שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

סיכום מסע אל בקעת הירדן 27/2/21

אם יש חבל ארץ שאינו מוערך דיו הרי הוא בקעת הירדן.
נוף מדברי, היסטוריה מרתקת מהעבר הקרוב והרחוק וטבע מגוון. וכל זה רק שעה נסיעה ממרכז הארץ, אז ברור שיצאנו לטייל שם

1614599898051

נפגשנו בבוקר כחול שמיים במפגש הבקעה ב-09:30, חצי שעה לאחר הקבוצה השנייה שלנו המודרכת ע"י עדי וייזל. התארגנות קצרה, הורדת לחץ אוויר ויצאנו אל הדרך שבעה כלי רכב, כולם עם הילוך כח וחלקם אפילו יותר... ועוד לא הזכרנו את שירותי השדה של שי פניני שנפרסו על פי צורך.

בשבת הקרובה יוצא מסע נוסף! לפרטים והרשמה הקליקו כאן

התחלנו בנסיעה מתחת לאנדרטת הבקעה ועצנו להציץ ולהתרשם ממסלול המרוצים בפצאל, יש לומר שהופגנה שם רמת נהיגת כביש מעוררת כבוד, במגוון כלי רכב. אבל מאחר ואנחנו עוסקים בדבר האמיתי, הלו הוא השטח, וידאנו שכולם משולבים והמשכנו צפון מערבה אל עבר מעלה גרינברג. קפה ראשון ועוגה (תודה לציפי קפצן) בתצפית ראס אל חפירה לפני מעלה חפירה. ואז גם גיליתי שבקבוצה מטיילת לא אחרת ממורתו לתנ"ך של בני (ומטבעי כשיש מורה בשטח, אני במתח )

1614599850101

לאחר בירור קצר וכיסוי העיניים בגב - המשכנו כשפנינו צופות אל הגלעד וחקלאות מושבי הבקעה, כשהשפיץ של הסרטבה מביט בנו ממזרח. זה המקום לספר לחבורה על ארץ המרדפים בסוף שנות השישים ותחילת שנות השבעים, והוסיפה מירי המורה לתנ"ך את הסיפור על שניים וחצי השבטים שבחרו להתיישב בגלעד.

ממשיכים לעלות במעלה חפירה, מעלה אום חלאל, מעלה חגור. לא בעיה לכלים בטיול שלנו, אבל בהחלט נדרשת מיומנות וריכוז בנוסף להילוך הכוח.

מידי פעם עוצרים להתרשם ולשוחח על הנוף המדהים והיום המושלם שנפל בחלקנו.

ממשיכים למושב מכורה ושדותיו ממערב לנו. העמק שופע בירוק ובפריחה שלא תארך זמן רב באקלים החם של הבקעה. עוברים דרך הכפר הקטן שנחל תרצה זורם בו בימים אלו.

1614599937959

בבואנו להכנס לציר יתרו אנו מגלים שבדואים קבעו את אוהלם על הכניסה אל הציר סיבוב תיקון קטן ונכנסים לציר. בקטע זה השדות נהנים מאדמה אדומה והצמחייה מרהיבה.

מגיעים למעלה ייתרו ומעלה חרובה. בין אם עולים ובין אם יורדים שניהם דורשים מיומנות טובה שלא לגרום לנזק לכלי הרכב או לעצמנו, אבנים ודרדרת .

כל הנהגים גורמים לי להיאנח באנחת רווחה, נהיגה מדודה וטובה מעלה ומורידה את כולם בקצב טוב.כל הכבוד!

בכדי לאכול צהריים עברנו דרך הקבוצה של עדי במצפור הר חרובה, ארוחת צהריים בנוף כזה כשהרי גלעד מולנו, הבקעה פרוסה לרגלינו והפעם הסרטבה - המבצר עתיר ההיסטוריה, ששרידי הבניה של אלכסנדר ינאי מתקופת החשמונאים שרדו הרס וזמן, עד היום מביטה אלינו מדרום, טעימה פי כמה.

1614599950377

אנחנו בלב שמורת הטבע אום זוקא והנוף רק משתפר. ממשיכים צפונה ועוצרים ליד המוצב הצה"לי הנטוש במצפור מידן הצופה אל צפון הבקעה. משם ממשיכים לרדת אל כיוון כביש 90 דרך הוואדיות והמצוקים שמערות במצוקיהן.

ופתאום נגמר לנו היום ואנחנו מגיעים לכביש.

נפרדים מחבורה נעימה ומגוונת, חברותית מאוד. גם המטיילים שזו להם פעם ראשונה הפגינו נהיגה שאין לזלזל בה, בעיקר בכל הקשור לשיקול דעת והקשבה למדריך.
תודה לכולם, כולל למילקי וסויה החמודים.
גיא זילברמן.

image

לעוד מסעות והדרכות של אתר השטח:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן




בשבת הקרובה יוצא מסע נוסף! לפרטים והרשמה הקליקו כאן

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת - ציפי

02 במרץ 2021 ב 16:21

היה טיול מושלם, מראות קסומים, הדרכה מענינת, כל הכבוד!

2

אורח/ת - מירי ומייק

11 במרץ 2021 ב 11:36

הטיול היה לא פחות ממושלם, חברה טובה- מדריך נהדר ונוף מפעים לב.
תודה רבה!
(לעיניים בגב שלום)

3

אורח/ת - נתן

16 במרץ 2021 ב 14:33

תודה. היה מצויין.