שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

סיכום טיול ג'יפים לאור ירח – הכי קרוב ללבנה

מי מפחד מיום שישי ה-13 ועוד ירח מלא?! כנראה שלא החבורה הזו.
ביום שישי ה-13 בספטמבר בליל ירח מלא התאגדה לה חבורה מיוחדת של ג'יפאים מכל קצוות הארץ ומכל הגילאים לטיול מיוחד לאורה של הלבנה

את שעת המפגש קבענו לשעה 17:00 בתחנת הדלק בנווה זוהר, החבר'ה מגיעים בזמן והחבורה כולה נאספת. נערכנו מראש עם הפתעה למטיילים והחלטנו שאת תדריך הבטיחות וההסבר על הטיול נערוך בנקודת עיניין בשטח ולא בתחנת הדלק לכן התפצלנו ובעוד אני (רמון) אוסף את המטיילים עודד כבר עורך את ההפתעה למטיילים ומרים רחפן לאוויר (ראו סירטון) וכך לאחר הסבר קצר על נוהל שיירה ובטיחות בכביש התחלנו בנסיעה לעבר נקודת העניין הראשונה שם חיכה למטיילים קפה של אחה"צ עם סלסלת פירות ועוגיות.

לאחר שתייה קלה, פירות, הסבר על המסלול ותדריך בטיחות הסתדרו 9 כלי הרכב בשיירה ואל הטיול יצאנו.

השיירה מתחילה לנוע, עדיין אור יום שאט אט נמוג ואנחנו מחליפים את הנוף סביבנו ככל שאנחנו מתקרבים ונכנסים לנחל סדום בו המסלול משנה אופיו משבילים רחבים בנחל רחב לשביל צר בין מצוקים המצופפים על הדרך המתפתלת. השעה צובעת את קירות הערוץ בגווני שקיעה, אט אט הערוץ מצטמצם וקירות הנחל מזדקרים מצדי הנחל.

הנסיעה חוויתית בנוף מיוחד, כאילו לקוח מסרט אינדיאנה ג'ונס רק שבמקום סוסים אנחנו רכובים ברכבי 4X4.
אנחנו נוסעים בנסיעה איטית כדי לחוות את הנחל, לצלם ולהינות מהמקום הקסום הזה. אותות זרימות החורף הקודם עדיין קיימים ואנחנו פוגשים בהם מעט לאחר הכניסה למסלול. המכשולים, חלקם חדשים, לא עוצרים את השיירה והנהגים צולחים אותם אחד אחד.

את מסלול הטיול חילקנו לארבעה חלקים: הראשון - נסיעה בערוץ נחל סדום, השני - תצפית בראש הר סדום, השלישי - חניה במישור עמיעז והרביעי - מקטע של הליכה רגלית בנחל פרצים לאורו של הירח. וכך, בשלב זה השעה כבר לקראת 19:30 ואנחנו קרבים לסיומו של החלק הראשון, הנחל הצר אט אט נפתח ומישור עמיעז מתגלה מולנו כאשר לצידו הר המלח, הרי הוא הר סדום.
אנו עולים לתצפית בראש ההר, אל התצפית הגענו בתזמון מושלם!

נותנים לשמש לסיים את המשמרת ולהעביר לירח את תורנות הלילה ולהאיר לנו את המסלול בתפאורה מיוחדת המתאימה גם למסלול ההליכה בנחל פרצים. בתצפית מספרים את סיפור המקום מהיווצרות האגן שהתכווץ לים המלח של היום ועד סיפור מפעלי ים המלח. כולם מנצלים את התצפית המרשימה, מי לתצפת במשקפת, מי להינות מהנוף ומי להצטלם.
לאחר שמיצינו את המקום התחלנו בירידה איטית לאורו של הירח. התחלנו נסיעה קצרה לכיוון החניה במישור עמיעז.

לאחר חניה מסודרת, תוך כדי התחשבות במטיילים אחרים ובבטיחות החניה והיציאה ממנה. לאחר מכן, נערכים כולם לארוחת שישי, כל משפחה התארגנה וכולם פורקים ציוד ואוכל והחגיגה מתחילה.

