שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

טיול מועדון ג'יפ רנגלר ורוביקון בבקעת הירדן

הטיול הפותח של מועדון ג'יפ שמיועד לרכבי רנגלר/רוביקון בלבד התקיים בבקעה.
זוחלי סלעים מקצועיים לצד כאלה שטרם ביקרו בסדנאות המשפרים, התאספו לטיול באחד האזורים היפים בארץ.
דרך סגורה, שבילים סחופים, ערוצים עמוקים, שיפועי צד ומדרגות סלע, המתינו לנהג שיעשה טעות וישלם את המחיר.
איך זה נגמר? בואו נתחיל.

תמונות: דנה פלוטקין, ענבר עוז, אור דביר, אלעד מדני, יוסי לוי, בן אוציטל, ודוד לנדאו.

image

נפגשנו בכניסה למושב נתיב הגדוד, כשהמטרה היא הגעה לסרטבה. אבל בדרך הקשה. למה בדרך הקשה?! למה לא? ממתינים לאחרונים והחבר'ה מנצלים את הזמן לאכול משהו אבל בעיקר להשוות. למי יש מה ואיזה ואיפה ומתי ואיך? רונן ואני ברנגלר סטנדרטי, מסתכלים אחד על השני ולא מבינים איך נוביל את הקבוצה הזאת? מזל שיש עוד שניים שלושה כמונו... נסתדר. (רק שלא אצטרך לבקש שימשכו איתי - כי עם זה, לא אצליח להתמודד) . האחרונים מגיעים, כמה מילים ויוצאים לדרך. השבילים בבקעה חשופים לפגעי מזג האויר ובעיקר לנגר עילי. לא תמיד אפשר להמשיך ותמיד יש מעברים מסוכנים. בסוף גם צריך לעבור הכל מהר כדי להגיע לסרטבה הרחוקה, בשעה סבירה.

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

50 מ' מתחילת הטיפוס במעלה נתיב הגדוד אנו נתקלים בחסימה לאורך הדרך. לא ברור מי הקים את החסימה, אך המשמעות שלה ברורה. הדרך לא עבירה או למצער, לא בטיחותית. אני מחליט לקחת את הסיכון וממשיך. רונן מתקדם קדימה רגלית, כדי לבדוק את ההמשך הקרוב ואני כבר מבין שמחכות לנו הרפתקאות שבאמת לא מאכזבות. הדרך סחופה בחלקה, בורות גדולים בצידה, שיפועי צד ומדרגות סלע.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

הגענו לתצפית יפה על הבקעה, הזכרנו רעיון מוזר לפיתוח הבקעה והירדן שלא צלח, הפסקת ביניים לאוכל וקפה וממשיכים.

image

החלק השני בטיול, עובר בקווי הרכס של ההרים התוחמים את הבקעה ממערב ובשטחי החמרה המעובדים של הבדווים, אך יורד לאחר זמן קצר לתחתית הבקעה. השילוב של טיפוס וירידה של מאות מטרים, חציית ערוצים ודרכים במצב גרוע, שומר את הנהגים בעירנות מתמדת ומספק להם אתגרים מכל הסוגים.

imageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimage

image

שעת צהרים הגיעה ואיתה הפסקה לאוכל ומנוחה. לא רחוק מאיתנו על אחד השבילים התלולים, ג'יפ צבאי מסתבך ונתקע. החיילים יוצאים ממנו ומנסים להוציא אותו מהבור אליו נכנס. במהלך ההפסקה, בין פיתה לפחית בירה, אנחנו מצליחים לסייע להם ונפרדים מהחיילים לשלום.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

