חלקה הדרומי של מדינת ישראל הוא גן העדן של אוהבי הנהיגה האתגרית.
נחל הבשור, נחל משורה, רכס בוקר, רמת ציפורים הם רק חלק מהמקומות בהם ניתן למצוא צירים מאתגרים.
יצאנו שיירה של ג'יפאים מנוסים לתור במרחבי הנגב, לא רחוק מהגבול המצרי
הדריך: וייזל עדי
תחנת הדלק במשאבי שדה, שבת 09:00 וראשוני הג'יפאים ממלאים את רחבת החניה.
היחידים שמארחים לנו לחברה הם הבדואים המקומיים שמגיעים לתדלק את הג'יפים שלהם - בעיקר רכבי בנזין - רוביקונים, רנגלרים, גרנד שירוקי ולנד קרוזר על שלל דגמיו. חלוקת מכשירי קשר, תדריך בטיחות, מסלול על גבי המפה הטופוגרפית ויוצאים לדרך דרומה לכיוון כללי - ניצנה.
מעט אחרי מושב אשלים נכנסת השיירה מזרחה לכיוון נחל הבשור על מנת להתמודד עם המעלה הראשון - מעלה משורה 1.
עוד בטרם מטפסים - מורידים מעט אוויר מהצמיגים, ג'יפאים רבים מורידים אוויר בכל ירידה מהכביש לשטח וזאת על מנת לשפר את האחיזה של הצמיג בקרקע (''יותר צמיג'' וגם חלק מהדופן של הצמיג אוחזים בקרקע) ולשפר את השיכוך והנוחות שבנסיעה בשטח (כי הצמיג פחות דחוס ורך יותר במפגש עם הסלעים והמהמורות). בשטח טרשי (סלעים) ובשבילים משובשים מומלץ להוריד אוויר עד כ-20% מלחץ האוויר המומלץ לנסיעה בכביש. כלומר אם בכביש לחץ האוויר הקבוע הוא 32 PSI אפשר לרדת בשטח טרשי ובשבילים לכ-24 PSI . הורדת אוויר בשטח טרשי משפרת את האחיזה של הצמיג עם הסלעים והופכת את הנסיעה בשטח משובש לנוחה יותר. השיירה מתמקמת מול המעלה ועולים אחד אחד. על פניו, המעלה הראשון בטיול אמור להיות מעט קל יותר אך לא כך הדבר במקרה זה. המעלה הראשון דרדרתי במיוחד ובסופו סלע גדול הדורש הרבה תשומת לב ונחישות.
היעד הבא - מעלה משורה המקורי.
ג'יפ ג'יפ יורדים את המדרגה הגבוהה של מעלה משורה 1 וממשיכים בנסיעה קצרה למעלה משורה. מעלה דרדרתי שבסופו ניתן לבחור בין 2 אופציות - מעלה קשה או מעלה קשה מאוד.
המעלה הקשה מורכב מ-2 מדרגות רצופות, יחסית סבירות, כ-50 ס"מ גובהן ומתאימות לכל רכב עם הילוך כח.
המעלה השני מתאים אך ורק לרכבים עם נעילה קדמית ואחורית, צמיגים רחבים. בשיירה היו 2 כאלה - סלים נעאמנה ומשה כץ - אז הם כמובן לא ויתרו.
השיירה ממשיכה למעלה נסתר הסמוך למעלה בוקר המוכר.
מעלה שגם בו יש 2 אפשרויות - האחת קשה במיוחד והשניה קשה, מעט יותר מאתגרת ממעלה משורה. דרדרת, מדרגת סלע של כ-1.5 מ' רק כזו המאפשרת טיפוס בטוח אבל מהנה ואתגרי. גם כאן, רק הרוביקונים בחרו באופציה הקשה וכל היתר איתגרו עצמם במעלה "הרגיל".
השיירה המשיכה ליעד הבא - 2 רכבים טיפסו את מעלה בוקר והיתר ירדו ברכס בוקר ופגשו אותנו בתחתית סכין ציפורים המהמם. ארוחת צהרים מתחת לסכין, ביקור חטוף בבור ציפורים וסיום על כביש 40 בואך שדה בוקר.
היה אחלה מסלול, אתגרי כמו שאנחנו אוהבים.
ניפגש בשטח, עדי.
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
6 תגובות
1
lenay10846
16 בפברואר 2020 ב 13:15
תמונות מהממות. מאוד נהנתי ולמדתי המון. עדי מדריך מהעולה וממש כיף לטייל איתו.
לנה
2
אורח/ת - עופר
17 בפברואר 2020 ב 10:31
תודה על הטיול - היה מדהים!
נתת לי את הבטחון לעבור עליות שלא האמנתי שהטראנו עוד מסוגל אליהם.
3
speed
22 ביוני 2020 ב 07:32
כמה זמן הטיול הזה ?
תודה
4
rami68307
29 בנובמבר 2022 ב 14:37
יש למישהו את קובץ של המסלול ?
5
Ogash Ofer
30 בנובמבר 2022 ב 05:25
כמה זמן הטיול הזה ?
תודה
6
Ogash Ofer
30 בנובמבר 2022 ב 05:27
יש למישהו את קובץ של המסלול ?
"
תגובות