רצינו לברוח קצת מהגשמים אז נסענו למדבר יהודה, 2,500 קמ"ר בלב ארצנו. מקום בו גם בימי סערה יבש, וכיף לטייל.
סיכום של טיול מועדון רקסטון - המועדון הרשמי מטעם היבואן לישראל
צילומים: אדי ליטבק, יגאל טליאס (גם רחפן), דורון ריניס, יואב שרצקי ואמיר נחומי
מאת: אמיר נחומי
24/01/22
נפגשים בצומת האלה שבעמק האלה מעט דרומית לעיר בית שמש.
משתתפי הטיול מתקבצים אט אט, ומוזמנים לקפה מהביל ומאפה באדיבות היבואן. בהגיע השעה ועם התכנסות כולם מתחיל תדריך הבוקר. ראשית כמו בכל טיול ג'יפים אנו מתוודעים איש אל רעהו ורעותו, ומספרים קצת על עצמנו. ואו אז מתחיל המדריך לעבור על כל סעיפי התדריך: אזור הטיול - ראה לעיל במבוא מסלול הטיול - לאן ניסע, מה נבקר ומה נראה, שגרת היום - מתי נוסעים, מתי עוצרים, מתי אוכלים וכיו"ב. כמה מילים על אופי הדרכים - למה לצפות ואיך לנהוג. שגרת שיירה וקשר. בטיחות בנהיגה ובסיור הרגלי שמירת הטבע. חלוקת מכשירי קשר ויוצאים לדרך. בתחילה עולים בשיירה על הכביש לגוש עציון, לעבר היישוב מעלה עמוס שהוא היישוב האחרון של גוש עציון, על גבול מדבר יהודה.
הדרך היורדת מגב ההר אל רמת המדבר עוברת בתחילה בנחל עוביין שמתנקז לנחל חצצון.
שביל נוח לנסיעה עם כמה חציות ערוץ, שמצריכות תשומת לב הנהגים וקצת הכוונה של המדריך. בסופם של 9 הק"מ של מורדות ההר בערוץ הנחל הגענו למקום בו ערוץ נחל חצצון מתרחב למשטח נחמד, מוגן מעט מהרוח ומשהגיעה גם השעה עפ"י שגרת היום שתודרכה, פרסנו ציוד לארוחת הבוקר.
הרמה המדברית היא אחת מארבעת רצועות האורך של מדבר יהודה, הראשונה (ממערב) רצועת הכפיפה המערבית - מורדות ההרים הסוגרים על המדבר ממערב, השנייה היא הרמה המדברית שהיא רמה בגובה ממוצע של 400 מטר מעל פני הים, ועליה אלפי גבעות עגולות וקמרים שמפסגותיהם נשקף הנוף המדהים של המדבר, השלישית היא רצועת השוליים שבין הרמה המדברית למצוק, רוחבה בין 2 ל-6 ק"מ, והרביעית היא רצועת מצוק ההעתקים - קיר המתנשא במקומות מסויימים עד לגובה 600 מטר מעל פני ים המלח, שגובהו הממוצע לאורך כל הבקע של ים המלח הוא כ-350 מטר.
משיצאנו מערוץ נחל חצצון הפנינו את הג'יפים דרומה לאורך הדרך הרומאית לעקוף את המעלות התלולים של ראס מנקושייה על מנת לטפס לפסגתו מדרום במעלה יחסית נוח כיאות לקושי הטיול שהוגדר למשתתפים.
המשך המסלול המתוכנן, מוביל אותנו באחת מהמורדות של רכס מנקושייה לעבר מצוק ההעתקים לנקודת תצפית שנקראת ראש חצצון. דרך שרובה חציית ערוצונים קטנים אך מטרידים עד כדי אפילו פנצ'ר. התגברנו בעזרת ערכת תיקון מקורית של סאן-יאנג והמשכנו לדרכנו. לקראת שעות הצהריים המאוחרות נחתנו מעדנות על ראש חצצון והנופים המרשימים שנשקפים ממנו.
לאחר ששבענו את המראות מראש הקניון המדהים של נחל חצצון, פנינו חזרה אל השביל המוביל לנחל תקוע. בדרך עצרנו בבקע קטן ונחמד לארוחת צהרים.
כשחצינו את נחל דרגה, שהוא הנחל האחרון במסלולנו, היתה כבר השעה 16:00.
על כן פנינו בנסיעה לאורך הנחל בשביל המוביל לכפר הנופש מצוקי דרגות.
שם עם ערוב היום ממש, התכנסנו סביב הג'יפים לשגרת הסיום, החזרת מכשירי הקשר וסיכום. אין ספק, כולם אהבו מאוד את המקום, את נופיו ואת האתגרים הנחמדים שהוא מעמיד לנהגים. יום של כיף ממש באמצע סערה חורפית.
תודה ליבואן סאנגיונג לישראל - חברת טלקאר, תודה למשתתפים,
נתראה בשטח.
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
6 תגובות
1
אורח/ת - אבי ד.
13 בפברואר 2022 ב 14:36
אחלה טיול. תודה ענקית לאמיר!
2
אורח/ת - יואל ר.
13 בפברואר 2022 ב 14:37
תודה לאמיר על טיול מושלם , ניווט והדרכה 10,
מצפים לטיול הבא
3
אורח/ת - יגאל ט.
13 בפברואר 2022 ב 14:37
אמיר תודה היה אחלה טיול ומזג אויר
4
אורח/ת - אדי ל.
13 בפברואר 2022 ב 14:37
תודה לכל הקבוצה ואמיר. היה כיף. מושלם....
5
אורח/ת - יואב ש.
13 בפברואר 2022 ב 14:37
היה תענוג תודה רבה חברים
6
אורח/ת - אריה
13 בפברואר 2022 ב 14:38
תודה גדולה לאמיר.אירגנת טיול מבריק להנאת כולנו.הובלת אותו בצורה מדהימה.מקוה שנתראה שוב בטיול הקרוב.
תגובות