בחברה להבנת הטבע הרימו גבה.
תראו, אמר המנכ"ל בפתח הישיבה הסודית, יש לנו קלף מנצח, והדירקטוריון לוחץ לעשות משהו. בכל זאת כבר דור שישי עומד בפתח אולמות היצור.
למישהו יש רעיון יצירתי?
חברי ההנהלה ישבו מבויישים ולחוצים. אף אחד מהם לא הכין את עצמו עם רעיונות בשליפה. הרי הם חבורת קוריאנים ממושמעים שלא זורקים סתם רעיונות הזויים.
מה הם? ישראלים?
אופס, היבהבה נורה אצל צ'ון סוואן הסמנכ"ל לעניינים מיוחדים
תתקשר לתל אביב, הוא זרק בשקט למנכ"ל.
וואלה, אמר המנכ"ל, הם טובים בזה.
מה אתם אומרים? שאל המנכ"ל את המקביל בארץ הקודש.
תחליפו שם, ענה הלז, בהחלטיות. זה יעבוד.
החליפו.
וזה עובד? נדרשו לי יומיים אינטנסיביים כדי לענות, כל הסיפור הרי הוא לפניכם.
טיול בריכות בדרום רמה"ג בישרה הכותרת המפתה, שלא אצטרף?
לעיתים טוב לו לאדם הנורמטיבי שנע בין עבודה, קניות וחוגים של הילדים, לקחת פסק זמן מכל אלה, להיכנס לרכב שיודע ויכול לרדת מהאספלט, לחפש (רצוי בקבוצה), מקומות ודרכים שישכיחו מליבו את כל תלאות היום יום, ואת החדשות והשמועות, וינשום אבק דרכים במלוא משמעות המילה.
המאושרים שבהם יהיו בעלי רכב שכזה, ואלו שלא שפר עליהם ממונם, ימצאו דרך להצטרף אל הקבוצה הראשונה
"זהו הדור השישי של רקסטון שנוצר ע"י KGM, אשר נגזר מ-70 שנות מומחיות של הנעה על 4 גלגלים. הוא מרשים בנוכחות המחוספסת שלו והקווים הדינמיים, וכן בביצועים של רכב 4X4 קשוח ואמיתי." (מתוך קטלוג החברה).
כן רבותי, קיבלתי לסוף השבוע הארוך את הרקסטון המתחדש, ורק חיפשתי איך לאתגר אותו כמה שיותר.
לפני שאצא אל הדרך אני מסתכל מה יש ומה השתנה מאז שנפגשנו לאחרונה.
המותג המוכר כבר אינו מבית היוצר של ססאניונג, אלא של יצרן עלום המסתתר מאחור שילוש האותיות KGM.
וההסבר לכך פשוט מאד. השם הקודם נוהל על ידי חברה הודית בשם מהינדרה, וכאשר זו נקלעה לקשיים כלכליים היא נמכרה לחברת כימיקלים בשם KG, שהחליטה לצאת לדרך חדשה תחת מיתוג KGM עם אופק לרכבים טכנולוגיים וחשמליים.
הרקסטון החדש, מצויד במנוע טורבו דיזל בנפח של 2,200 סמ"ק, בהספק של 202 כ"ס ובתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים.
כל מי שבעניין יודע כי אם יש לך מוצר טוב אתה לא משנה אותו, אלא רק משתדל לשבח ולשפר, וכך נוהג היצרן, שהעדיף לא לגעת במנוע הטורבו דיזל המשובח, שנטל ההוכחה ירד ממנו, ומהגיר הרב תכליתי המצטיין בהעברת הילוכים שקטה ובלתי מורגשת, ורק נגע פה ושם בקוסמטיקה קלה.
השיפור הדרמטי אמור היה להתבצע בעיקר בסרחי העודף הקדמי והאחורי, מה שנקרא זווית גישה וזווית נטישה שכן, עם כל הכבוד, בשטח צריכים יותר נוחות מאשר פחד וחשש להשאיר סימני ביקור במקרה הפחות רע, או חלקים שלמים במקרה הגרוע.
