מועדון ג'יפ JEEP בטיול לדרום רמה"ג וביקור באתרים מוכרים יותר ומוכרים פחות.
אתרים הסטוריים, בריכות מים, נוף עוצר נשימה, אתגרי עבירות, רוח צוות מרשימה וג'יפים אמיתיים היוו הרכב לטיול יוצא דופן.
מאת: אתר השטח הישראלי
23/04/13
נפגשנו בצומת צמח. תדלוקים, קפה אחרון בארומה, תדריך מפורט על היום, חלוקת קשר ויוצאים לדרך.
את ההפסקה הראשונה עשינו רק כמה מאות מטרים משם, מול שריד תחנת הרכבת העותומנית של צמח. הספקנו להזכיר את גדעון בנדל ואת הכפר הערבי ששכן במקום שהעניק לצומת את שמו.
משם מזרחה וכניסה לשטח בשדות החקלאיים של קיבוץ האון. עצרנו לביקור קצר באנדרטת הטייסים הטורקיים, קראנו את סיקור האירוע של עיתוני הימים ההם ונוכחנו כי השפה העברית עברה שינויים מרחיקי לכת מאז שנת 1914.
התחלנו לטפס לפסגת הר שריר ולעצירה הבאה – הבריכה הגדולה של עין שוירח. זה אמנם לא החום של אוגוסט, אך חלקנו לא עמד בפיתוי וקפץ לטבילה מרעננת.
את הפסקת הצהרים עשינו בעין תאופיק ומשם לדרך הפטרולים הישנה, בגבול עם ירדן. ירדנו מזרחה לתצפית מרשימה על הירמוך ועל איזור הכפר מוחייבא (בערבית – הנסתר, החבוי, בשל מהלכו של הירמוך באיזור זה, החבוי בין הרים תלולים) שבירדן ומשם למנהרה המוסתרת של מוחייבא.
המנהרה הינה שריד מרשים, למפעל הטיית המים הסורי של תחילת שנות ה-60 של המאה הקודמת. מטרת תכנית הטיית המים הייתה, ייבוש מדינת ישראל, שמקורות המים שלה, החצבני והבניאס, נמצאו בשטחי לבנון וסוריה (על ריבונותו של מעיין הדן, הייתה מחלוקת) והיא כללה איסוף מי המעיינות החצבני, הבניאס והדן, הטייתם לתעלה שתחפר מהכפר רג'ר, תחצה את רמת הגולן לכל אורכה מהצפון לדרום, תאסוף בדרך את מי כל הנחלים הנשפכים לירדן ותעביר את המים לירמוך שבשליטת ירדן, באיזור הכפר מוחייבא.
המנהרה נמצאת בקצה ירידה תלולה וארוכה מאוד. זוהי דרך שמעט רכבי שטח נוסעים בה. בכל הפעמים שבה נסענו בה, היא לא היוותה מכשול עבירות כלשהו. החורף האחרון, שהתאפיין בגשמים רבים, לא היטיב עם הדרך. בירידה לא נצפו קשיים מיוחדים, אולם העלייה הייתה מאתגרת.
כל רכבי הג'יפ הרלוונטיים, מצויידים במערכת בקרת משיכה (T.C.) המתפקדת כנעילת דיפרנציאל רוחבי. לרנגלר, לגרנד צ'ירוקי ולצ'ירוקי ליברטי, יש גם הילוך כח. עם מאות כוחות סוס, מרווחי גחון ראויים והילוך כוח, לא היוותה העלייה לרכבים אלה, אתגר של ממש. לעומתם, לקופמס (ללא הילוך כח) הייתה העלייה מאתגרת ודרשה מהנהגים יכולות נהיגה גבוהות. נהיגה נכונה, הפעלה נכונה של בקרת המשיכה ובחירת נתיב מדוייקת, סייעו לקומפס לעלות את רב הדרך בכוחות עצמם, ללא בעיות מיוחדות. משיכה קלה במקומות הבעייתיים וכולם למעלה.
שעת הסיום התקרבה. תשובה חד משמעית מכולם ואנו ממשיכים לעצירה הבאה ולסיום הטיול בבריכת מים ליד משולש הגבולות.
כאן קיבלו הטובלים חיזוק מסימון שקורי שנכנס לבריכה להתרעננות.
תה, קפה, שיחת סיכם ונפרדים.
מילה טובה יש לומר על חברת מכשירי תנועה יבואנית רכבי JEEP, המעמידה רכב הדרכה ונציג חברה, המשתתף בכל טיול. מועדון JEEP הוא מועדון פעיל מאוד וטיולים מודרכים מתקיימים באופן תדיר.
מזמן לא היה לי טיול מלא וממלא כמו זה. נהניתי מכל רגע, מהאווירה, ממזג האוויר, מהנוף המיוחד, ובעיקר מהמשתתפים (המוכרים והחדשים) שברוח הצוות, בשיתוף הפעולה, בנכונות וברמתם האישית, הפכו את הטיול למיוחד ולכזה, שספק אם יישכח.
כל הכבוד! לכולכם.
להתראות בטיולים הבאים.
5 תגובות
1
alexsamu
23 באפריל 2013 ב 20:37
אפשר לקבל את המסלול בקובץ TWL?
2
Yoramd
23 באפריל 2013 ב 21:20
קבל את ה TWL
3
fuad67
25 באפריל 2013 ב 01:23
קובץ twl למסלול
אפשר לקבל את הקובץ. ״ twl ". ???
תודה
4
alexsamu
25 באפריל 2013 ב 12:18
קבל את ה TWL
תודה רבה.
5
Ogash Ofer
26 באפריל 2013 ב 07:05
מסלול הטיול של מועדון JEEP ברמת הגולן
כנס למסלול הטיול בדרום רמת הגולן - בדרך למילואים.
יש כאן הסברים וקובץ TWL של המסלול.
תגובות