אמנם חם, כ-37 מעלות, אבל הרוח נושבת חזק ומזג האוויר נהפך למושלם. אנחנו מארגנים מדורה למטיילים ובמיוחד לילדים להם חיכתה הפתעה רק אם יאכלו יפה את ארוחת הערב...

ואכן לאחר ארוחת הערב הוצאנו את נשק יום הדין – מרשמלו על מקל והילדים מקטן ועד גדול החלו צולים את המרשמלו על האש בעוד קפה חם מחולק למטיילים טרם נעבור לשלב הרביעי של המסלול.

אין גיל למרשמלו וכל המעוניין מנצל את המדורה והמרשמלו מייד לאחר מכן. כולם מקפלים את הציוד והאוכל, המדורה כבוייה באחריות וכולם נאספים במעגל לברכת שבת שלום ואנחנו עוברים לנקודת המסלול הרגלי בנחל פרצים. לאחר שהעברנו את הרכבים לנקודות הכניסה למסלול התאספנו כולנו להסבר קצר על המסלול שמחכה לנו וגם בכדיי לתת לעיניים להתרגל לאורו של הירח שכן המסלול נעשה כולו בהליכה רגלית ללא כל פנסים או אמצעי תאורה אחר.
ואכן לאחר מספר דקות החלנו את הירידה הרגלית לתוך ערוץ נחל פרצים שקירותיו הלבנים משקפים את אורו של הירח ונראה כאילו מנורת פלורסנט גדולה מאירה את המסלול. ההליכה חוויתית וקלה ואנחנו מתאספים לנקודה טובה לצילום הקבוצה המעולה והנחמדה לאורו של הירח.

בסיומו של המסלול מחכה למטיילים טיפוס קל בתוך חריץ עמוק שבקיר הערוץ. הטיפוס מחייב מעבר של אחד בכל פעם ואין לחמוק מהאבק הלבן. כולם צולחים את הטיפוס בהצלחה וביידים לבנות עד לראש הערוץ. לאחר הטיפוס כמעט כל מטייל מנסה לנקות את ידיו בבגדיו וכך כולם עכשיו לבנים גם בידיים וגם בבגדים. כולם נהנים מהחוויה ועכשיו אנחנו נערכים לקיים את המסורת בטיולים אלו וכל ילד נקרא בשמו בעוד שהמבוגרים מוחאים כפיים אנחנו מעניקים לכל ילד בתורו מדלייה של ירח עליה כתובים השמות השונים של הירח.

לאחר הטקס הקל אנחנו משלימים את ההליכה שמצדנו המזרחי מישור עמיעז והר סדום ומצדנו המזרחי ערוץ נחל פרצים בו הלכנו זה עתה. אנחנו מגיעים לרכבים לאחר מספר דקות קלות, עמדת שטיפת ידיים מחכה לכולם ואנחנו חוזרים לרכבים.

השעה מאוחרת ואנחנו עוצרים לעצירה קלה אחרונה, לסכם את הטיול, לקבל הערות – נראה שהחבורה נהנתה מהטיול. אוספים את מכשירי הקשר ששימשו אותנו במהלך הטיול ולאחר פרידה מסודרת חוזרת כל משפחה לרכב ומי בנסיעה הביתה ומי לאחד הצימרים או המלונות שבאזור.

לחבורה שלנו - היה לנו כיף גדול להכיר ולטייל, סמוכים ובטוחים שנהניתם ומקווים לראותכם באחד מטיילנו הקרובים!

תמונות נוספות מנחל סדום





























לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - ניסים

26 בספטמבר 2019 ב 12:52

היה מצוין!
כל הכבוד למדריכים המשקיעים

2

ramon_e

26 בספטמבר 2019 ב 15:20

איזו שמחה תמיד כיף לשמוע , תודה רבה !
היה לנו כיף גדול לטייל אתכם , אחלה חבורה , נשמח לראותכם שוב
חג שמח ושנה טובה
עודד ורמון