מאידך, רוכשים רבים של רקסטון מצאו דרכים לשיפור אותן מגרעות, מתוך הכרה בצרכים שלהם בטיולי שטח בעיקר, ובישראל יש לא מעט סדנאות שהתמחו במתן פתרונות.
היבואן בישראל צייד את רכב ההדגמה במיגון תחתי משובח המאפשר לקחת את הרקסטון לדרכי עפר משובשות, אך חשוב ורצוי לזכור כל העת את אותן מגבלות.
בנוסף, בולט ומוזר הוא חסרונו הבולט של גלגל חלופי, שכן רכב המיועד לרדת מהכביש אינו יכול להסתמך על ערכת ניפוח, אלא על צמיג בגודל רגיל, על כן מצאתי בתא המטען מונח צמיג גדול, למקרה חירום. (ולמזלי לא הזדקקנו לו).
בתוך חלל הנוסעים ניכרת כתמיד הקפדה על חומרים עמידים וקשיחים מחד, ומרחב מחייה נוח ונדיב מאידך עד שבעה נוסעים.
היות וכאמור הונח מאחור צמיג גדול, נגרע מקומה של השורה השלישית לטובת הצמיג, וכך חלק מהמטען האישי שלנו במהלך הסופ"ש נשאר בשורה השנייה.
אנדרואיד אוטו מתחבר בכבל TYPE C, ומתממשק מיידית.
אפשר לצאת לדרך שרצופה כוונות טובות, ואם אפשר גם קצת בשביל הנפש.
מקום המפגש לתחילת הטיול נקבע בתחנת הדלק של קיבוץ האון בשעה תשע בבוקר, ועל מנת לעמוד בזמן יש לצאת מהמרכז כבר בשבע, ולאסוף בדרך את החברים המצטרפים, וכן למלא את מיכל הדלק שלא ניכנס לשטח עם מחסור חלילה.
על הכביש המהיר הרקסטון שקט, ולא ניכר במנועו כי סולר הוא הנוזל המועדף עליו.
היות ואני מעדיף תמיד להשתמש בכבישים המהירים במערכת בקרת השיוט, אני פחות מוטרד מענייני תאוצות, כך שמי שיקל ראש, ויעיד כי המנוע עצל לטעמו, אני יכול להעיד מצד שני, כי כוחו עומד לו לנסוע מהר ובשקט, וגם במהירות מעבר לרף החוקי לא חשים במועקה כלשהי המגיעה מתחת למכסה המנוע.
לאחר שכל המיועדים הגיעו אל נקודת המפגש, ונמנתה שיירה בת 13 כלי רכב, יצאנו אל הנקודה הראשונה במסלול אנדרטת הטייסים הטורקים.
כל מי שחולף בכביש 92 סובב הכנרת ורואה את השלט המפנה לאתר, לא יכול שלא לשאול את עצמו, מה כל הסיפור הזה, טייסים טורקים, כאן בכנרת, ולהלן ההסבר.
"... בשנת 1914 היה חיל האוויר העות'מאני בן שנה, ולרגל המאורע החליט הסולטאן להשתמש בחיל האוויר על מנת לחזק את שלטונו ברחבי האימפריה העות'מאנית ולעורר גל של פטריוטיות ורגשות לאומיים על ידי מטס ראווה מעל ערי האימפריה. הטיסה נערכה על ידי 2 מטוסים שיצאו בפער של 3 ימים אחד מהשני. מסלול הטיסה החל באיסטנבול והיעד היה אלכסנדריה עם עצירות ראווה מתוכננות בירושלים וקהיר... זו הייתה טיסה במסגרת תחרות בין המעצמות הגדולות על מנת להרשים בהישגי הטייסים... במטוס שהתרסק בהאון, טסו שני הטייסים, מהבכירים בחיל האוויר של האימפריה העות'מאנית, אשר לא הכירו את משטר הרוחות באזור הכנרת. כאשר הגיעו למצוק, הרוח המזרחית (שרקיה) טלטלה את המטוס וריסקה אותו לקרקע מעל האון..."
