טיול יפהפה בדרום מדבר יהודה שהתחיל בתל ערד, המשיך דרך מצפה מדרג, מעלה עוזי, נחל ערוגות, מעבר תקוע והסתיים במצוקי דרגות. מסלול מקסים בעבירות בינונית לרכבים בעלי הילוך כוח, עם נקודות תצפית מרהיבות והרבה גלגלים מונפים באוויר.. היה כיף גדול
נקודת המפגש של הקבוצה היא תל ערד ואנחנו פותחים בסבב הכרות קצר ותדריך בטיחות מול מפה פתוחה. אמנם אנחנו כבר על שעון קיץ אבל המסלול להיום די ארוך ויש בו כמה נקודות שעלולות לעקב אותנו, אז אנחנו עולים לרכבים ויוצאים לדרך ללא עיכובים מיותרים.
תחילת הנסיעה מתנהלת על האספלט למרחק של כ-20 ק"מ וקצת אחרי הישוב כרמל אנחנו פונים ימינה ומזרחה ונכנסים לשטח. מורידים קצת אוויר מהצמיגים לטובת נסיעה נעימה יותר, חלוקת מספרי ברזל לסדר תנועה, בחירת נהג ורכב למאסף של השיירה ואנחנו בתנועה.
מיד בתחילת המסלול אני פונה שמאלה ולוקח את השיירה שלי לטיפוס וביקור בתחנת המשטרה הירדנית, אום דרג' (מצפה מדרג), שהיתה אחת משש תחנות משמר הגבול בתקופה הירדנית, שהשתמשו בגמלים לטובת הפטרולים בין התחנות. במקום מבנה חד קומתי שכלל גם אורווה לגמלים והשוס האמיתי של המקום זו תצפית נהדרת של 360 מעלות החולשת על כל הנוף מסביב.
ירדנו חזרה למטה והמשכנו בנסיעה מזרחה. קצת הכוונה קרקעית במעבר אשמדאי ומיד אחריו אנחנו מטפסים לתצפית מהר חולד, ממנו יש תצפית מדהימה על כל רמת מדבר יהודה. לאורך הדרך אינספור ערוצונים של נחל חולד מספקים לנו הצלבות גלגלים מרהיבות ופוטוגניות.
המשכנו בטיפוס שהביא אותנו לנקודה שבה פרושים לצידנו שני מנחתי מטוסים, מימין המנחת הישן שכבר לא בשימוש ומשמאל המנחת החדיש, המתאים למטוסי הרקולס C130.
פנינו שמאלה ומזרחה לכיוון מצוק חבר ממנו תצפית מרהיבה על הגבים המלאים בתחתית בעקבות הגשמים האחרונים, מערת האימה בה נמצאו עצמות אדם ועל פי דעת רוב החוקרים, הן מיוחסות למורדים ברומאים בתקופת בר כוכבא, וים המלח קצת בהמשך ונמוך בכמה מאות מטרים. אחלה נקודה להפסקת צהריים.
חזרנו לרכבים ועל השביל הירוק איתו הגענו והגענו למעבר עוזי. במפה מצוין שהמעלה בעבירות קשה, אבל לנהגים מיומנים עם רכב בעל הילוך כוח לא תהיה בעיה לטפס בעזרת מכוון קרקעי שיודע את העבודה. אנחנו בכל אופן ירדנו אותו וגם בירידה, זהירות והכוונה קרקעית הם המפתח למעבר חלק וקליל.
עוד קצת צפונה ואנחנו מגיעים למעלה נחל ערוגות ושוב אנחנו במגמת ירידה. הירידה הצרה, הארוכה, התלולה ומלאת הבורות פנויה, ובעזרת הכוונה קרקעית והמון הנפות גלגלים באוויר, כל הרכבים ירדו למטה ללא פגע.
מיד אחרי הירידה לנחל ערוגות המתינה לנו העליה ממנו וזו, ארוכה ודרדרתית מאוד. בשילוב הילוך כוח ומידה של אסרטיביות על דוושת הגז כדי שלא להיעצר באמצע, כל הרכבים טיפסו למעלה ללא דרמה ובכל זאת עם הרבה סיפוק.
המשך הדרך בשבילים טובים ומהירים ואנחנו מטפסים צפונה לאורכה של שמורת מצוק ההעתקים. המצוק מתקרב ומתרחק מאיתנו ללא הרף, והנוף עם השמיים מעליו, הולך ומשתפר ומקבל לאיטו גוונים אדומים וכתומים של שקיעה במדבר, אז כדי למצות את הרגע עצרנו להפסקת קפה.
הגענו למעבר תקוע הלא מסובך והמוכר לי מאינספור ביקורים כאן. קראתי בקשר לכולם להגיע אליי לטובת עבודות מע"צ מהירות ויעילות והחבורה משתפת פעולה כמו אלופים ותוך דקות המעבר מאחורינו.
כעבור שני ק"מ נוספים אנחנו מגיעים לפיצול שבילים, שמאלה ומערבה לנחל דרגה וימינה למצוקי דרגות, נקודת הסיום של הטיול.
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
5 תגובות
1
אורח/ת - בועז נ.
08 ביוני 2022 ב 14:57
תודה לקובי ולכולם טיול מעולה אחלה אנשים ויופי של תמונות🙏
2
אורח/ת - משה ס.
08 ביוני 2022 ב 14:58
קובי תודה על עוד טיול מהנה איתך.
3
אורח/ת - גד ל.
08 ביוני 2022 ב 14:58
קובי המון תודה. הייה כיף גדול.
4
אורח/ת - חגית ק.
08 ביוני 2022 ב 14:58
תודה על התמונות ועל טיול מהנה
5
אורח/ת - חמודי
08 ביוני 2022 ב 14:58
תודה לכם היה כיף אתכם
תגובות