שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה של מועדון סובארו דרייב ביער בן שמן 25/2/2021

הביקוש להדרכות הולך וגואה ואני עם קבוצת רוכשי סובארו פורסטר ו-XV חדשות ביער בן שמן, מזג האוויר נהדר, היער עצמו כמעט ריק ופנוי רק עבורנו ואם אתם שואלים איך זה קורה אגלה לכם שבכלל יום חמישי היום..

image

הסגרים האחרונים שאילצו את כולנו להישאר בבית, יצרו בסופו של דבר "פקק" עצום של רוכשי סובארו חדשים שלא יכלו לממש את קורס נהיגת השטח שהם מקבלים אצלנו באתר השטח הישראלי, בעקבות רכישת הרכב הנהדר שקנו. אז בנוסף לכמה וכמה קבוצות והדרכות במהלך הסופ"ש, התחלנו לעשות הדרכות שכאלה גם בימי חמישי.

image

לאחר רישום וסבב הכרות קצר פתחתי בחלק התיאורטי של ההדרכה. ההרצאה עוסקת בנושאים רבים כמו אחיזה, צמיגים ולחץ אויר, מערכות דיפרנציאל מכניות ואלקטרוניות, מהלך המיתלים, מרווח הגחון, זוויות גישה ונטישה, שיפועי צד ועוד. בסופה הובלתי את הקבוצה שלי לתחנה הראשונה להיום ורגע לפני שהתחלתי לדבר עליה נתתי הסבר על חשיבות הישיבה הנכונה בנהיגת כביש ובטח בנהיגה בשטח.

image

התחנה הראשונה שתרגלנו היא עלייה תלולה - מפותלת ומחורצת, כזו שדורשת מהנהג תכנון נכון של ציר הטיפוס שלו, בעזרת מבט רחוק קדימה ושימוש נכון בדוושת הגז, כזו שתאפשר למערכת הנעת ה-4X4 המצויינת של סובארו לטפס למעלה בקלילות. אחד היתרונות של מערכת ההנעה של סובארו הוא היכולת להנגיש את השטח גם לאלו שנהיגת שטח אינה זורמת אצלם בדם מגיל אפס וכך, החבר'ה טיפסו את המעלה הקצר בקלות, תוך הכוונה שלי, גז קבוע ותנועה רציפה.

image

החלק השני של תחנה זו הוא ירידה של אותו קטע דרך מחורץ והיכרות עם מערכת ה-X-Mode הכל כך יעילה של סובארו, שכן זוהי הזדמנות להכיר את יתרונותיה גם בירידה תלולה. כולם ירדו תוך כדי הנפת גלגל או שניים באוויר (הצלבה) והחששות הפכו במהירות לקריאות התפעלות נרגשות.

לכתבה המלאה על מערכת ה-X mode הקליקו כאן

המשכנו לתרגול של שיפוע צד (שפ"צ) בליווי הסברים וטיפים לגבי מה מותר לעשות ומה אסור לעשות. דיברנו על ה"אינסטינקטים" שלנו שלא תמיד משתלבים עם כוחות הפיסיקה ולעיתים, כמו במקרה של שיפוע צד, אפילו מנוגדים להם.

image

עצרנו להפסקת קפה ונשנושים ולאחריה, המשכנו לתרגול עליות וירידות תלולות יותר או פחות בתוואי שטח וקרקע משתנים. יש כמה עליות שונות ואנחנו בוחנים אותן במבט ובליווי הסברים ומנסים להבין האם זו עלייה רלוונטית עבורנו או לא? במהלך התרגולים כולם מכירים בחשיבותה של התנועה המתונה והרציפה ולומדים עוד קצת על מערכת ה- 4X4 של סובארו שבתפעול נכון יודעת לעשות הרבה יותר ממה שנראה לעין.

image

להתראות בשטח,
קובי.

הרשם לדיוור מועדון

1616252969940

ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

161625297116416162529723701616252974126161625297555116162529775371616252978682

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

161625298002516162529812171616252982135161625298380516162529851531616252986767

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

161625298801316162529896741616252991254161625299240116162529938961616252995293161625299767616162529990021616253000129161625300109716162530022061616253003284161625300476216162530063451616253007519161625300879816162530106681616253012300161625301334716162530144291616253015596161625301796116162530196131616253027849161625302877316162530308331616253032352161625306595216162530684391616253071826161625307278216162530737621616253074822161625307587616162530768831616253079936161625308273516162530837411616253095703161625309911016162531160471616253130315161625313144516162531331961616253134667161625319652516162531972261616253200637161625320143816162532046331616253212298161625321365416162532151181616253216527161625327802416162532789051616253279954161625328095316162532818591616253286929161625328784216162532891631616253290689161625329314716162532980321616253299194161625330008516162533020761616253307510

לעוד מסעות והדרכות של אתר השטח:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

6 תגובות

1

אורח/ת - שמוליק צ.

29 במרץ ב 18:39

תודה רבה קובי היקר. התחלת לנו את הסופ"ש באופן הכי כייפי. תודה לכולם על החברה הנעימה👍🥂

2

אורח/ת - שוש

29 במרץ ב 18:40

תודה קובי 😎
על יום חווייתי 🛴
ו .....
כניסה "יד ביד" לעולם של נהיגת שטח ⛰️
נהננו מהחברה, מההדרכה ומתפאורת הרקע...
בקיצור 💯
להתראות בנסיעות שטח בע"ה ⛺

3

אורח/ת - יבגני

29 במרץ ב 18:40

ממש יום נפלא תודה קובי

4

אורח/ת - אריה מ.

29 במרץ ב 18:40

קובי תודה רבה, היה יום נהדר. גם מעניין ופורה, גם חוויתי וכייפי.
אני מרגיש שהוסיף לי הרבה מאוד ביטחון לגבי יכולות הרכב, וגם רצון עז להתנסות, ולהשתפר. במידת הצורך גם להביא את יכולות הרכב לידי ביטוי.
תודה על יום נהדר.

5

אורח/ת - גל ויעל

29 במרץ ב 18:41

קובי תודה רבה על יום הדרכה מהנה, על המקצועיות , על הסבלנות על ההחלה והאירגון המקצועי, נפגש בשבילים .

6

אורח/ת - אברהם מ.

29 במרץ ב 18:41

הדרכה מעולה ומועילה