זה מה שקורה כאשר ג'מיני אחד וארבעה רוביקונים נפגשים במעלה זרון - טיול מרתק
אחרי שהתנהלנו לאיטנו בשביל המתעקל של סוף מעלה זרון, אין יותר אדרנלין ולמעשה עד קצה הדרך בבור אפעה, נהנינו מהנוף והמראות של המדבר.
לפי שאצה לנו הדרך, התאפשר לתת לנוהגים המצטיינים בונוס בדמות "קפיצה" דרומה להר קומות.
המעלה הצפוני בכיוון דרום עתיר באבנים גדולות ושברי מדרגה והרכבים מתפתלים בין השברים. המעלה הדרומי בכיוון דרום הוא צרוף של דרדרת קשה עם מדרגות סלע משני עברי השביל שמאפשרות לרכבים אחיזה טובה בשיפוע תלול. אך בדיוק בשביל זה יש הילוך כוח. בתום ה"קינוח" הנ"ל פרשנו באחד הערוצים לארוחת צהרים לקראת הקטע האחרון - הטיפוס הקליל לאורך ציר הגז מבור אפעה למנחת ערד.
בערוב היום הגענו ליעד המתוכנן מלאי סיפוק של מנצחים.
להתראות באתגרים הבאים.
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
3 תגובות
1
אורח/ת - משה מכנס
29 במרץ 2022 ב 15:26
הטיול המתואר היה חוויה מעולה. המדריך, אמיר נחומי, הרשים בתיאוריו וגם בבקיאותו הטכנית. אך ארשה לעצמי לכתוב "דברי כפירה": לעניות דעתי, הוצאת אוויר מהגלגלים מועילה וחשובה מאוד בקרקע של חול עמוק ובקרקע בוצית, אך השפעת הצמיגים המושטחים קטנה ואף זניחה בקרקע סלעית ובמקום שבו יש דרדרת של חצץ. במקום כזה חשובה יכולת הטיפוס של הרכב, כלומר הכוח שלו, ולצורך זה חשובה נעילת הדיפרנציאלים, או - בהיעדר נעילה כזו - השימוש במערכת ABS, כפי שהסביר אמיר נחומי באופן משכנע ביותר. הבעיה בנקודה זו היא אי-יכולתו של הנהג מהבחינה הפסיכולוגית להמתין כשניה וחצי עד שהמערכת תפעל ותבלום את הגלגל המסתובב בחופשיות.
2
אורח/ת - Taleea Salamah
29 במרץ 2022 ב 20:05
היה כיף, נהניתי בטיול, מחכה לאתגר קשה יותר...😉
3
אורח/ת - ניר
03 באפריל 2022 ב 00:39
הרוביקון הלבן לא יודע לנהוג
תגובות