סוכות 22' וחודשים אוק-דצמבר, אולי התקופה הכי "חמה" בממלכה האשמית. לא קר והשמש מחממת אבל במינון הנכון.
קבוצה גדולה של כ-14 ג'יפים, יצאה לתור במדבר הדרומי וחזרה עם חוויות
הדריך: וייזל עדי
בניגוד לנסיעה לחו"ל המוכרת לרובינו, קרי, שדה התעופה בן גוריון/רמון, הפעם הנסיעה לחו"ל היא ברכב מישראל - המשמעות - מעבר גבול יבשתי. הנסיעה עם הרכב למעבר הגבול לעיתים נותנת את התחושה שנוסעים לטיול ג'יפים בארץ ויש כאלה שאפילו שוכחים להביא איתם דרכון. הפעם זה לא קרה, שכן לא הפסקנו לתזכר את הג'יפאים - נוסעים לחו"ל להביא דרכון.
בירוקרטיה ישראלית של כשעה וחצי הכוללת תרגום רישיון רכב, רכישת דינרים וביטוח מקיף (לאלו שמעוניינים) - ביקורת דרכונים - זוכרים? חו"ל ויוצאים לצד הירדני.
הבירוקרטיה הירדנית מעט פחות יעילה, כל פעולה, כמעט, בחדר נפרד וזה אומר ביקורת דרכונים, ביטוח חובה, אח"כ רישיון רכב, אח"כ חדר שבודק שלא שכחת אף פעולה ואז מחליפים למספרים ירדנים ויוצאים לדרך.
הנסיעה מבית שאן (בערך) עד לאיזור מושב פארן לערך - למעלה מ-200 ק"מ שעוברים תחילה בבקעה הירדנית העמוסה לעייפה בכפרים פלסטינים, כשהכביש הראשי עובר ממש בשוק של כל אחד מהכפרים, אח"כ נסיעה לאורך ים המלח בצד המזרחי שלו כמובן - חוויה ומראה מיוחד יש לומר. אח"כ ביקור באחד מהנחלים היפים לאורך ים המלח ומקנחים בנסיעה לאורך הערבה הירדנית עד שפונים מזרחה כיוון כללי, לואדי מוסא הצמודה לפטרה.
שעת ערב מאוחרת והשיירה מגיעה לכפר ואדי מוסא שבממדיו יכול בקלות לקבל את התואר "עיר", שכן תושביו מונים כ-35,000 איש.
הדרך לכפר עוברת בואדי מוכר ויפה, שלצערנו נסענו בו בחשיכה, ושמו - ואדי נאמלה, אך פנסי הרכב הצליחו להאיר לנו את היופי המרהיב שלו. חולפים על הכניסה של "פטרה הקטנה" ומגיעים לכפר הענק. ארוחת הערב ממתינה לשיירה והג'יפאים נזרקים למיטות.
מרחק קצר של נסיעה מישראל, ומרחק הליכה של כמה דקות הליכה מבית המלון בכפר ואדי מוסא ואנחנו בכניסה לפטרה.
הסיפורים והאגדות על המקום עושים את שלהם וההתרגשות בקרב הקבוצה מורגשת. תחילה עוצרים בדגם של העיר הממוקם במרכז המבקרים ומשם נכנסים לעומק הפלא. פטרה, אחת משבעת פלאי עולם החדשים, שכדאי לטייל בה. ממצוקים ענקיים, ועד למקדשים ולמנזרים מיוחדים במרהיבים. קשה לתאר את היופי - ננסה לעשות זאת בתמונות
הג'יפאים עולים על הרכבים ונוסעים דרומה לכיוון ואדי ראם, "פאתי ואדי ראם", חרז'ה, ארץ הקשתות.
המפגש הראשון של הג'יפים עם השטח - טקס הורדת האוויר ומתחילים להתלהב מהיופי, מהגודל ומהעוצמה של הטבע.
החשיכה יורדת יחסית מהר ואנחנו שועטים לעבר המאהל שנמצא בשטח המדברי לא רחוב מואדי ראם.
שורה של כ-10 אוהלים, בפנים מיטות מסודרות ומוצעות בשלל צבעים, מקלחת ושירותים, ארוחת ערב שיצאה מעומק האדמה שנקראת מאדפונה - לחלקינו מדובר בהלם תרבות אבל.... במקור אנחנו אנשי מדבר לא?!! אז מסתגלים יחסית מהר ונכנסים לישון לקראת היום למחרת שאז כבר נכנסים לעומק השטח, לעומק ואדי ראם עד, כמעט, הגבול הסעודי.
המקומיים מכנים את המקום "בקעת הירח" - לא יודע להסביר איך הדבר מזכיר להם את פני הירח - האם הם ביקרו שם? בכל מקרה לא נתווכח עם הבדואים, אולי מזכיר להם את הירח, יש האומרים את מאדים - מה שנמצא שם זה בעיקר רכסים ענקים בשלל צבעים החל מאדמדם, צהוב, סגול ועוד. לכל הצבעים האלה נוספים סלעי ענק שחורים של גרניט.
כעקרון ואדי ראם הוא הואדי הארוך ביותר בממלכה האשמית ובשוליו ההר "ראם" המתנשא לגובה של 1,754 מ' - כנראה השני בגובהו בממלכה.
יום האחרון לטיול מתחיל בנסיעה לעומק ואדי ראם ומשם מערבה לכיוון עקבה לביקור קצר, משם חייבים להספיק להגיע למעבר הגבול בשעה סבירה, לפני שיסגר.
תודה למשתתפים, היה לנו טיול נפלא עם קבוצה מעולה!
להתראות בטיולים הבאים.
לפרטי המסע הבא לירדן בהדרכת עדי וייזל - חנוכה 2022
למסעות הבאים בארץ - הקליקו כאן
למסעות הבאים בעולם - הקליקו כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקליקו כאן
1 תגובות
1
אורח/ת - טוביה נועם
13 בנובמבר 2022 ב 09:33
מרוצה מאוד.
מדריך איכותי מהרמה הגבוהה ביותר.
תגובות