אכלנו, שתינו, נחנו, חילצנו, כבר שעת אחה''צ וצריך להמשיך. הטיפוס לסרטבה מתחיל. אל פסגת הסרטבה ניתן להגיע מכמה שבילים ומכמה כיוונים. הדרך שלנו התחילה בנסיעה בשבילים לא מסומנים וכאלה שנראה שלא נסעו בהם השנה, חציית ערוצים (אחרי שמוצאים נקודת חצייה סבירה) וטיפוס מדרום. עם תחילת הטיפוס, עכבה אותנו קבוצת מטיילים עם טנדר שאינו מצליח להתקדם. רמזים עבים והוראות ברורות, הטנדר מתקדם והם ממשיכים. כבר רואים את החרוט המפורסם מקרוב ומגובה העיניים. נשארה עוד מדרגה אחרונה ואנחנו שם. אפילו בשעת אור.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimage

כאמור, הגענו לתחתית מבצר אלכסנדריון בשעת אור, אך כח לטפס רגלית עד למבצר עצמו, כבר לא היה כח. אפילו לספר בהרחבה על המקום לא היה טעם. כמה מילות חובה בכוח, נסיעה קצרה לכביש המטפס כמעט עד לפסגה וסיום הטיול.

כמה מילים לסיום: הדרך בה נסענו (במצבה הנוכחי) אינה מומלצת לנהגים לא מנוסים ולרכבי שטח לא משופרים משמעותית. אלה עלולים להינזק ולאף להמצא בסכנה של ממש. גם כשמצב הדרך סביר, השלמת המסלול ביום אחד (וודאי מהקצרים בשנה) אינה מובנת מאילה, לא כל שכן במצבה, כפי שאנחנו נתקלנו בו. הסיבה המרכזית להספק ולקצב הנסיעה המהיר ולכך שסיימנו את הטיול בהתאם לתכנון, ללא נזקים, ללא תקלות וללא סיכונים, היא בראש ובראשונה הנהגים ורק לאחר מכן רכבי השטח שלהם. בזכות הנהגים ובזכות זה שלא משכו אותי, עמדנו בתוכנית הטיול במלואה. היה לי הכבוד והעונג להוביל ולטייל אתכם, במסלול שהיה בו הכל (כולל מזג אויר מושלם). תודה מיוחדת לרונן ולחברת מכשירי תנועה יבואנית מותג ג'יפ בכלל ורכב העבירות והשיפורים האולטימטיבי בפרט, לארץ. כל טוב, להתראות בטיולים הבאים.

תגובות

4 תגובות

1

אורח/ת

30 בדצמבר 2014 ב 18:49

תודה

ערב טוב אוהד
לאחר שעיכלנו מה עברנו בשבת, רצינו לומר תודה ענקית!!! לך, לרונן ולקבוצה. נהננו מכל רגע, מהמסלול, האתגרים והידע שלך ששיתפת אותנו בו. מקווים לפגוש אתכם בטיולים הבאים

2

אורח/ת

31 בדצמבר 2014 ב 15:00

תודה על טיול מדהים

איזור נדיר שצריך לדעת איך לנוע בו בזהירות... לא פעם ראשונה שאני נוסע אחריך ובטח לא האחרונה.

3

האמר סיור

31 בדצמבר 2014 ב 21:25

כתבה חדשה - מועדון רנגלר - רוביקון בבקעת הירדן

ההגבלה של סוג הג'יפ בטיול הזה הייתה פתטית. יש גראנדים וצ'ירוקים וסיקסים שלא רואים  ממטר, רנגלרים ורוביקונים.... סתם נקודה למחשבה...

4

Ogash Ofer

02 בינואר 2015 ב 07:01

כתבה חדשה - מועדון רנגלר - רוביקון בבקעת הירדן

האמר סיור כתב/ה:
" ההגבלה של סוג הג'יפ בטיול הזה הייתה פתטית. יש גראנדים וצ'ירוקים וסיקסים שלא רואים  ממטר, רנגלרים ורוביקונים.... סתם נקודה למחשבה... "
אף אחד לא אמר שרכב אחר, בטח ג'יפ אחר משופר, לא יכול לעשות זאת. הרעיון הוא לייחד את הטיולים הללו לרנגלר ולרוביקון. אבל אם ממש בא לך - דבר איתי ואפשר לאשר מידי פעם גם חריגים (בטח אם יש להם ג'יפ משופר).