טיול משפחות לאוהבי המדבר, משדה בוקר למעלה עקרבים דרך עין זיק וגב זרחן, במזג אוויר מושלם, שבילים זורמים ונופים נפלאים של מדבר בשלהי החורף. הטיול נפלא למשפחות, בשבילי מדבר זורמים, עם מעיין מלא מים כל השנה וגב מהיפים שיש למדבר להציע, במסלול שכבר טיילתי לאורכו לא מעט פעמים גם עם הג'יפ וגם עם האופנוע. לאחר תקופה ארוכה שלא הובלתי טיולים בשטח בעיקר בגלל 3 חודשים של מילואים, סוף כל סוף הצלחתי לקבוע ולהוציא את אחד הטיולים האהובים עלי ביותר במדבר
יצאתי בשבת מוקדם מהבית לכיוון נקודת המפגש בכניסה לחירבת חצצה. קיבלנו שמים מעוננים ומזג אוויר קריר ונעים בזכות העננים ששמרו על קרירות במהלך כל היום. הגעתי ב-08:40 לנקודת הכינוס ולאט לאט הגיעו יתר הרכבים שהצטרפו אלי לטיול.
6 ג'יפים במגוון שנע מג'ימיני, גרנד צ'ירוקי מוקשח ומוגבה, לנד רובר ועד רנגלר-סהרה וברונקו מדוגם. כולם הגיעו בזמן לנקודת המפגש. הצגתי לקבוצה את תוכנית המסלול על המפה וקצת על התנהלות שיירה בשטח. נתתי רקע קצר על חרבת חצצה שהיא שרידי מבנה מלבני בראש גבעה קטנה, החולשת על מפגש נחל הרועה עם נחל חצץ. שרידי ישוב מהתקופה הנבטית ששמרה על הדרך העתיקה מעבדת לחלוצה, קצת על בורות חצץ ונחל חצץ. ביקשתי מצ'ארלי שיסגור לי את השיירה כמאסף ויצאנו לדרך.
הדרך יחסית זורמת קל, השיירה מתקדמת יפה, פה ושם צריך קצת הכוונות, הכל נראה ירוק ומקסים, נעים וקצת מעונן, ואנחנו מתקדמים בערוץ נחל חצץ לכיוון תצפית להר צרור, שם יש מעבר של הצלבות, שאני יורד לכוון את הג'יפים לוודא שכולם עוברים חלק.
משם המשכנו לחורשה נחמדה ומוצלת לארוחת בוקר ותה בצל העצים, כשאי אפשר להתעלם מהשקשוקה המושקעת שדן הכין.
לאחר ההפסקה הנעימה, אנחנו חוזרים לשביל האדום לכיוון תצפית מרהיבה על הר צרור ובקעת צין.
ואז, אני מקבל בקשר ממתי שיש לו פנצ'ר בגלגל האחורי של הלנד-רובר. צמיגי 50-50 אבל בחתך נמוך והצמיג חטף קרע בצד. באסה אמיתית, ממש על ההתחלה של המסלול. מתי התארגן מהר על הגלגל הרזרבי עם עזרה משמעותית מדן ומכל מי שהיה יכול, כשבינתיים שאר השיירה טיפסה לתצפית המרהיבה על הר צרור וגבי צרור והמתינה לסיום החלפת הגלגל.
החלפת הגלגל עיכבה אותנו מעל לחצי שעה, אבל כולם שומרים על מצב רוח טוב, והתחלנו שוב את התנועה משם לכיוון החלק האחורי של שדה בוקר וציר הנפט, עם תמונות יפות של הנפת גלגל במעבר לשביל לציר הנפט.
המשכנו לכיוון מעלה צין שאותו אנחנו עושים בירידה עד הפניה לעין עקב, הדרך לכיוון עין עקב, דרך יפה וזורמת, עם קצת מעברים נחמדים בתוך הנחל ונופים נפלאים.
החננו את הרכבים בחניה, לקחנו איתנו מגבות ומים, ומשם יצאנו להליכה נעימה של 7 דקות לעין עקב.
המקום היה יחסית מלא, והמים קרים ומעולים כשחלק מהחבר'ה קופצים באומץ פנימה. עין עקב הוא מעיין יפהפה בעומק של כ-10-14 מטרים, אחד המעיינות היחידים בנגב הנובע בעוצמה חזקה לאורך כל השנה. הוא נובע מתוך מפל מגובה 10 מטרים ונשפך הישר אל תוך בריכה עגולה ועמוקה.
