סיכום טיול מועדון סוזוקי SUZUKI אל נופי מכתש רמון - 17/10/19

יצאנו לטיול מועדון סוזוקי סובב מכתש רמון ושמורת מצוק הצינים בחול המועד של חג סוכות, היה נפלא!

נפגשנו לטיול מועדון סוזוקי אשר תוכנן באיזור מצפה רמון.

אך לי כמדריך ההכנות החלו כבר יום קודם. בעקבות אירועי מזג האויר שפקדו אותנו יום קודם ואירועי השיטפונות - היד היתה על הדופק ממש עד לרגע האחרון שבו הוחלט לקיים את הטיול.

לשמחתי ההחלטה לקיים את הטיול כמתוכנן התבררה כהחלטה נכונה אשר סיפקה לנו חוויה מדברית יוצאת דופן בצורת יום טיול במזג אויר מושלם ובסיום אירוע שיטפונות. לטייל במדבר כשהשטח רטוב ומוצף ושאריות הזרימה עדיין נראות הינו דבר די חריג בעונה זו וההנוף היה משגע!

נקודת המפגש נקבעה בכניסה לציר רמת נפחא כולם הגיעו בזמן ובסיום ההסברים על היום המתוכנן לנו ותדריך בטיחות יצאנו לנקודה הראשונה המתוכננת לנו: מאגורות נחש צמא - רשת מנהרות אשר נחפרה בסלע, יש האומרים לאחסון נפט ויש האומרים לאחסון אורניום, אבל זה לא העיקר. הנקודה ממוקמת על מרפסת אשר מספקת תצפית נוף מושלמת על שמורת מצוק הצינים והמכתש.

הדרך אל המאגורות ובכלל לאורך היום סיפקה לנו הנאה גדולה בצורת חציה נחלים בסיום זרימה, שלוליות ענק ומעברים טכניים. לחלק מחברי הקבוצה אין נסיון בנהיגת שטח אז ניצלתי את תנאי הדרך המאתגרים לתדריכי נהיגת שטח בתנאי חורף.

הירידה במאגורות רצופה במדרגות סלע ושאר אתגרים כאלה ואחרים, שמחתי לראות שחברי הקבוצה נהנים מהדרך, מההסברים ומהיכולת לעבור את המכשולים בהנאה והצלחה.
השעה כבר צהריים וניצלנו את הצל שבמקום להתיישב להפסקת צהריים אל מול הנוף המדהים של השמורה. בסיום הארוחה טיפסנו חזרה והמשכנו בדרכינו על ציר הנפט אל מעלה חווה שאותו ביצענו בירידה מאתגרת במיוחד. כיף גדול היה לראות את ההנאה של המטיילים בדרך למטה.

בעזרת הכוונה מהקרקע וקשב הנהגים הגענו למטה ללא בעיות הישר להפסקת קפה בערוץ הנחל.

בסיומה המשכנו לכיוון מעלה נוח שמספק תצפית נוף לבקעת מחמל, בקעת ארדון ושמורת סהרונים.

בראש המעלה עצרנו להפסקה קצרה ותדריך נהיגה ובטיחות בהקשר לירידה ויצאנו לדרך למטה - אל שמורת סהרונים. הגענו אחר הצהריים והשקיעה כבר נראית אך לא ויתרנו על סיבוב קצר בשמורה, שלדעתי בין שמורות היפות בארץ. בסיום הביקור ולאחר נסיעה קצרה הגענו לנקודת הסיום על כביש 40.

שמחתי לשמוע בשיחת הסיכום שכולם נהנו מהיום שעבר על כולנו. הקבוצה הייתה נפלאה ומקווה לפגוש אותם שוב.

למשתתפים בטיול תודה אישית על יום מושלם.