
שבת נעימה לפני החג אנו נפגשים במרכז הארץ לטיול אתגרי...
קפה במקום,תדרוך, חלוקת מכשירי קשר, והופ..... לשטח.
הדריך: יחיאל דניאל
מתחילים בביקור במצפה ''חזי ספיר''
ביום שישי, האחד עשר לנובמבר 1994 יצא חזי ספיר, קצין מילואים אחראי לאבטחת היישובים בקו העימות והכביש לנצרים לסיור בשטח עם קצינים נוספים.
הם ירדו מהג'יפ ופנו לעמדה בצומת נצרים , ובאותו רגע הגיע מחבל מתאבד, רכוב על אופניים, הנושא על גופו חמישה קג חומר נפץ.
בפיצוץ נהרגו סרן חזי ספיר בן 36 במותו, סגן יותם רהט בן 31 במותו וסרן דרור אלעד בן 24 במותו.
דרכנו אל היעד הבא "אום אל חאמם"
מערכת היגוי נשברה הגלגלים ללא שליטה
בנקודת מעבר זו יש מעקף, אך גם הוא לא פשוט ואחד הרכבים פיצץ צמיג , שגם איתו היה לא מעט עבודה באזור סילעי ולא יציב להחליף גלגל זה לא פשוט אך גם על מכשול זה היתגברנו. הבעיה היותר קשה היתה עם האיסוזו שם היינו חייבים להשיג חלק מקורי כדי להחליפו. (כשכל הניסיונות האחרים כשלו) פיזרנו את הנשים והילדים לביתם ונשארנו לביצוע סדנת שטח. עד שעות החשכה. לאחר החלפת חלק מקורי יצאנו בנסיעה הביתה עם רכב כמו חדש. תודה רבה לכל מי שהשתתף בטיול זה. תודה רבה לכל מי שסייע בפתרון הבעיה. למרות התקלות היה טיול כייפי, מאתגר ומהנה... אנו תמיד פועלים לפי כלל ברזל אחד.... לא משאירים פצועים בשטח...
7 תגובות
1
ynd66
20 בספטמבר 2012 ב 21:17
איך ומתי חילצו את האיסוזו?
לצערנו לא יכולנו לחכות ולעזור..
2
יחיאל דניאל
21 בספטמבר 2012 ב 09:18
חילו האיסוזו
הבעיה היותר קשה היתה עם האיסוזו שם היינו חייבים להשיג חלק מקורי כדי להחליפו. (כשכל הניסיונות האחרים כשלו) פיזרנו את הנשים והילדים לביתם ונשארנו לביצוע סדנת שטח. עד שעות החשכה. לאחר החלפת חלק מקורי יצאנו בנסיעה הביתה עם רכב כמו חדש.
תודה רבה לכל מי שהשתתף בטיול זה. תודה רבה לכל מי שסייע בפתרון הבעיה. למרות התקלות היה טיול כייפי, מאתגר ומהנה...
אנו תמיד פועלים לפי כלל ברזל אחד.... לא משאירים פצועים בשטח
3
אורח/ת
22 בספטמבר 2012 ב 10:36
חילוץ מאתגר - מזל שהיינו עם יחיאל
סיפור החילוץ מזווית הנהג.
אני נותן גז ומדלג מעל מדרגה נחמדה, מסתכל על אשתי ומחייך בהנאה.
פתאום אני שומע בקשר את יחיאל, שנמצא כמאתים מטר קדימה במרומי הגבעה, הלך לך המוט הגה. אני ואשתי מחליפים מבטים, על מה הוא מדבר?
בכלל מאיפה הוא יודע שהלך מוט הגה כשהוא נמצא כלכך רחוק.
טוב, אם יחיאל אומר הוא בטח יודע.
אני יורד מהטרופר ומגלה מראה מדהים. שני הגלגלים הקדמיים בשפגט. כל גלגל בכיוון אחר.
טוב מה עושים? בסך הכל מוט קטן נשבר. ננסה לחבר אותו עם בנדים, מפתח, אזיקונים ואפילו פלסטר מערכת העזרה ראשונה. שום דבר לא עזר. גם אי אפשר ליסוע יותר ממטר א שניים קדימה ואחורה. אי אפשר לגרור כיוון שהגלגל החופשי חוסם ומאיים התפוצץ.
אחרי כמה שעות של נסיונות. נזכרתי בחבר שמחזיק מוט הגה רזרבי. אשתי נסעה אליו וחזרה עם החלק. יחיאל וירון נשארו לא רק נשארו איתנו עד הסוף אלא למעשה עשו את כל עבודת המכונאות בשטח. עם מעט כלים והרבה יצירתיות של יחיאל.
מה נשאר להגיד, המון תודה ליחיאל , ירון , שמעון והילדים וכל מי שנשאר איתנו בשטח עד שיצאנו משם בשלום. אחרת היינו צריכים להשאיר את הג׳יפ בשטח הפקר.
בהרבה כבוד והערכה,
דניאל
4
ShayGV
24 בספטמבר 2012 ב 09:49
אפשר לקבל את המסלול
5
אורח/ת
25 בספטמבר 2012 ב 15:50
nice
6
Ogash Ofer
25 בספטמבר 2012 ב 20:48
חילוץ מאתגר - מזל שהיינו עם יחיאל
7
yaron1201
26 בספטמבר 2012 ב 22:57
המדריך-המכונאי
היה טיול מהנה וכיפי יחיאל הדריך את כולם בצורה המקצועית ביותר וכשקרתה ה"תקלה" בקור רוח ובסבלנות רבה טיפל בה . סחתיין!!!
בקיצור שנמשיך לטייל ביחד
שנה טובה
תגובות