שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

מסע צבעוני לצפון הבקעה, שמורת אום - זוקא, מרץ 2019

מרץ ואפריל, שיא האביב, זו התקופה היפה ביותר לטייל בבקעת הירדן.
אמצע מרץ, התארגנה קבוצה גדולה של ג'יפאים לסיור מלב הבקעה צפונה - עד לשמורת אום זוקא.
הרים צבועים בירוק, מעט בוץ ובעיקר מרבדים בשלל צבעים שרק התמונות יכולות לתאר.
הדריך: וייזל עדי

09:00, תחזית מזג האוויר כבר הכינה את כולנו ליום גשום במיוחד אבל החלטנו לא לוותר.
רחבת החניה בתחנת הדלק "מפגש הבקעה" התמלאה אט אט בג'יפאים. המפה נפתחה על מכסה המנוע, מידע על נתיב הנסיעה וחלוקת מכשירי הקשר ויאללה יוצאים לדרך.
הדרך לעלייה הראשונה עובר ליד מסלול המירוצים - פצאל
מאחורי הקמתו של המסלול עומד מיקי יוחאי, דמות מוכרת בספורט המוטורי בישראל והבעלים של חברת 'קרוס קאנטרי' המפיקה תחרויות מוטוריות, בשיתוף פעולה הדוק עם המועצה האזורית בקעת הירדן וראש המועצה העומד בראשה, דוד אלחייני. הפרויקט החל לפני קצת יותר משנתיים, כשהתכנון המקורי היה הקמת מסלול ראלי קרוס, אך זה הוסב למסלול אספלט, ואילו בתכניות העתידיות צפוי המתחם כולו לגדול ולהכיל בין היתר תוואי מסלול לתחרויות ראלי קרוס וענפי ספורט מוטורי נוספים. את עלות הקמת המסלול – כ-3.5 מליון ש"ח עד כה – מימן יוחאי מכיסו הפרטי.

השיירה חלפה על פני המסלול כאשר על האספלט נועמים מנועי הרכבים. מטפסים את "מעלה גרינברג" - האמת שהתכוננו למעלה מעט אתגרי, אך מסתבר שהצבא "טיפל" בציר והנסיעה בו הייתה "מנהלתית".

מעלה גרינברג

מעלה גרינברג

המעלה מחלקו העליון

המעלה מחלקו העליון

המשכנו בטיפוס לכיוון עין סרטבא כאשר בדרך "כבשנו" את מעלה הסיפון שבחלקו העליון מדרגה גבוהה ואתגרית במיוחד.
ביקור ותצפית מעין סרטבא לעבר בקעת הירדן וחוזרים דרך מעלה הסיפון, הפעם במגמת ירידה, לכיוון ציר אום חלל , וצפון מערבה לכיוון ציר אלון ממנו נטפס לכיוון שמורת אום זוקא - לא לפני שעצרנו במושב בקעות לארוחת צהרים ולביקור אצל נימרוד וידר - חבר ותושב המושב

פרסת אום חלל

הסרטבא במבט מציר אום חלל

הסרטבא במבט מציר אום חלל

מעלה הסיפון

מעלה הסיפון

שמורת אום זוקא

שמורת אום זוקא

שמורת אום זוקא

לאחר הביקור אצל נמרוד וידר אצל חברי ומדריך בחברה, נמרוד וידר - טיפסנו לכיוון שמורת אום זוקא ממערב למזרח. קיבלנו אזהרה שהציר עמוס בבוץ אבל לא תארנו לעצמנו עד כמה. הנסיעה הקצרה של 5-6 ק"מ מראש השמורה עד לחלקה התחתון, על כביש 90.
נסיעה חוויתית, הרכבים מחליקים והשליטה בהם כמעט בלתי אפשרית.
אחד הרכבים החליק לבור והוצאתו הייתה כרוכה בחילוץ בו חיברו 2 רכבים לרצועות עד לחילוץ סופי.
נוף מדהים, צירים אתגריים, ונסיעה בלב הפריחה.
נפגש בטיולים הבאים.

תמונות - דוד לנדאו

דקות לפני תחילת החילוץ

דקות לפני תחילת החילוץ

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן