שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

השבילים האתגריים של לב הבקעה - ספטמבר 2019

אחרי הפסקה רצופה של כמעט שנתיים בנסיעה בצירים האתגריים של הבקעה ( בשל חריצים ועוד כל מיני בעיות עבירות בהם) גונבה שמועה לאוזני כי הצירים שוקמו וזה הזמן להמשיך את הביקורים התכופים שלי בבקעה. אז יצאנו קבוצה של כמה ג'יפאים מנוסים עם רכבים "בריאים" כדי לסמן, שוב, "וי" על אחד מהצירים היותר טכניים בלב הבקעה
הדריך: וייזל עדי

תחנת הדלק הסמוכה ליישוב יפית, השעה 09:00 וכולם ממתינים לתדריך. מילוי דלק, רכישת דברים בחנות הנוחות, פתיחת מפה טופוגרפית ויאללה לכיוון נתיב הגדוד להתחלת הטיפוס במעלה "נתיב הגדוד".
לפני כמה חודשים תכננתי טיול למקום ומייד בתחילת הטיפוס זיהיתי שפ"צ (שיפוע צד) חזק מאוד לימין שגרם לי אי נוחות. כל התיאוריות של נסיעה רציפה, הסתכלות ישר והעובדה כי הציר מתאים לרוחב הרכב, עדיין לא הותירו בי את הבטחון שהשפ"צ הזה לא יהפוך על הצד אחד מאיתנו - אז בחרתי לוותר על הסיכון ובחרנו ציר חלופי. כאמור, לאחר כמה חודשים ראיתי כמה אמיצים חולפים את המקום והחלטתי כי כנראה שהציר מתאים יותר למעבר - אז הגענו. אכן השביל צר במיוחד , בדיוק ברוחב הרכב, השפ"צ עדיין קיים אך חייב לומר שמעט פחות מאיים והנהגים מסתכלים עליי, מרוכזים ונותנים גז עם הגה ישר בדיוק בקטע המלחיץ. כולם למעלה וממשיכים להתמודד עם אתגרי העלייה. בהמשך סיבוב עם מספר הצלבות הדורשות הרבה תשומת לב - אבל גם את זה עברנו בהצלחה והגענו לקו הרכס העליון.

יורדים לואדי א-דלייה

יורדים לואדי א- דלייה

157691656568815769165710651576916574913157691658010215769165839651576916588958157691659317215769165972841576916605092157691661006815769166146751576916626124

לאחר הירידה לואדי א-דלייה, התחלנו לטפס את המעלה הראשון ואפשר לומר, הקשה ביותר בציר - מעלה כותים. מעלה רצוף בחריצים, שיפועי צד, הצלבות וכמובן שיפוע. קשה, אבל לא משהו שקשה לרכבים "הבריאים" שלנו להתמודד איתו.

בסיום מעלה כותים פגשנו אוהל מאולתר של מקומיים שכיבדו אותנו בתה בדואי "אסלי", משם המשכנו לכיוון עין פצאל שם סיימנו את המסלול האתגרי וזאת לקראת השעה 16:00.
ללא ספק - מסלול אתגרי שדורש הרבה ניסיון מהנהג ומביא את הרכב לחלקו העליון של יכולותיו.
התראות בשטח, וייזל עדי.