אז מה היה לנו שם? מזג אויר אידיאלי, נוף מדהים, תופעות גאולוגיות מרשימות, שרידים ארכיאולוגים עתיקים, רמת עבירות משתנה - נסיעה בנחלים, מעבר מכשולים, מעלות, ירידות. אה ועוד משהו. טיול עם המותג המזוהה ביותר עם עולם השטח המוטורי - JEEP. זה האמיתי. לא רק הכינוי.
מאת: אתר השטח הישראלי
01/05/12
נפגשנו בבוקר בתחנת הדלק של מצפה רמון. כבר במפגש ראיתי שהטיול הולך להיות מעניין. לצד ליברטי סטנדרטי וגרנד צ'ירוקים חדשים, אני רואה שני רוביקונים משופרים עם נעילות דפירנציאל מכל הכיוונים, שמסתכלים עליי עם רצח בעיניים. והמסלול עוד אמור לענות על הדרישות של כולם. למזלי היה לי ברור שכולם שותפים לאחוות המותג JEEP, ושגם לדגמים השפויים של JEEP יש יכולות נסיעת שטח לא מבוטלות. צילם: צור חדד
ירדנו למכתש רמון ופנינו לכיוון נחל עפיפון. גילינו מדוע קיבל הנחל את שמו. בצד הדרך רחוק, מעין רואה, ללא ציון במפה וללא סימון בשטח, נמצא עפיפון מדבר. בתחילת המאה העשרים, זיהו טייסים בריטיים שטסו בשמי מדבריות המזרח התיכון, בקווים משונים על הקרקע שנראו להם דומים לעפיפון. העפיפון הוא מתקן/מלכודת ציד עתיקה מלפני 5,000 שנים. העפיפון בנוי משני קירות הפונים זה אל זה באלכסון ומתקרבים זה אל זה בצורת משפך, כשבקצהו מחפורת/בור. עדר בעלי חיים שהיה מתקרב לעפיפון, היה מכוון לתוך העפיפון עי הציידים בצעקות והשלכת אבנים. בעלי החיים היו רצים בפניקה לתוך המשפך, נופלים לבור שבקצהו, שוברים רגליים ומומתים במקום לצורך אכילה. משם טיפסנו להר גוונים, צפינו בקיר ההפוך, אכלנו ארוחת צהרים בחניון בארות ובכך סיימנו את החלק הקל של הטיול.
טיפסנו את מעלה נח, שלא היווה קושי אמיתי לאף אחד ומשם נענו בציר רכבת ההרים של ציר הנפט. למרות שתכננו לבקר במאגורות נחש צמא, החלטנו לוותר והסתפקנו בסיפור המעניין של המקום. נענו על מצוק הצינים לכיוון ירידת מעלה זיק. מעלה זיק הנו מעלה ארוך, שמתחיל בשיפוע מתון אך מסתיים בירידה בשיפוע חד עם מדרגה גבוהה והרבה פודרה, שלא מאפשרת לזהות על מה בדיוק נוסעים. כל הרכבים עמדו בקלות באתגר. הדגמים החדישים של JEEP שהשתתפו בטיול, מצויידים במערכת בקרה לירידה (HDC - Hill Descent Control), המאפשרת לנהג לשלוט, בלחיצת כפתור, על קצב הירידה באופן מושלם, ללא לחיצה על דוושת הבלמים לאורך כל הירידה, גם אם יש צורך לרדת מדרגות גבוהות. מרשים!
סיימנו את הטיול בשדה בוקר לאחר הטיפוס הקל של מעלה צין. המסלול היה מגוון, כלי הרכב עמדו באתגרים בצורה מרשימה, משתתפי הטיול היו מעניינים ונהגו במקצועיות. תודה מיוחדת יש לומר לחברת מכשירי תנועה, יבואנית JEEP ולבני - נציגה בטיול, שנתנה מזמנה ומכספה והעמידה לרשותי כאמור, רנגלר ספורט חדש.
0 תגובות
תגובות