שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

סיכום טיול ג'יפים לאור ירח – הכי קרוב ללבנה - 26/10/18

ביום שישי ה- 26 באוקטובר התאגדה לה חבורת ג'יפאים מכל קצוות הארץ לטיול מיוחד לאורה של הלבנה כמה שעות לאחר שהמדבר שטף והנחלים זרמו

הטיול לאור ירח נקבע מראש, מזג האויר הביא עימו לבטים עד לרגע האחרון, אמנם "סערה" לא היתה כפי שהובטח, אך נחלים במדבר יהודה זרמו ואין להקל בזה ראש. לאחר בחינה שניתן לקיים את הטיול הודענו בבוקר יום שישי לכל הרשומים לטיול שהטיול מתקיים כמתוכנן.

נפגשנו בנקודת המפגש בשעה 16:30, קפה, תה, היכרות, צחקוקים, ניצנים ראשונים של התגבשות חבורה של ג'יפאים שזה עתה נפגשו. המתנה לאחרונים, הסבר על הטיול ותדריך בטיחות. יאללה יצאנו לדרך.

הימים שאחרי הגשמים הם היפים ביותר, השמיים בהירים ויפים מקושטים בעננים. מצד אחד ליבנו תקווה שהעננים יתפזרו או לפחות לא יפריעו לירח להאיר לנו את הדרך כשנגיע מאוחר יותר למסלול הרגלי, מצד שני אנחנו נהנים כרגע מתפאורה שמיימית יפייפייה.

נכנסים לפיתולי נחל סדום, הנהיגה חווייתית, הנהגים מתחלפים בנהגות והנהגות בנהגים והעיקר שכולם יחוו את הנהיגה. המסלול בנחל כמעט ואינו מציב מכשולים אך גם את אלו שכן השיירה צולחת ללא קשיים.

מכשול אחד בכל זאת מהווה אתגר קצת יותר גדול, אך עם קצת הכוונה לא נראה שגם פה מישהו מתרגש.

השמש מתחילה לשקוע וצבעי השקיעה ניקרים באופק, קירות הנחל גם הם מקבלים את צבעי השקיעה והעננים מעל מצטופפים להם בשמיים, לא ממש סימן טוב להמשך מבחינתנו, אנחנו צריכים שמיים בהירים לקראת המסלול הרגלי, אך יש עוד זמן עד ליציאה למסלול הרגלי ואנחנו מקווים שעוד יהיה שינוי.

אור אחרון מגיעים לתצפית מהר סדום, הסברים על היווצרות ים המלח, ההיסטוריה של מפעלי ים המלח והר סדום. פעם שנייה שבטיול הזה מצטרף מטייל שקשור למפעלי ים המלח ותורם גם את ההסבר שלו, הפעם אלכס בהסברים מעניינים בתוספת למה שכבר נאמר. לפי הסטיסטיקה הזאת עשירית מתושבי ישראל עובדים במפעלי ים המלח או לפחות מאלו שמצטרפים לטיול נחל סדום בליל ירח מלא.
הסבר בתצפית מסתיים בחשיכה מלאה. תדריך נסיעה בחשיכה ויוצאים לכיוון חניון הלילה.

מגיעים לחניון לילה לצורך ארוחת ערב, באופן מפתיע לא קר מדי. מדליקים מדורה מתיישבים, עכשיו יש לנו זמן "לשרוף" בניחותא, הירח לא קרא את העידכון מגוגל על שעת זריחת הירח ונראה שהוא מאחר, מנגד העננים בשמים נעים מזרחה ועוד רגע הירח אמור לעלות מעליהם.
בינתיים מתחילים להכין שקשוקה לחבר'ה, השקשוקה כמו הירח, כאילו מחכה לירח ומתעכבת בהכנה. אך בסוף בתאום מושלם השקשוקה מוכנה ומוגשת והירח מתחיל לזרוח מעל העננים.
אנחנו נושמים כיוון שנראה שהירח יאיר את הדרך ויתן את החווייה של טיול לאור ירח מלא.

נסיעה לתחילת המסלול הזכירה לנו את הגשם שירד כאן כמה שעות קודם לכן, השלוליות עדיין עמוקות ונותנות חוויית נסיעה במים, ומים במדבר זה תמיד כיף.

מחנים את הרכבים, מכבים פנסים ונותנים לירח לעשות את שלו, והירח לא מאכזב, כמו פרוז'קטור ענק מאיר לנו את הדרך.

בדר"כ בסוף המסלול ישנה מסורת של חלוקת מדליות לילדים שבחבורה, הפעם אין ילדים אך יש מדליות, מחליטים שלא לוותר על המסורת ומחלקים את המדליות.
תמונת סיכום לפני התקפלות לרכבים ונסיעה לכביש. כמה מילות סיכום ונפרדים לשלום.

תודה רבה לכל המטיילים היה לנו העונג לחוות את המסלול הזה אתכם מקווים להתראות בטיולים בהמשך.

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

1 תגובות

1

rotemdan58

01 בנובמבר 2018 ב 08:04

תודה על טיול מקסים ומושקע.

מדריכים מעולים !!!!!!!!!!!!!!!!!!

ענת ודני