מתוך: ויקיפדיה
מכאן מתחילה לעלות בהר דרך עפר מחורצת קלות עם אבנים בינוניות בשיפוע מתון, יחסית עד לסיבוב בצלע ההר שיש בו מספיק מקום חנייה לקבוצה גדולה כשלנו, ומכאן ירדנו לנתיב רגלי קצר, המוביל לעין שוירח.
"...בריכת עין שוירח נבנת לפני יותר מ -70 שנים. ליתר דיוק בשנת 1944 ע"י הפרסים מכת הבהאיים שהתגוררו בכפר סמאריה(קיבוץ האון). עד שנת 2000 הבריכה לא הייתה פעילה, בגלל שהייתה אטומה לחלוטין בעפר וחול. ירח פארן (חבר קיבוץ האון פעיל טבע ואדם משכמו ומעלה והיה אחד מהאנשים שעסקו בחילוץ נעדרים בצה"ל).
הוא זה ששינס מותניים יחד עם עוד כמה מתנדבים ושיפץ את המקום מן היסוד. הם ניקו את המקום, תיקנו את השברים של הבריכה, אטמו אותה מחדש, נטעו עצים עד שבשנת 2003 היא נפתחה לרווחת ציבור המטיילים. עין שוירח נגזר משמו הערבי עין שוירירא אבל גם מהשילוב "שריר" וירח = שוירח..."
מתוך האתר: בא לי לטייל
אני מוצא את ריחוקו של המקום מן ההמון, והקושי להגיע אליו (רק ברגל או ברכב שטח), מותיר את המקום נקי ומזמין, ואינו נראה כאתרים רבים בישראל.
מי הבריכה קרירים ונעימים מאד, ואין כמו לפתוח טבילה בשעה מוקדמת, מתוך ידיעה שזו רק הראשונה שבהן, ומהווה חלק אינטגרלי חשוב בלו"ז.
אנו חוזרים מאוששים אל הרכבים ומתחילים טיפוס יותר תלול ועם יותר דרדרת אבנים. הקוריאני שעמנו לא ממש מתרגש ולא מבקש שאשלב להילוך נמוך.
קטן עליו, (ולמען האמת גם על שאר המשתתפים). סולם מאמצים אמרתי, לא?
בקצה המסלול גיא מפנה אותנו אל עין תאופיק שיש לו שם נוסף עין עקוב.
"...עין עקוב (עין תאופיק) - צמוד לחניון מבוא חמה, תחת עצים תמירים ובין ספסלי פיקניק רבים, נובעים מי המעיין עין עקוב. בתקופה הרומית והביזנטית שימשו מי המעיין כפר גדול בשם חאן אל-עקבה ששכן על הדרך בין נמל עכו לאזור הבשן, ומאוחר יותר שכן בצמוד אליו כפר ערבי בשם תאופיק. כיום נובעים המים מתוך מבנה אבן שבתוכו באר, וזורמים במורד אל בריכות שכשוך קטנות הערוכות בצורת קשת. מכיוון שהבריכות קטנות ורדודות, המקום מתאים במיוחד למשפחות עם ילדים קטנים. כיף לשבת בצל העצים עם הרגליים במים, ולאחר מכן ליהנות מפיקניק מול נוף הכנרת ועמק הירדן שנשקפים בין העצים..."
מתוך האתר: מסלולים
זהו מקום מושלם בו ג'יפאים מסוקסים ומיוזעים אחרי רבע שעה נסיעה מהמעיין האחרון, יכולים לעצור לאתנחתא של ארוחת בוקר, קפה ושכשוך רגליים לפני המאמץ הבא במסע הארוך.
משפחות המגיעות לכאן ברכבים קלים יותר יכולות לערוך פיקניק נעים בצל העצים או לטייל אל האתרים הנוספים בסביבה כמו "מוצב תותחי נברון" (ע"ע) המסקרן, הנמצא ממש קרוב.
