יש משהו מאוד מיוחד בהר כרכום, סיפורים, ממצאים אין סוף, אור הבוקע ממערה, תופעה המגיעה לשיאה ביום הקצר של השנה ומוכרת לרוב בכינויה "הסנה הבוער", מיקום מיוחד. השנה יצאנו עם חבורה מיוחדת לתור את ההר ואת נופי הנגב המרהיבים מסביב
כמו בכל שנה, שמתקרבים לדצמבר, אנחנו מתחילים לתכנן את הטיול להר כרכום.
אחד הטיולים האהובים עלינו כמדריכים, בגלל התוכן שבו והגיוון לאורך כל המסע.
אך הפעם, לראשונה מזה מספר שנים, החלטנו להפוך את סדר הנסיעה וביום הראשון למסלול להכנס מכביש 10 עד למרגלות ההר, משם למסלול רגלי על ההר וביום השני נסיעת שטח החוצה את הנחלים הגדולים.
לאחר תאום מיוחד לנסיעה בכביש 10, קיבלנו אור ירוק והודענו לקבוצה על השינוי.
בדיעבד ההחלטה על שינוי סדר המסלול התגלתה כנבונה.
כך בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי, חבורה נכבדה מתקבצת אט אט בכניסה לבורות לוץ. החבורה מתקבצת וכבר מתגבשת, הסברים, תדריך ואנו יוצאים לדרך.
השיירה הארוכה מגיעה לשערי הכניסה לכביש 10, ולמרות התאום, חיילי המחסום מופתעים מגודל השיירה. החיילים מקבלים את האישור הנדרש ואנו יוצאים לדרך.
כביש 10 הוא כביש מאוד מעניין, לאלו הזוכרים אותו מהעבר, הוא שימש כעוד כביש לכיוון דרום ובעיקר לאילת. פעם עוד נדרשנו שיהיה כלי נשק אחד איתנו, בהמשך גם עוד רכב ובשנים האחרונות הוא נסגר לתנועה ותחילה נפתח שלוש פעמים בשנה, בחנוכה, סוכות ופסח ולשמחתנו בשנה האחרונה גם סוף שבוע אחת לחודש בנוסף.
הנופים המרהיבים של הנגב וסיני המלווים אותנו בנסיעה לאורכו הופכים אותו לאחד הכבישים היפים בארץ. המלצתנו.. לנסות לשלב אותו בנסיעה דרומה או חזרה מהדרום, רק לשים לב שהכביש אינו מתוחזק ודורש נהיגה זהירה לאורכו.
סרטון שצולם ונערך ע"י יניב סבג
מכביש 10 אנו יורדים לשטח, לדרך המעמידה כמה אתגרים, האחרון שבהם ממש מאתגר את השיירה, אך בסופו כולם עולים ואנו ממשיכים לחניון הלילה למרגלות ההר, מלבד שני רכבים בחניון אנחנו לגמרי לבד, מחזה שאנו לא מורגלים אליו בתקופה זו בהר כרכום. ממקמים את הרכבים לקראת חניית הלילה ויוצאים לטיול הרגלי בהר.
תחילה עולים ישירות לתצפית על "הסנה הבוער", העננים חולפים בשמיים והשמש מבצבצת לכמה דקות בכל פעם. דווקא ה-ON / OFF הזה עוזר להבליט את "הסנה הבוער" והחבורה זוכה למחזה נדיר שכן בד"כ כאשר אין עננות "הסנה הבוער" "בוער" קבוע.
ממשיכים לעוד ממצאים כמו חריטת לוחות הברית ועוד כמה ציורי סלע בהר.
בירידה אנו מתעכבים על עוד ציורים ומזבחות, בסוף הירידה מתאספים מחדש והולכים למזבח 12 המצבות, אולי אחד הממצאים הבולטים ביותר בתאוריה של פרופ' ענתי לזיהוי הר כרכום כהר סיני המקראי.
שעה לפני אור אחרון החבר'ה מתחילים להקים את האוהלים וריח בישולים ראשון כבר עולה באוויר, תחרות הפוייקה יוצאת לדרך ולרגעים השיחה נשמעת כמו מתוכנית בישול בטלוויזיה.
אנחנו מנצלים את אור וחום המדורה וכולם יושבים סביב לכמה רגעים של חברותה למרגלות ההר, מהרמת כוסית ליום שישי, דרך הסברים על ההר ועד משחקי חברה וכמובן מרשמלו על האש לילדים הקטנים והגדולים.
הערב יורד מוקדם ולרובנו שקמו מאוד מוקדם מרגיש כבר שעת ערב מאוחרת, כמה אמיצים ממשיכים את הערב מול המדורה עד שעות הערב המאורחות ורק אביעד הידוע בכינויו "דני" נשאר עד הסטייק המשובח האחרון על המנגל, חוב ישן שיש לו לעצמו ונראה ששולם במלואו.
הבוקר התחיל להפציע והשמש עדיין מתחבאת מאחורי הר כרכום, הקור המקפיא מהלילה ממשיך ללוות אותנו עד שקרני השמש יוצאות ומתחילות לייבש את את שכבת הטל שהצטברה על האוהלים.
הקפה מתחיל לזרום ובסיום ארוחת הבוקר מתארגנים וחוזרים לנוהל שיירה.
ההחלטה להפוך את המסלול ממשיכה להוכיח את עצמה והנסיעה, הפעם במגמת ירידה.
