שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

סיכום טיול מים המלח לערד במעלות הקדמונים - 19/3/22

זה מה שקורה כאשר ג'מיני אחד וארבעה רוביקונים נפגשים במעלה זרון - טיול מרתק

המסלול של הקדמונים מהתקופה ההלניסטית מנווה זוהר למנחת ערד מטפס במעלה זרון ומשם לאורך נחל חימר לעבר בור אפעה, משם במעלה הר כיפון והר יהל מהלך של בערך 28 ק"מ.
קצר אך תלול, ממינוס 392 לגובה 568 מעל פני הים.
ברם משכל הרכבים והנהגים המנוסים ו"אוהבי אתגרים", נמצא זמן לעשות סטיה מהנתיב ולבקר את מעלות הר קומות כולם - דרומה וחזרה צפונה.
אן להכביר במילים הסרטונים והתמונות להלן מספרים את כל מהלך הטיול.

תחילת המסלול - מצד זוהר

תחילת המסלול - מצד זוהר

זוית ההסתכלות מושפלת עם הטיפוס

זוית ההסתכלות מושפלת עם הטיפוס

תחילה דרדרת קשה

תחילה דרדרת קשה

דרדרת קשה גורמת לג'מיני לחרוק שיניים

המאסף במקום

המאסף במקום

הרוביקון הלבן לא מתרגש מהדרדרת

צולחים את המכשול הראשון במעלה זרון

נחישות

אין צורך בהסבר

הצמיגים עושים הבדל

סיימנו את האתגרים במעלה זרון - זמן לארוחת בוקר

ארוחת בוקר על הרמפה שבקצה המעלה האתגרי

ארוחת בוקר על הרמפה שבקצה המעלה האתגרי

הדרך לאורך נחל חימר

אחרי שהתנהלנו לאיטנו בשביל המתעקל של סוף מעלה זרון, אין יותר אדרנלין ולמעשה עד קצה הדרך בבור אפעה, נהנינו מהנוף והמראות של המדבר.

תצפית אל קניון נחל חימר

תצפית על קניון נחל חימר

דיה תופשת תרמיקה מתחתית הקניון ועד לגובה 100 מטר מעליו

דיה תופשת תרמיקה מתחתית הקניון ועד לגובה 100 מטר מעליו

הבונוס - מעלות הר קומות

לפי שאצה לנו הדרך, התאפשר לתת לנוהגים המצטיינים בונוס בדמות "קפיצה" דרומה להר קומות.
המעלה הצפוני בכיוון דרום עתיר באבנים גדולות ושברי מדרגה והרכבים מתפתלים בין השברים. המעלה הדרומי בכיוון דרום הוא צרוף של דרדרת קשה עם מדרגות סלע משני עברי השביל שמאפשרות לרכבים אחיזה טובה בשיפוע תלול. אך בדיוק בשביל זה יש הילוך כוח. בתום ה"קינוח" הנ"ל פרשנו באחד הערוצים לארוחת צהרים לקראת הקטע האחרון - הטיפוס הקליל לאורך ציר הגז מבור אפעה למנחת ערד.

הר קומות הצפוני בכיוון דרום

הר קומות הצפוני בכיוון דרום "העתק הדבק"

הר קומות הדרומי בכיוון דרום ללא מילים מיותרות

חוזר על עצמו

סיום היום הנפלא

בערוב היום הגענו ליעד המתוכנן מלאי סיפוק של מנצחים.
להתראות באתגרים הבאים.

1647895563355164789556472716478955657791647895567152164789556790516478955687781647895569622164789557093216478955717881647895573028164789557392316478955744961647895575205164789557652116478955773411647895577846164789557867216478955798951647895581004164789558164716478955822481647895582861164789558337916478955838841647895584629164789558518316478955863441647895587100164789558774116478955890291647895589310164789558964616478955903481647895591234

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת - משה מכנס

29 במרץ ב 15:26

הטיול המתואר היה חוויה מעולה. המדריך, אמיר נחומי, הרשים בתיאוריו וגם בבקיאותו הטכנית. אך ארשה לעצמי לכתוב "דברי כפירה": לעניות דעתי, הוצאת אוויר מהגלגלים מועילה וחשובה מאוד בקרקע של חול עמוק ובקרקע בוצית, אך השפעת הצמיגים המושטחים קטנה ואף זניחה בקרקע סלעית ובמקום שבו יש דרדרת של חצץ. במקום כזה חשובה יכולת הטיפוס של הרכב, כלומר הכוח שלו, ולצורך זה חשובה נעילת הדיפרנציאלים, או - בהיעדר נעילה כזו - השימוש במערכת ABS, כפי שהסביר אמיר נחומי באופן משכנע ביותר. הבעיה בנקודה זו היא אי-יכולתו של הנהג מהבחינה הפסיכולוגית להמתין כשניה וחצי עד שהמערכת תפעל ותבלום את הגלגל המסתובב בחופשיות.

2

אורח/ת - Taleea Salamah

29 במרץ ב 20:05

היה כיף, נהניתי בטיול, מחכה לאתגר קשה יותר...😉

3

אורח/ת - ניר

03 באפריל ב 00:39

הרוביקון הלבן לא יודע לנהוג