לאחר מילוי המצברים אפשר לצאת לדרך, אנו יוצאים מהאתר, עולים על כביש 98 העולה לדרום רמת הגולן, נוסעים מספר דקות ובאזור הר נמרון פנינו ימינה לכיוון דרום מזרח (בערך).
זהו נתיב המורכב מדרכי אספלט שבור בחלק אחד, ועפר כבוש בחלקו האחר, המאפשר נסיעה מהירה אך זהירה, שכן בורות ושברים בגבהים שונים עלולים לפגוע ברכבים נמוכי גחון.
מגובה זה של ההר ניתן לצפות על משולש הגבולות בין ישראל סוריה וירדן.
בשלב מסוים מודיע שלט כי אנו נכנסים אל נחל מיצר, הדרך יורדת בחדות אל ערוץ עמוק, ובהמשך הנתיב הופך לאתגרי יותר ומחייב "שימוש באמצעים מיוחדים", זאת אומרת, זהו השלב בו מודיע הכרוז במכשירי הקשר כי מומלץ לשלב להילוך נמוך, ואם יהיה צורך גם בפטנטים הנוספים שרכבי השטח מצוידים בהם.
לרקסטון שאיתי מערכת נעילת דיפרנציאל אוטומטית המאפשרת אחיזת שטח טובה יותר של הצמיגים גם אם לא כל ארבעת הצמיגים נוגעים בקרקע.
אני משלב להנעה כפולה איטית או מהירה, ובמידת הצורך עובר לנהיגה עם הילוכים ידניים באמצעות מנופים קטנים מתחת לגלגל ההגה, לשליטה נוחה יותר.
גם במקטע זה המצריך תשומת לב וזהירות, הרכב הגדול לא משמיע גיהוק של מאמץ.
דרך זו מסתיימת עם מקטע בורות בגובה משתנה ליד החניון של עין אי"ה.
המעיין נקרא על שם סמ"ר אילון יעקב הורביץ ז"ל בן מושב נוב, ששירת בפלחה"ן גבעתי ונהרג בתאונת אימונים ברמת הגולן בשנת 2004. חבריו של אילון ז"ל שיפצו וניקו לזכרו את הבריכה, שנבנתה במקור בידי הסורים.
זוהי בריכה מרובעת, לא גדולה שמימיה צלולים ועומקם כמטר וחצי. אם אין הרבה אנשים זהו מקום אידיאלי בימים חמים במיוחד.
שוב יצאנו מאוששים ונמרצים, ופנינו בדרך עפר המטפסת משם לכיוון גדר הישוב גבעת יואב,
כאן נערכה שיחת סיכום קצרה של גיא, וצילום משותף של המטיילים והרכבים.
ומכאן רבותיי הפתעה, מודיע גיא.
מי שרוצה, מוזמן להצטרף אליו, לרדת מכאן אל הכביש למטה, בדרך העפר הנראית מכאן כבלתי מזיקה בעליל.
אבל,
אם היה איזה צורך בקליימקס (שיא ופסגה) בעלילה הרי שהוא התחיל כאן.
זה היה הקרשנדו (המילון מגדיר זאת כהגברה הדרגתית של עוצמת הנגינה, אך הסופרים יגדירו זאת כנקודת השיא של יצירה מורכבת משלל נקודות חיבור), של יום הטיול כולו.
דרך אתגרית ומורכבת מאד שכל כולה מעברים טכניים של סלעים גדולים וקטנים, חריצי קרקע מלחיצים, אינספור מקומות העלולים לגרום לנזק בנהיגה לא זהירה, והמלחיץ מכל זהו נתיב צר שאין בו מקום לחרטה. התחלת? לא תוכל להסתובב.
נתיב הנסיעה הזה שנראה תמים אינו כך בכלל, ומחייב נהיגה זהירה לא רק לבעלי רקסטון, אך אלו צריכים להיזהר כאמור כפליים.
זוהי דרך הממלאת אותך במצבור אדרנלין שיאיר לא רק את רמת גן כולה, אלא את כל גוש דן, ואם לא אילוצי המסלול יתכן והיינו מצלמים בו יותר.
