המסלול האתגרי מאשלים לשדה בוקר והתאום שלו - מאשלים לקדש ברנע, אף פעם לא ממצים, הם תמיד טומנים בחובם צירים אתגריים, מעלות ונופים מקסימים.
סוף השבוע האחרון של חודש דצמבר, שאמור להיות חורפי, האיר לנו פנים וזכינו לשבת חמימה
הדריך: וייזל עדי
09:00, תחנת הדלק במשאבי שדה מתמלאת אט אט בג'יפים מכל הסוגים והמינים, מה שמאחד את כולם - אהבת השטח האתגרי.
תדריך, מפה טופוגרפית, חלוקת מכשירי קשר ויוצאים לדרך. נסיעה קצרה של כ-10 דקות עד לכניסה לשטח - דרומית למושב אשלים. בדרך חולפים על פני תחנת הכוח באשלים - פרויקט האנרגיה המתחדשת הגדול בישראל המבוסס על טכנולוגיית השוקת הפרבולית. התפוקה השנתית תהיה שוות ערך לאספקת חשמל לכ-60,000 משקי בית בישראל. הטכנולגיה של התחנה מאפשרת אספקת חשמל מלאה למשך 4.5 שעות גם בשעות החשכה ובזמן עננות. אזור רמת הנגב במדינת ישראל משופע בקרינת שמש טבעית. קרינת השמש נקלטת בשדה הסולארי על ידי אלפי מראות פרבוליות הנתמכות על ידי מבני מתכת. מדי יום יעקבו 454,832 מראות ייחודיות אחר מהלך השמש וירכזו את הקרינה לצינורות מיוחדים הנמצאים במוקד הפרבולה. צינורות אלה קולטים את הקרינה, המחממת את השמן התרמי הזורם דרכם לטמפרטורה המגיעה ל-390 מעלות צלזיוס. החום מועבר למים באמצעות מחליפי חום. המים הופכים לקיטור והקיטור בתורו מניע טורבינה להפקת חשמל.
השיירה נכנסת לעומק השטח' מתמודדים עם המעלה הראשון - מעלה שקיבל את השם "מעלה 57". לא כולם מצליחים להתמודד, אבל רובם מנסים... משם ממשיכים למעלה משורה המוכר.
השיירה ממשיכה לאורך נחל הבשור ומשורה לכיוון "כתף שבטה", מטפסת מעלות, מתצפתת על בסיס שבטה וממשיכה לכיוון מעלות נוספים בדרך שמציבים בפנינו אתגר משמעותי.
כמות הצירים שנראים בשטח עליהם עברו כלי רכב צבאיים פשוט בלתי נתפסת - ולא הוגנת. מכל נקודת תצפית נראים סימני הטנקים, הרכבים וכד', אך אם אנחנו, חלילה, נעז לנסוע במקומות האלה, נסתכן בקבלת דוח מהרט"ג..
השיירה עוצרת לארוחת צהריים מתחת לשמש החורפית.
השיירה מגיעה לרכס בוקר, חלק מהרכבים נוסעים על ציר רכס בוקר לכיוון סכין ציפורים, ציר עם נוף מדהים, פה ושם שיפועי צד, מדרגות אך לא משהו אתגרי במיוחד, וחלק מהשיירה, אלו הנחשבים לרכבים קשוחים במיוחד, רוביקונים למיניהם, היילקס נעול כפול - פונים בהובלתי למעלה בוקר האימתני.
שתי השיירות, האחת שעלתה את מעלה בוקר והשנייה, בהובלתו של אלעד קורן, שנסעה דרך רכס בוקר, התאחדו ב"עמק בוקר" וטיפסו יחד את סכין ציפורים.
סכין ציפורים, מבחינתי, אחד הצירים היותר יפים באיזור רכס בוקר. סימון שבילים אדום המטפס בסכין מדהימה החושפת נוף מדהים. השיירה ממשיכה לכיוון מעלה נצר המעלה אותנו לראש הר נצר ומשם גולשים ישירות לבור ציפורים שהפעם היה מלא בשל השטפון שפקד את המקום כשבוע לפני הגעתנו.
סיימנו את הטיול לקראת אור אחרון. יצאנו מהשטח באזור רמת ציפורים לכביש 40 בואך שדה בוקר.
תודה רבה לכולם, ניפגש בשטח.
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
9 תגובות
1
eitanba
19 בינואר 2021 ב 01:20
עדי תודה על הסיכום היפה ועל הטיול עצמו . היה אתגרי בטירוף ומהנה ...גם העיתוי היה מצויין : בדקה ה-90 טרם החל הסגר .
2
אורח/ת - ג'לאל
20 בינואר 2021 ב 11:11
תודה רבה לכולם
היה טיול מהמם ואנשים מדהמים🌹🌹
3
אורח/ת - יוחאי
20 בינואר 2021 ב 11:12
תודה מיוחדת לעדי. מדריך א׳א׳. כל טיול איתך חוויה חדשה.
4
אורח/ת - עלא
20 בינואר 2021 ב 11:12
תודה לעדי מדריך מספר 1
5
אורח/ת - חגי וזאב
20 בינואר 2021 ב 11:13
ל"עדי"תודה רבה על האדיבות, הזרימה והמקצועיות.
תמיד טוב להיפגש עם חבורת אנשים טובה בעיקר בחיק הטבע. תודה רבה ולהתראות בפעם הבאה.
6
אורח/ת - נגה וזיו
20 בינואר 2021 ב 11:13
תודה רבה לעדי על עוד טיול נהדר אתגרי אבל בזכותך גם בטוח. תמיד היה ויהיה כיף לטייל איתך.
7
אורח/ת - דויד
20 בינואר 2021 ב 21:20
אין על עדי
אוהבים אותך
8
אורח/ת - חיימון
20 בינואר 2021 ב 21:21
אתה אחלה מדריך שבעולם.
תודה גם לכל המחלצים והמכווינים. היה תענוג. קבוצה טובה
9
אורח/ת - איתן
20 בינואר 2021 ב 21:22
ושאפו לנהגת התותחית של הטיול
תגובות