השיירה יורדת את מעלה דלעת ללא קושי מיוחד אך עם זהירות רבה, והנסיעה זורמת.
סרטון שצולם ונערך ע"י יניב סבג
אנו מגיעים בשעת בוקר מאוחרת לקניון הלבן. הקניון הלבן יבש וזה מאפשר לטייל לעומקו. אנחנו גם הקבוצה היחידה במקום והחברה מטיילים ונהנים. אף פעם לא משעמם להגיע לבקר בקניון הלבן, לא כשהוא מלא במים ולא כשהוא ריק לגמרי.
אנו מנצלים את העצירה כבר לארוחת צהריים ומתחילים לחזור על עקבותינו חזרה לדרך הראשית, הנוף נפתח ומשתנה למרחבים של נחל פארן, סימני המטווח של חיל האוויר מופיעים בצידי הדרכים ואנו שמים את פעמינו לשורת מטוסים שזכו לשם "בית קברות למטוסים".
שוב הקפה רץ בין החבר'ה, הילדים מתרוצצים בין שברי המטוסים ואנו ממשיכים לחלקו האחרון של היום.
אנו נכנסים לנחל ציחור - הסוואנה של שמורת הנחלים הגדולים. שעת אחר הצהריים וחוסר התנועה באזור לכל אורך היום מזמינות למקום עדרים של צבאים, לכל צד שמסתכלים קבוצות של צבאים אוכלים מעצי השיטה הרבים הפזורים בנחל.
אנו עוצרים בנחל לכמה הסברים והדגמות על צמחי מדבר, מפתיע מה יש לצמחים במדבר להציע.
ממשיכים בנחל ציחור ועדרי הצבאים ממשיכים ללוות אותנו בכל פינה, בהערכה גסה היו יותר מ-300 פרטים לאורך הנחל ולקינוח להקה קטנה של יעלים, אין יותר תחושת ספארי מזה לסיום הטיול מושלם.
לקראת היציאה מנחל ציחור לכביש 40 עצרנו לרגע להודות לקבוצה המדהימה שלנו, לסכם את הטיול ולאחל נסיעה טובה חזרה הביתה. לחלק מחכה נסיעה ארוכה ולחלק ארוכה יותר. נראה שכולנו חולקים רצון להישאר על שבילי הנחלים ולא על כביש האספלט אבל נראה שכולנו נמשיך ונטייל עוד רבות בשטח.
לחבורה המקסימה – היה לנו לעונג לחלוק אתכם את המסלול הזה, הטבע, הנופים וסיפורו של ההר.
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
11 תגובות
1
sabag.yaniv10
30 בדצמבר 2021 ב 17:19
עודד ורמון, תודה רבה לכם על טיול מושקע, הרשים אותי בעיקר הירידה לפרטים והרצון שלכם להעביר את החוויה בצורה מלמדת, ניכרת האהבה שלכם לארץ ישראל ולהדרכה! ישר כח. אשמח לבוא לעוד טיולים בהדרכתכם.
2
אורח/ת - האיש והסטייק
30 בדצמבר 2021 ב 19:28
נופים יפים, מדריכים מגניבים וכתיבה מרהיבה.
יישר כח ונתראה בהמשך
3
avitalnatanson475
30 בדצמבר 2021 ב 21:24
מסלול נהדר למקום שלא הייתי מגיע אליו לולא 4X4. מדריכים מעולים וסופר אחראיים
4
אורח/ת - שיחקתם אותה
01 בינואר 2022 ב 17:30
עבודה יפה. לא תמיד מצליחים לראות את הסנה בוער.
5
אורח/ת - חיים ש.
05 בינואר 2022 ב 13:07
תודה רבה לעודד ורמון המקסימים.
היה נחמד להכיר את כולם
6
אורח/ת - מעיין
05 בינואר 2022 ב 13:07
תודה רבה רבה לכלום על העזרה והתמיכה הקלתם עלינו עד כמה שהיה אפשר 😊. הטיול היה מקסים תודה לצוות הנהדר עודד ורמון.
7
אורח/ת - ארנן
05 בינואר 2022 ב 13:07
עודד ורמון היתה חוויה מיוחדת במינה , האירגון , הסובלנות ,ההסברים , בקיצור היה מושלם אתם צוות אליפות המסלול היה מקסים!!!
תודה גם לכל המטיילים שבלי הכרה מוקדמת היה זורם וכייפי
8
אורח/ת - עינת ב.
05 בינואר 2022 ב 13:08
עודד ורמון, גם אנחנו מצטרפים לתשבוחות. הילדים ואנחנו מאוד נהנינו מהתוכן, שילוב בין הליכה רגלית לנסיעה בשטח.
הדרכה צמודה שסייעה לחסרי ניסיון כמונו לעבור את כל המכשולים ולהישאר עם טעם של עוד….
נשמח להצטרף לטיולים נוספים בהדרכתכם.
9
אורח/ת - אלכס
05 בינואר 2022 ב 13:08
רמון ועודד, תודה על מסע אתגרי ומעניין
10
אורח/ת - גיא
05 בינואר 2022 ב 13:08
קבוצה נהדרת מדריכים מקצוענים=חוויה
11
אורח/ת - קותי ג.
05 בינואר 2022 ב 13:09
לעודד ורמון, בהערכה רבה על הנחיית הקבוצה במקצועיות, אחריות (נוהל שיירה, הכוונת נהיגה) ואוירה נעימה בהדרכתכם.
להתראות במסעות הבאים.
תגובות