השיבה המהוססת לשגרה החזירה גם את מועדון לנד רובר למשעולי דרום מדבר יהודה – שיירה ארוכה של דיפנדרים ודיסקברים יצאה מערד לגבי פרס בשבת חורפית יפה ונעימה ויכלה לכל המכשולים שבדרך באופן שהכי מאפיין את הכרכרות הבריטיות – חסר מאמץ, מלכותי ומעודן. היה כיף גדול.
מאת: דרור ברלי
14/12/23
טיול מועדון לנד רובר שנקבע לשבת 9.12.23 היה אמור לצאת למסלול שונה לגמרי בצפון מדבר יהודה, אולם נקודת המפגש שונתה לערד, והמסלול, דרך "ציר הגז", מעלה הר קומות, ולאורך בקעת צבאים, נחל פרס וגבי פרס, לארוחת צוהריים מאוחרת סמוך לפתח הכניסה למכתש הקטן.
גדולתו של הדיפנדר החדש אינה רק ביכולות השטח שלו, אלא גם ובעיקר – בדרך לטיול ובחזרה ממנו. שיוט נונשלנטי, נוח, מלטף ושקט בכביש 6 במהירויות שרכבי השטח של פעם לא יכלו להגיע אליהן גם עם דוושה לחוצה עד הפח עד הסוף... מוזיקה נעימה ברקע, שיחות עם הילדים על הא ודא. רכב פרימיום. כמקובל אצל הלנדרובריסטים, כל הקבוצה מתייצבת בזמן בתחנת "פז ערד". כולל אלה שהתקשרו להתנצל על איחור צפוי, אבל בפועל לא התבוששו יותר מדקות ספורות ממש ולא עיכבו את היציאה לדרך. יש לנו היום קבוצה של 12 כלי רכב (כולל ה-110 "של המדריך") ונציגות הולמת שמייצגת כל הדגמים בעלי יכולת שטח אמיתית של לנד רובר - דיסקברים 5 ודיפנדרים 90, 110 וגם 130 ארוך, נהוג ע"י נדב, סמנכ"ל השיווק החדש של חברת המזרח.
תדריך, חלוקת מכשירי קשר, אזהרות הבטיחות הרגילות אליהן הצטרפה האזהרה מתקרים וקריעות צמיגים, ויצאנו לדרך. נופי דרום מדבר יהודה שאנחנו אוהבים בכל ימות השנה, הופכים בתחילת החורף למרהיבים הרבה יותר – אור השמש "רך" יותר, הכחול של השמיים עמוק יותר, הקונטרסט של העננים מודגש יותר. תוסיפו לזה אויר צונן ונעים וטמפרטורות נעימות, עם שמש מלטפת ולא מעיקה ומעט מאוד אבק אם בכלל (בכל זאת חורף) – מה יכול להיות טוב יותר?
"ציר הגז" נבלע תחת מתלי האוויר במהירות ובקלילות הצפויות. תצפית אחת מהר כיפון, ועצירה ראשונה לקפה וארוחת בוקר למרגלות מעלה הר קומות. האוירה נינוחה, אבל המעלה שמתנשא מעלינו וכולם כבר קצרי רוח לשלב LOW ולהסתער עליו.
מעלה הר קומות תלול ודרדרתי, פה ושם הצלבות וחריצים. לקראת סופו, חריץ עמוק ומרושע שחשף צינור מתכת חלוד שחבל להיתקע עליו – כאן שוברים קצת שמאלה ומיד שוב ימינה, להתמודדות עם מדרגה בינונית וזהו.
