מועדון סוזוקי בכרמל - 9/6/18

יום שבת 6/9/18, אט אט מגיעים רכבי הסוזוקי - בעיקר ג'ימני אבל גם כמה ויטארות עם הילוך כוח אל החניון של שמורת הר הכרמל (נחל המערות), האתר נמצא בצדו המערבי של הכרמל בדרכנו לנסוע בציר אשר יוריד אותנו אל שיפוליו המערביים של הכרמל באזור יקנעם

למסע הזה נרשמו 20 רכבים ולכן הוחלט לצאת בשתי קבוצות בדרוג.

לי אישית היה כיף למצוא בקבוצה שלי חברים מטיולי מועדון בעבר וגם חברים אשר עשו איתי את חוצה ישראל לפני חודשים ספורים בלבד. וכך יצא שהתחלנו עם מורל גבוה וכיף של מפגש.

הקבוצה שלי יצאה ראשונה ובשל בקשת פקח רשות הטבע והגנים שלא לעשות תדריך בכניסה למסלול (במקום בו היו שולחנות וצל) נאלצנו להתחיל ולנוע לכיוון מזרח בנחל מערות. לאחר כ-5 דקות עצרנו כהרגלנו לתדריך ונהלי נסיעה בשטח ומיד המשכנו לכיוון עמק מהר"ל. התנועה בהתחלה קופצנית אך די מהירה עד המכשול הראשון שבו נאלצתי להכווין רכב-רכב בין הסלעים למניעת פגיעות בכלי הרכב. לשמחתי הקבוצה עברה את הקטע בזריזות ובדיוק רב והמשכנו לכיוון חרבת דראג' בנסיעה טכנית כאשר כל כמה מאות מטרים יש אתגר המאלץ אותנו לעבור באיטיות ובתשומת לב מלאה.

הגענו לחרבת דראג' שבעבר הייתה גת שמנים עתיקה. ירדנו לראות ולהתרשם ולאחר מכן התיישבנו בין העצים עם רוח קלילה ונוף יפהפה לארוחת הבוקר שלנו, כמו בספרים.

מחרבת דרג' המשכנו מזרחה לכיוון חורבת סומק המרשימה שם הוצאתי דפים שאני וחברי קובי שהדריך את הקבוצה השנייה הכנו למשחק ניווט קצר עם המטיילים. המשימה היתה די פשוטה - לאתר חמישה מוקדים/חורבות ולצלמם ובסוף כשנפגש נעבור לראות מי הצליח למצוא כמה שיותר חורבות לפי המפה.

המטיילים יצאו לדרך ואני נשארתי להחליף גלגל לאחד מהרכבים שקיבל פנצ'ר קל שתוקן ליתר ביטחון עם פצ' (רק עד שיגיע לפנצ'ריה) בכל מקרה החלפנו בין הגלגל התקול לבין הספייר שיהיה רק למקרה חירום.

החבר'ה חזרו כאשר הילדים בראש, לאחר שמצאו את המקומות עברנו על הגתות, מערות הקבורה, המקווה ויתר המקומות ויצאנו לדרך שוב מזרחה לכיוון קרן כרמל.

לאחר נסיעה לא קצרה וטכנית הגענו עד לחניית המחרוק ועצרנו לצהריים בצל עצי האורן. לאחר ארוחה טובה והרבה פיטפוטים המשכנו לכיוון האתגר האחרון והמשמעותי להיום - הירידה הטכנית מהמחרוק לכיוון צומת התשבי.

ממש בתחילת הירידה חיכתה לנו מדרגה גדולה עם הצלבה רצינית אבל אט אט ירדו כולם כשהם מאוד מדויקים להכוונה מה שנותן שקט לכל מדריך במורד עם מדרגה ושיפוע כזה.

אתגרי העבירות ליוו אותנו ממש עד שהגענו בביטחה למדף גדול שם התכנסנו כולם לסכם את המסע שלנו להיום. נראה שהיה מאוד מוצלח - נוף מדהים, נהיגה מאתגרת והכי חשוב כולם בריאים ושלמים וגם הרכבים.

יופי של חבורה יצא לי להדריך השבת, נהנתי מכם, מהנהיגה ומהנוף.