טיול רנגלר רוביקון בעבירות קשה בנגב - נובמבר 2018

יצאנו לטיול רנגלרים - רוביקונים בעבירות קשה במרחבי הנגב - הפעם היעד הנבחר היה ציר המצלעות ומעלה הר קומות.
8 ג'יפים גיבורים נטלו חלק בשיירה שסיימה טיול עמוס בחוויות וחילוצים
הדריך: וייזל עדי

הג'יפים מטפסים בהר קומות

מטפסים בהר קומות

אחת לחודשיים לערך יוצאים למסלול אתגרי במיוחד המתאים ליכולותיו של ג'יפים מסוג רוביקונים ורנגלרים.
הפעם יצאנו לכבוש את המעלות של הר קומות וציר המצלעות.
08:30 התמלאה תחנת הדלק בערד בג'יפים גיבורים. תדריך מפורט על רקע הצפי והחשש ממפגש עם שטפונות בנחלים בקרבתם ניסע.
במהלך סוף השבוע נבדקו כל התחזיות וכן ביום הטיול נפתח המכ"ם והוחלט כי המסלול ייצא אל הפועל בשינויים קלים בכדי לא לקחת סיכונים מיותרים .
השיירה עולה על הכביש ונוסעת לתחילת הציר - הר קומות.
מורידים מעט אוויר מהצמיגים ויוצאים לדרך.

"ציר הר קומות" יושב למרגלותיו של הר קומות, מזרחית לציר. הציר כולו הינו חלק משביל ישראל ומפגש עם שביליסטים הינו דבר שבשגרה באיזור זה. בציר שתי עליות נחמדות עם שלל בורות, הצלבות מדרגות ובעיקר נוף.
רכבי ג'יפ כבשו את העליות בקלות יתרה - המצלמות תיקתקו והמשכנו בדרך לעבר ציר המסוע איתו נסענו עד כביש 25 ועברנו לצידו השני לעומק עמק מזר.
הירידה לנחל הייתה מאתגרת משהו ואת ארוחת הבראנץ' אכלנו בנחל צין בנקודה בה ניתן להתחמק במהירות מהשטפון במקרה שיגיע ללא התראה.

ציר המסוע

אחרי ארוחת בראנץ' טובה התכוננו לטיול האמיתי - ביקור בציר המצלעות. ציר אתגרי, רווי עליות, ירידות, הצלבות ודרדרות וכן מדרגה אחת ידועה לשמצה.
חלק מהרכבים בשיירה היו רכבים סטנדרטים וחלקם משודרגים מכף רגל ועד ראש.
לחלקם העלייה הייתה יחסית סבירה ורובם נאלצו להשתמש בשירותי הכננת שהייתה כמעט בכל רכב. הרכב הראשון עלה תוך חילוץ עצמי. החילוץ/משיכה של הרכב הראשון היה מותח. ניסינו לאתר מקום אליו ניתן לחבר את הכננת אך כל שמצאנו היה בורג המחובר עמוק בסלע אך בורג כזה הבולט אולי 2-3 ס"מ. ובכל זאת הצליח להחזיק את טבעת מכפיל הכח שעבד שעות נוספות.
הרכב הראשון שעלה - הסתובב ונתן גיבוי ליתר החילוצים.
ללא ספק טיול וחילוץ מעניינים.

סרטון: אפי עבודי

סיימנו את העלייה הקשה, המשכנו בציר המעיינות לעוד מספר עליות והצלבות בהחלט לא פשוטות. 3 ק"מ טרם העלייה על הכביש נאלצנו להחליף צמיג שהתפנצ'ר והנה אנחנו על כביש מעלה עקרבים. השמועות על חסימת הכביש אכן נכונות - החסימה בעיקר בשל מצבו הרעוע של הכביש - טיפסנו את מעלה עקרבים בזהירות והגענו שלמים ומלאי חוויות לדימונה.