נופה של הכנרת ההולך ומתרחב ככל שיורדים בגובה ממלא את שדה הראייה, וצבעיהם של ההרים סביב בשעה המאורחת של הצהריים מהממת ביופייה.
הדרך לא רק שהיא לא קלה (ומהווה חלק ממסלול הגולן, אגב), אלא שהיא מביאה את המטייל הנועז לנופים שאחרים לא יזכו לראות.
מי שבוחר להגיע לכאן יכוון עצמו אל בני יהודה (הישנה).
הדרך מסתיימת בכביש 92 סמוך לחוף גופרה. מי שבוחר להגיע אל המקומות בהם עברנו (כולל מדרגה אחת לא פשוט למעבר) יכול להתחיל כאן, ליד השלט המכוון אל הדרך.
זה היה בהחלט גרנד פינאלה ליום טיול מוצלח ומהנה במיוחד.
הצלחה של טיול שטח נמדדת בעובדה שכל הרכבים (והאנשים) חוזרים בסופו שלמים וללא נזק ופגע לביתם.
לא מיקרי הוא כי בכל קבוצה של טיולי ג'יפאים ימצא רקסטון אחד לפחות (אם לא יותר).
במחיר שלו, הוא רכב השטח שנותן את התמורה הטובה עבור כל שקל. לדעתי.
כאשר רקסטון מגיע לכל אותם מקומות אליהם מגיעים היקרים (הרבה, והרבה יותר), והחזקים (יותר), והמדוגמים, ללא רגשי נחיתות, זו תעודת כבוד המדברת בעד עצמה, וגם בדור השישי שלו הרקסטון שב ומוכיח הלכה למעשה כי המוניטין שלו הוא החוזקה שלו, והחוזקה שלו נובעת בדיוק מכל אותן דרכים בהן הוא שוב ומוכיח את חוזקו.
KGM רקסטון
רמת גימור פרמיום
מנוע טורבו דיזל 2.2 ל'
הספק 202 כ"ס.
מומנט 45 קג"מ
צריכת דלק (במבחן) 1:8.9 ק"מ/ל'
מחיר 303,593 ש"ח
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
5 תגובות
1
אורח/ת - בני. י
12 ביולי ב 12:02
היי, אנחנו חדשים בעניין איתכם, אז כך:
1. היה טיול מאוד מהנה עם קטעים מצויינים, ברמה של אפילו בינוני פלוס, ואפילו שהיה חם יחסית …. היה סבבה.
2. להתחבר לאנשים, לפחות לנו לוקח זמן - נחיה ונראה, אבל הרגשנו בנוח.
3. העמידה במסלול, בעיקר מצד הנהגים הפחות מנוסים, עם הרכבים הפחות מותאמים - היתה לא פחות ממעוררת הערכה גדולה - שאפו.
4. לנו אישית (ואולי זה לא המקום בכלל) היתה חסרה הדרכה קצרה, ואולי קצת חומר רקע והסטוריה על כל מקום שהיינו בו ….. כמה מילים מחכימות היו עוזרות.
5. תודה על האירוח ושנתראה בשמחות.
2
אורח/ת - מוטי
12 ביולי ב 12:02
גיא תודה רבה על הובלה של טיול מקסים עם סוף אתגרי ומושלם ✌️
3
אורח/ת - דני. ק
12 ביולי ב 12:02
גיא יקר,
היה טיול מושלם, מעניין מסלול משגע, אווירה נהדרת, קבוצה מקסימה.
בשורות טובות.
4
אורח/ת - שרון. א
12 ביולי ב 12:03
יא חבר יקר
תודה. היה לנו כיף כרגיל.
לעוד הרבה כאלה איתך בעתיד. 🙏❤️
5
אורח/ת - רויטל. ב
12 ביולי ב 12:03
גיא היקר
תודה רבה
נהנינו מאוד
טיול מצוין וחבורה איכותית
🤗
תגובות