כלי רכב ללא נעילות או בקרת משיכה (TC) יעילה, יצריכו כאן נהיגה נחושה ומיומנת יותר – בלנד רובר מודרני זו סתם עוד עליה. משלבים מעדנות ל-LOW בלחיצת כפתור, בוחרים במצב "זחילת סלעים" במערכת הטריין-ריספונס שבוררת מצבי נהיגה. מתלי האוויר מניפים את המרכב אל-על, נעילה אחורית משתלבת ע"י מחשב הרכב, וכל מה שנשאר זה רק להחזיק בהגה ולתת מעדנות בגז. שום שאגות מנוע, שום גלגלים מפרפרים, קפיצות או ניתורים באוויר, ללא סילוני חצץ וענני אבק. האלגנטיות המלכותית, נטולת המאמץ, בה הדיפנדר החדש והדיסקברי 5 מטפלים במעלה הזה, לא פחות ממרשימה ומעניקה לבעליהם את התחושה הכל כך ממכרת של רכב פרימיום שמפנק גם בשטח וגם כשהתנאים לא קלים.... ללא ספק, הטכנולוגיה המתקדמת עובדת ובגדול. איזה רכב מרשים!
מהר קומות ירדנו לבקעת צבאים, חלפנו על פני השביל המוביל למעלה עזגד ועל פני נחל אשלים וירדנו שמאלה לאורך מסוע האשלג לציר נחל פרס. ציר שלא משעמם לרגע, עם המון פיתולים ומעברים טכניים ברמות קושי שונות, חלקם כאלה שמחייבים הכוונה מבחוץ, אבל מאחורי הגה הלנד רובר לא מספקים שום דרמה. העצירה הבאה שלנו היא במצוק שמעל לגבי פרס – אחרי הגשמים שירדו במשך השבוע, הגבים מחזיקים מים וזה הזמן לרדת למטה ברגל ולהתפעל מהיופי המדברי הזה.
כבר מאוחר, מחכים לנו עם פריסה של ארוחת צוהריים ואנחנו כבר באיחור. כביש 25 כבר קרוב, והציר קצר למדי – רק קילומטרים ספורים, אבל איזה קילומטרים! ציר "לונה-פארק" של עליות וירידות וסיבובים ומעבר נחל תחמס הפוטוגני, עוד פחות מקילומטר עד לכביש, ואז זה מגיע – "בום-פפפפפפ". פנצ'ר בגלגל.
לפי חוזק ה"פפפפפפ" ברור לי שדופן הצמיג שוסעה ונקרעה ואי אפשר יהיה לתקן אותה. צריך להחליף גלגל, אבל ברכב עם מתלי אוויר בעל מהלך ארוך כמו הדיפנדר החדש, זו אינה פעולה טריוויאלית – צריך להבין איך פועלת מערכת המתלים על מנת שהגובה שמספק הג'ק, לא "יתבזבז" על פתיחת המתלה. בעצת אלדד, אנו מגביהים את הדיפנדר עד הסוף ורק אז דוחפים את ג'ק העגלה על קרשים אל מתחת למרכב ומרימים אותו לגובה מספיק כדי שנוכל להחליף גלגל.
ככה, בקלילות, בוזבזה לה שעה תמימה עד שנכנסנו לשביל המוביל לתצפית מכרה עורץ, אבל לא מוותרים על הפריסה המובטחת – מצאנו לנו משטח בגודל מתאים, שולחנות הוקמו ומפות נפרסו, וארוחת צוהריים מצויינת השיבה את הנפש – ואפילו על הדלקת נרות חנוכה לא ויתרנו. ובדרך חזרה הביתה, שוב ניתן היה להירגע ולהינות מרכב שטח רב-יכולות שהוא גם רכב-כביש משובח לא פחות.
היה יפה, היה מאתגר, היה טוב. חזרנו לשגרת הטיולים ונהנינו ממזג אויר מצויין, מסלול מרהיב ומכוניות מצויינות והכי חשוב – אנשים טובים, חובבי שטח אמיתיים שגם נהגו מצויין וכיף לטייל איתם. אני מצפה להיפגש שוב במהרה.
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
2 תגובות
1
08freeman
15 בדצמבר 2023 ב 15:35
2
אורח/ת - היה טיול מדהים
16 בינואר ב 14:10
היה טיול מדהים🙏 מחכים לטיול הבא🙏
תגובות