חלק ספציפי של איסוזו.
איברהים נשאר איתנו ועשה מספר טלפונים עד שאמר כי צריך לנסוע לכפר ליד תפוח ולהם יש איסוזו טרופר.
פירקנו את החלק, שלחתי את איברהים עם שני ג'יפים ומספר חברים לכפר. מדיווחים שהתקבלו לאחר מעשה נמסר כי הכניסה לכפר לוותה, בצדק, בחששות אבל מה לא עושים בשביל להציל חבר לשטח.
זרוע ההגה פורקה מהרכב בכפר, הועברה לידי איברהים, שולם בעבורה 80 ש"ח בלבד!!! ותוך שעה החלק היה בידינו.
הרכבנו את החלק ולצערנו לא הצלחנו לכוון את אורך הזרועות ונאלצנו להמשיך בנסיעה כאשר הגלגלים מעט פוזלים.
הנסיעה הייתה איטית במיוחד ועשינו כל מאמץ לא להפעיל לחץ על הגלגלים ועל כן במעלה הסיפון הרכב נגרר.
ברקע מטיילים נוספים מפלסים לעצמם דרך
הבטחנו לאיברהים כי נחזיר אותו עד לפתח המאהל וביקשנו ממנו שיתלווה אלינו עד שנגיע לכביש.
בסוף מעלה סיפון קיימת מדרגה ובכדי לא להכביד על הרכב התקול, גררנו את הטרופר בעזרת הרוביקון של רבקאי.
בשלב מסויים השיירה הפריע לגורר וביקשנו מכולם להתקדם - משה כץ, שהיה ראשון בשיירה, הלך לעבר רכבו כדי להתקדם ובדרך החליק ושבר את עצם הבריח.
אחד מאנשי השיירה, ניר, רופא במקצועו, טיפל במשה כץ וקיבע את הכתף.
איברהים שהתלווה אלינו - הפך בן רגע לנהגו של משה כץ ואני נהגתי באיסוזו טרופר התקול לבקשת בעל הרכב.
בהגיענו למעלה אלכסנדריון - מעלה הסרטבא - נתקלנו בפקק של 12 גיפים שירדו את המעלה ואחד מהם נתקע. כשהבנו כי הדבר ייארך זמן רב, חזרנו על עקבותינו ונסענו עד היישוב מעלה אפרים. איברהים זכה לספיישל עד ביתו
ואחרון הרכבים עזב את הבקעה בשעה 18:00.
אין ספק כי בטיול בעבירות קשה יכולות לקרות תקלות מהסוג של תקלות ברכב ועם זה מתמודדים בגבורה אך תקלות הקשורות לנזקי גוף בהחלט לא נעים - מה גם שנסיעה בשטח עם עצם בריח שבורה זה ממש לא דרך קלה להתמודדות.
משה כץ טופל, עצם הבריח קובעה למקומה, נכון להיום הוא רגיש טוב והכל בסדר.
תודה לכל חברי הקבוצה, על הסבלנות , על התושייה, על העזרה, על סיעור המוחות.
תודה מיוחדת למשפחת רבקאי ( ירון), לרוני שפיר ולביתו אלה, לעידו כספי, לניר כהן שהוסב לרופא השיירה ולכל יתר המשתתפים.
מקווה שבפעם הבאה שנצא לטייל יחד - נחווה חוויות יותר טובות.
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
1 תגובות
1
jlavi2002
12 באפריל 2018 ב 11:14
היה טיול מדהים ! תודה לעדי ,משפ רבקאי ,משה כץ וכל האחרים על הסיוע ועל הסבלנות- וסליחה על הטירדה. הרבה איחולי החלמה למשה. (כלקח: הצטרפו לארגז הכלים: מוטות הגה מחוזקים וצירייה. ושוב תודה!).
תגובות