לבלות את היום האחרון של 2022 בשטח עם 20 רכבי דיפנדר בשתי קבוצות, בטיול של אתגר ויופי - אין תענוג המשתווה לזה.
יחד עם משפחות וחברים בכל גיל, כולם עם לב רחב וחיוך נהדר, גם כאשר מתמודדים עם קושי שהשטח יודע להציב גם לפסגת הטכנולוגיה
טיול לנד רובר אתגרי הוא אירוע! לטיול המותאם לדגמי הדיפנדר בלבד הגיעו שתי קבוצות, אחת בהדרכת עדי וויזל והשניה בהדרכת הח"מ.
השיירה הראשונה פגשה את קור המדבר בחורשה ליד ערד כבר ב-08:45 והשנייה ב-09:30, שם המתינה ארוחת בוקר מפנקת יחד עם ארז טרופן - סמנכ"ל השיווק של חברת המזרח, נרגש אולי מעט יותר מהרגיל.
לאחר ארוחת הבוקר ביצענו תדריך ראשון והשיירה הראשונה יצאה לדרך, השנייה 45 דקות אחריה, כמובן לאחר ארוחת הבוקר והתדריך. נסיעה קצרה ואנו נבלעים אל תוך המדבר. עוצרים לתצפית מרשימה מהר יהל, ממנו רואים כמעט את כל הדרך שמצפה לנו, אבל לא רואים מה ימתין לנו בתוכה.
השירה ממשיכה לנוע בקצב מצוין, בהתקרבנו להר קומות הצפוני אפשר להבחין בשיירה של עדי שסיימה את האתגר הראשון. לאחר זמן מה נשארה רק דמות בודדה על ההר. כנראה רונן טופלברג הצלם המוכשר, או ה"מתאבד השיעי" בשמו השני, ממתין לקבוצה שלנו. את המעלה כצפוי שיירת המכונות עולה באופן מושלם, ההכוונה עוזרת לבחירת הנתיב ובקשר מרעננים לחבר'ה את הטכניקה והשימוש במערכות הרכב.
לא צריך להמתין זמן רב, יש גם מעלה דרומי. כנ"ל. שלאחריו כבר נוסעים בחלקת אלוהים של הוד מדבר על שלוחה המפרידה בין נחל אשלים לנחל חמרמר . ניתן בקלות לזהות את עקבות הגשמים שפקדו את האזור והחליקו את ערוצי הנחלים, השקיעו את האבק. והפכו את הצירים לראשוניים כאילו אנו הראשונים הנוהגים בהם. קבוצתו של עדי עצרה להפסקה מתצפית על ים המלח ואנו ממשיכים דרך מעלה עזגד לנוח באזור מוגן מהרוחות בתחתית הנחל. אחד החלקים האהובים עלי בטיול, ישיבה עם המשפחות והחברים בנינוחות לארוחה (תודה מאיה על הקבב!) ולשיחה.
בסופה אנו קמים וממשיכים לרדת אל מישור עמיעז הנפתח בין נחל סדום ונחל פרצים אליו מועדים פנינו. אני מעיר לארז בשביעות רצון כי השיירה מתקדמת כמו שעון שוויצרי ואנחנו עומדים היטב בזמנים. ארז ממקום מושב הנהג מפטיר שלא נפתח פה.. ככל שאנו מתקדמים אל נחל פרצים באות יכולות הרכב המעולות לידי מיצוי. עליות והצלבות, שפצי"ם וירידות כאילו מישהו הכין עבור הדיפנדר מסלול בחינה. מידי פעם אני יורד לכוון ולהדריך. אבל זה הרבה יותר קל כאשר שלושה טון של טכנולוגיה ונעילות נשלטות מחשב בצד השני.
