שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

מהר כמריר לסכיני דימונה - אתגרי

לבקשת רבים והאמת גם רצון פנימי שלי לבקר במסלול מעט אתגרי, החלטתי לבקר בציר הר כמריר עד סכיני דימונה ולאתגר חלק מהג'יפאים.
מסלול אתגרי שמתחיל בציר הגז (הר קינה, יהל וכיפון) ונכנס לעומק השטח דרך נחל סילון, הר כמריר, נחל דימונה וכמובן - טיפוס הסכין המרכזית
הדריך: וייזל עדי





השעה 09:00 ורחבת החנייה בתחנת הדלק פז בערד מתחילה להתמלא בג'יפאים ובני המשפחות. תדריך על המסלול, הצגת הציר במפה, חלוקת מכשירי קשר ויוצאים לכיוון ציר הגז. מדובר בציר היורד דרך הר קינה, הר יהל והר כפון לנחל חימר. ציר שבעברו היה מעט מאתגר, כלל מדרגה וציר לא מהמתוחזקים, הפך לשביל "קק"ל " כמו שנהוג לכנות שבילים פשוטים שכל רכב יכול לנסוע בו. מה שאי אפשר לקחת לציר הזה - זה הנוף הנשקף ממנו. ירדנו עם הציר לנחל חימר - הנחל הדרומי ביותר במדבר יהודה, 37 ק"מ אורכו, הנחל מקבל את מימיו (יובליו) בין השאר מנחל דימונה ונחל אפעה. יש המכנים אותו "נחל התהומות" בגלל הקניון הגדול בו זורם הנחל - קניון באורך 10 ק"מ ובעומק של 300 מטר. נוסעים בנחל ומתמקמים לארוחת בוקר.

המשכנו בנחל חימר עד שהנחל נכנס למקומות בהם לא ניתן כ"כ לנסוע עם רכב. המשכנו בנחל סילון והתחלנו לטפס במספר מעלות, חלקם לא קלים בכלל - מעלה סילון, הצלבות, בורות ובסופו מדרגה קטנה - הרכבים מחפשים את הנתיב הנכון לכיבוש המעלה.

החילוץ במעלה סילון

החילוץ במעלה סילון

ממשיכים בציר - הניווט באיזור לא קל שכן הצירים לא מסומנים במפה והנסיעה בו מומלצת למי שמכיר את הציר או יודע לקרוא היטב מפות טופוגרפיות. ממשיכים עם הציר לכיוון כללי הר כמריר - ממשיכים לטפס מעלות. קצת "עבודות מע"צ במדרגות הגבוהות וכל הג'יפים נמצאים למעלה בעידודם של חברי השיירה שעומדים מהצד ומעודדים.

יורדים את הסכין הצפונית

יורדים את הסכין הצפונית

סכיני דימונה

עד כמה שידוע לי קיימים 3 צירים השייכים למה שמכונה "המעלות של סכיני דימונה" הצפונית, המרכזית והדרומית. בתקופה האחרונה זיהיתי עלייה נוספת ששווה לפקוד אותה ומבטיח לדווח - בטיול הזה ירדנו את הסכין הצפונית, ירידה לא קלה, תלולה ורוויית מדרגות, עצרנו לאכול צהרים בנחל דימונה כאשר כל זמן הארוחה המבטים מופנים לעבר המעלה - הסכין המרכזית. ציר לבן, בוהק ומרחוק נראה ידידותי - אך רק מי שמכיר אותו יודע ומודע לעובדה כי מדובר בעלייה "מדורדרת" עם מדרגה "בריאה" בסופה. השיירה הארוכה מתחילה בנסיעה לעבר המעלה - מרווחים סבירים בין רכב לרכב, ראשון עולה הרכב שלי, מתמקם בנקודה צידית ומתחיל לקרוא - אחד אחד לכיבוש המעלה. לחלקם העלייה זרמה, חלקם נדרשו למספר ניסיונות אבל תוך 45 דקות כל השיירה הייתה בראש המעלה.
ממשיכים בנסיעה לכיוון ערערה - עוצרים לסיכום טיול בסמוך לבור מים גדול ומרכזי ויוצאים בכביש 80.
מאוד נהנתי - מקווה שגם המשתתפים. - נפגש בטיולים הבאים.

השיירה בסכין המרכזית

השיירה בסכין המרכזית







שיחת סיכום בבור המים באמצע השטח על רקע השקיעה

שיחת סיכום בבור המים באמצע השטח על רקע השקיעה

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - יאיר

25 באוקטובר 2018 ב 18:56

מר עדי וייזל מדריך מקצועי, מאתגר וענייני ביותר!!! אני וחבריי נהנים כל פעם מחדש לצאת איתו לטיול!! וכמו תמיד, גם הפעם מאד נהניינו,ואני באופן אישי במיוחד מהעבירות הטכנית המאתגרת עד מאד!!! אין כמו אתר השטח הישראלי בשטח!!!!!!!!!