לאחר ההפסקה בעין עקב, אנחנו חוזרים בסביבות 13:30 לרכבים ומתחילים תנועה חזרה לכיוון ציר הנפט והפניה לנחל צין, כשהיעד הבא שלנו, הוא גב זרחן בערוץ נחל זרחן. השיירה מתקדמת ביחד יפה והשביל זורם בכיף ולאחר שעה בערך, אנחנו מגיעים לפניה לשביל של נחל זרחן.
השביל לכיוון גב זרחן הוא קטע נסיעה מרהיב. אחרי זמן קצר אנחנו מגיעים לעין אום תינה, גב מים יפה ושם אנחנו מחליטים לעצור לארוחת צהרים. פורסים מחצלת, פותחים כיסאות וערכת קפה ויושבים לאכול. תוך כדי הקפה אני נותן קצת הסברים על נחל צין שהוא השלישי (יש האומרים השני) בגודלו בנחלי הערבה, ומפריד למעשה בין הערבה הצפונית לערבה התיכונה.
לאחר סיום הארוחה וקפה חזק, אנחנו עולים חזרה לרכבים וממשיכים בשביל לכיוון גב זרחן. השביל מרהיב אבל קצת יותר מאתגר ממה שעשינו עד עכשיו.
בערך באמצע הדרך יש מעבר עליה עם מדרגות בסיבוב שמצריך הכוונה שלי, אבל כולם עוברים את זה במקצועיות רבה וללא תקלות.
עוד קצת נסיעה ומגיעים לגב זרחן, מחנים את הרכבים, וכל מי שמרגיש שהוא יכול לעשות את מסלול הטיפוס הקצר, אבל הקצת מאתגר לגב זרחן, מצטרף אלי, וביחד אנחנו עולים לגב. הגב התחתון כבר התייבש ומה שנשאר בו זה הרבה בוץ, אבל הגב העליון, המקורה, מלא במים שנראים קצת "עייפים".
ירדנו חזרה מהגב לרכבים והתחלנו לחזור לכיוון נחל צין, השעה כבר 16:30 והתחיל להיות לנו קצת מאוחר. החבר'ה כבר מראים קצת סימני עייפות. הגענו שוב למדרגה (הפעם בירידה) ירדתי שוב לכוון את הרכבים שעברו את זה בצורה חלקה, והמשכנו בנחל לצין, כשבקעת צין פרוסה משמאלנו.
בנקודה בה השביל הכחול שבתוך הנחל נעלם וכנראה שלא מתוחזק יותר, העלתי את כל השיירה על שביל המחצבות, שהוא שביל הנוסע במקביל לשביל הכחול, רק שהוא מתוחזק ומהודק ולמעשה כמעט כמו שביל סלול, שמאפשר לנסוע יותר מהר, להרגיש בשטח ולהנות מהנופים הנפלאים לכיוון הכביש למעלה עקרבים.
הר צין כבר נגלה לעינינו בכל תפארתו, חלפנו על הפניה לשדה הבולבוסים וחניון הר צין בגלל השעה המאוחרת והמשכנו לכיוון היציאה ולכיוון מעלה עקרבים.
הגענו לכביש רק באזור 18:00, התחלנו לטפס לכיוון מעלה עקרבים הנפלא. בעצירה בתצפית המרהיבה באמצע מעלה עקרבים, יכולנו עוד לראות בדמדומים את הר צין ובקעת צין. דיברתי על מעלה עקרבים שהיה הדרך הראשית לאילת עד 1954 כשסללו את כביש 40, ועל פיגוע הנורא באוטובוס שהיה שם ב-1954.
לאחר מכן, עשינו שיחת סיכום קצרה, אספתי את מכשירי הקשר ונפרדנו איש איש לדרכו.
חברות.ים, היה לי כיף גדול להכיר אתכן.ם בטיול משדה בוקר דרך גב זרחן למעלה עקרבים. קיבלנו נופים נפלאים, מדבר של סוף חורף, צבעוני וירוק, ומזג אוויר נפלא. שאפו על נהיגה מקצועית וחלקה 👏. ותודה לכן.ם על יום טיול נפלא ומלא חוויות. היה לי העונג להוביל אתכן.ם. ותודה על התמונות והסרטונים. מקווה להיפגש שוב בקרוב בשטח. סעו בדרכים בטוחות! שלכם, עופר עתיר.
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
3 תגובות
1
אורח/ת - אביהו. ש
31 במרץ ב 09:05
היה יופי של טיול מדריך וקבוצה
2
אורח/ת - טל. ש
31 במרץ ב 09:06
תודה רבה עופר היקר היה ניפלא. שבוע טוב לכולם.
3
אורח/ת - מתי. ב
31 במרץ ב 09:06
עופר תודה רבה על טיול מהנה ועשיר.
ותודה גדולה לכל מי שסייע לנו היום עם החלפת הגלגל בדגש על דן התותח💪🏽💪🏽🏆
תגובות