קצה ההתקדמות נהדר. ואני מכריז בקשר כי לפנינו פחות משלושה ק"מ עד לציר המוליך אל הכביש. בירידה לנחל לוט אנחנו מזהים בחור מקסים מקבוצתו של עדי משוטט לו על הציר, מעניין. מתקרבים ומגלים כי לפנינו שני כלים מהקבוצה השנייה - האחד חוסם את הציר שלימינו קיר ולשמאלו תהום והשני אחריו. מתברר כי ברגע של היסח דעת כנראה פגע הרכב בסלע ובמפגש העוצמתי בין מערכת ההיגוי/משולשים ניצח הפעם הסלע. כפי שקורה מידי פעם למי שנהיגת שטח מוכרת לו, הבעיה היא שהחושך בתחילת ינואר מקדים ואין מעבר. כולם נרתמים לעבודה ומסובבים ידנית על הקרקע את גלגלי הרכב, מעמידים אותו כך שהרכב הסוגר בשיירה הראשונה יכול לעבור ולהצטרף לקבוצתו. וכך יכול עדי להוביל את הקבוצה אל סוף הציר והמפגש עם הכביש. אנו בקבוצה השנייה נשארים להוריד את הרכב ב-400 המטרים במורד הבעייתי, לאט לאט וללא היגוי. הרכב נהוג על ידי רני פלג - מנהל ההדרכה של לנד רובר (ביום הולדתו! מזל טוב!!) ומגיע אלי בנסיעה לאחור את כל הדרך. לא פשוט כלל, במיוחד בחושך שכבר ירד. אנו מחברים את הכננת של הרכב התקול אליו וכך במשיכות של מטרים ספורים כל פעם מתגברים על ההיגוי עקב בצד אגודל עד שהרכב עומד בתחתית הנחל על משטח ישר ורחב. בינתיים עדי כבר חוזר אלי ומוציא את השיירה השניה אחריו כשאני סוגר. הציר חשוך וזה לא פשוט כלל וכלל ומצריך נהיגה בוגרת ואחראית, שמחתי לראות שיירה נהוגה על ידי אלופים. ואני קצת מותש יושב ליד הנהג שלי ארז שעושה עבודת נהיגה נהדרת ומביא אותנו לסוף מסלול. נפרדים מהחברים שנוסעים הביתה, חלקם ממהרים לחגיגות השנה האזרחית החדשה שתחל מחר.
בשלב הזה כבר יש קליטת סלולר ונבדקות האפשרויות העומדות לפנינו. במקביל לידוע חברת הביטוח כאשר ברור שגרירה על גלגלים בציר כזה אינה אופציה. בעצה עם עופר אוגש - מנהל אתר השטח, והמחלקה הטכנית של חברת המזרח ההחלטה המתקבלת היא להשאיר את הרכב ללינת לילה בשטח והתארגנות של צוות טכני לביצוע תיקון שטח, ככל שאני זוכר טרם בוצע כזה ברכב מסוג זה עד היום. אנו יוצאים הביתה עם הרבה סימני שאלה על הצפוי מחר, מסתבר שבזמן שישנו את שנת היופי שלנו דניאל המנהל הטכני של המזרח כבר ארגן את החלקים שאולי יזדקק להם, העלה במוסך על הליפט רכב דומה לביצוע "יבש לפני רטוב" ובבוקר יצא עם ארז ועופר אוגש ועם הלנד רובר הוותיק מאוד שלו לשטח. לדעתי היסטוריה קטנה נוצרה והצוות הלא יאמן מתקן בשטח את מסרק ההגה והדיפנדר יוצא בנסיעה! וגם החבר'ה המחלצים זוכים לארוחת בוקר מאוחרת בשטח מעשי ידיו של עדי וויזל שהגיע אף הוא לעזור, אך נשאר מובטל למעט עשיית השקשוקה. סוף טוב הכול טוב!
לסיכום מספר מסקנות: אין לתאר את רוח העזרה ההדדית והסבלנות של משתתפי הטיול כולם - מגדול ועד קטן - תודה ענקית לכל המשתתפים!
הציר היפה כל כך והאתגרי היה שווה את המאמץ, וכלי הרכב מופלאים, עם מערכות עובדות כך שהנסיעה בשטח היא חוויה אמתית.
נזקים קורים מידי פעם בשטח, זו עובדה. איך מטפלים בהן? זה כבר עניין של גישה. אני גאה להיות חלק ממי שאין דבר כזה בלקסיקון שלו חצי טיפול בלקוח, גם מצד חברת המזרח - יבואנית לנד רובר לישראל שנתנה הופעה מנצחת וגם במלוא הצניעות אצלנו באתר השטח הישראלי 4X4.
8 תגובות
1
אורח/ת - דודי קאופמן
09 בינואר 2023 ב 15:18
באמת? זה סיכום המסע? אני לא הייתי מסכם כך!
2
אורח/ת - מאיה
13 בינואר 2023 ב 10:36
תודה על טיול מתאגר, על העזרה במעברים והמון סבלנות בכל רגע. הוכחת שוב שאין כמו טיול איתך, גם בנסיעה רציפה ובמיוחד בשעות חילוץ!
ניפגש בטיול הבא😊
3
אורח/ת - שרון
13 בינואר 2023 ב 10:37
גיא תודה רבה כרגיל. היה מאתגר ומהנה. 🙏
4
אורח/ת - עומר
13 בינואר 2023 ב 10:37
תודה רבה! היה נפלא
5
אורח/ת - אלדד
13 בינואר 2023 ב 10:38
תודה לחברת המזרח על עוד טיול נהדר
ולעדי כמובן על כל העבודה וההדרכה
6
אורח/ת - פרי
13 בינואר 2023 ב 10:38
תודה גדולה! עדי, היה טיול מקסים, מאורגן נפלא.
7
אורח/ת - בני
13 בינואר 2023 ב 10:38
תודה רבה רבה היה טיול מאתגר מאוד ומהנה
8
אורח/ת - רוני
13 בינואר 2023 ב 10:38
תודה רבה, היה מדהים
תגובות