יצאנו לטיול מקסים בדרום מדבר יהודה מתל ערד, דרך מעלה עוזי, נחל ערוגות, מעבר תקוע ועד למצוקי דרגות, מסלול יפהפה וטכני מידי פעם שהתאים כמו כפפה לשיירת הסוזוקי הארוכה שהתנהלה אחריי
שבת בבוקר ואנחנו מגיעים, שני מדריכים, לנקודת המפגש בתל ערד כדי לפגוש את שתי הקבוצות שלנו. חגי כספי לוקח את הקבוצה שלו ויוצא לדרך ואני נשאר עם הקבוצה שלי במקום לטובת תדריך בטיחות ונהיגה בשטח, וכדי לפתוח פער מספיק בין שתי השיירות.
תחילת הנסיעה מתנהלת על האספלט למרחק של כ-20 ק"מ וקצת אחרי הישוב כרמל אנחנו פונים ימינה ומזרחה ונכנסים לשטח. מורידים קצת אוויר מהצמיגים לטובת נסיעה נעימה יותר, חלוקת מספרי ברזל לסדר תנועה, בחירת נהג ורכב למאסף של השיירה ואנחנו ממשיכים.
אני רואה את הקבוצה השניה לפניי ומחליט להרוויח קצת זמן, פונה שמאלה ולוקח את השיירה שלי לטיפוס וביקור בתחנת המשטרה הירדנית, אום דרג', ממנה תצפית מרהיבה על כל הנוף מסביב.
יורדים חזרה למטה וממשיכים בנסיעה מזרחה על הסמ"ש הכחול. קצת הכוונה קרקעית במעבר אשמדאי ומיד אחריו אנחנו מטפסים לתצפית מהר חולד, ממנו יש תצפית מדהימה על כל רמת מדבר יהודה. לאורך הדרך אינספור ערוצונים של נחל חולד מספקים לנו הצלבות גלגלים מרהיבות ופוטוגניות.
המשך טיפוס על סמ"ש שחור מביא אותנו לנקודה שבה לצידנו שני מנחתים, מימין הישן שכבר לא בשימוש ומשמאל המנחת החדיש המתאים למטוסי הרקולס C130.
כעבור 2 ק"מ אנחנו מגיעים למעבר עוזי מדרום לצפון. אני רואה את הקבוצה של חגי שעסוקה במעבר ומחליט שלא לבזבז זמן עד שיעברו, חוזר מעט לאחור ופונה שמאלה ומזרחה לכיוון מצוק חבר. מהמקום תצפית מרהיבה על מצוקי חבר, הגבים המלאים בתחתית בעקבות הגשמים האחרונים, מערת האימה בה נמצאו עצמות אדם ועל פי דעת רוב החוקרים, הן מיוחסות למורדים ברומאים בתקופת בר כוכבא וים המלח נראה הרחק הלאה. מקום נהדר לעצירה לארוחת צהריים.
חזרה לרכבים ועל השביל הירוק איתו הגענו ואנחנו מגיעים למעבר עוזי. במפה מצוין שהמעלה בעבירות קשה, אבל לנהגים מיומנים עם רכב בעל הילוך כוח, לא תהיה בעיה לטפס בעזרת מכוון קרקעי שיודע את העבודה. אנחנו בכל אופן ירדנו אותו וגם בירידה, זהירות והכוונה קרקעית הם המפתח למעבר חלק וקליל.
אנחנו ממשיכים צפונה, ומגיעים למעבר של נחל ערוגות. שוב, אנחנו בכיוון ההפוך, אבל אז הופיעה מולנו שיירת ג'יפים ארוכה שרק החלה את הטיפוס. הזמן לא לטובתנו אבל אין מה לעשות פרט ללעצור בצד עד כמה שאפשר ולחכות עד שאחרון הרכבים יטפסו למעלה. עזרנו קצת בהכוונות ואם רצינו או לא, חלפה לה שעה וחצי של עמידה במקום.
הירידה הצרה, הארוכה, התלולה ומלאת הבורות פנויה ואני יורד ראשון וכדי להשאיר מקום לשיירה כולה, מוריד את הרכב שלי עד לערוץ הנחל. אני נועל את הרכב ומתחיל לטפס ברגל למעלה, על הדרך מקלל את כל מי שרק אפשר ושוב נשבע לעצמי ולכל הסלעים כאן מסביב, שכבר מחר אני מפסיק לעשן ומתחיל לעשות כושר. בנס הגעתי חזרה למעלה ובעזרת הכוונה קרקעית טובה ואינספור הנפות גלגלים באוויר, כל הרכבים ירדו למטה ללא פגע.
אחרי ירידה בדרך כלל מגיעה העליה שאחריה וזו שלפנינו ארוכה ודרדרתית מאוד. גם אותה טיפסנו בשילוב הילוך כוח ומידה של אסרטיביות על דוושת הגז כדי שלא להיעצר באמצע.
אחרי שסיימנו להתלהב מחווית חציית נחל ערוגות אספתי את הקבוצה אליי כדי להסביר את המצב שהיינו בו. בשל העיכוב, השמש שלא חיכתה לנו, המשיכה בדרכה מערבה והותירה אותנו לחסדיו של אור הדימדומים. לפנינו לא מעט ק"מ עד לנקודת הסיום והדרך לא קלה ולכן אנחנו חייבים להגביר קצב ולשמור על השיירה בשלמותה.
אנשי סוזוקי אינם רק בעלים של רכבי שטח טובים, אלא גם הם בעצמם מביני עניין ואחלה שותפים למשימה. הקצב אכן הוגבר והתקדמנו מהר יותר. התכנון המקורי היה לעלות על סמ"ש אדום ולבקר בתחנת המשטרה הירדנית רוג'ום אנקה אבל אני מחליט לוותר עליה וממשיך צפונה בשבילים טובים ומהירים יותר.
החושך הגיע וטיול שטח בלילה זה אמנם מגניב, אבל כל מה שמעניין אותי זה להוציא את השיירה מהשמורה ולהגיע לנקודת הסיום בבטחה. אנחנו מגיעים למעבר תקוע ואני כבר מריח את הסוף. המעבר לא מסובך ומוכר לי מאינספור ביקורים כאן ואני קורא לכולם להגיע אליי לטובת עבודות מע"צ מהירות ויעילות. החבורה משתפת פעולה כמו אלופים ותוך דקות המעבר מאחורינו.
פחות משני ק"מ נוספים אנחנו מגיעים לפיצול שבילים, שמאלה ומערבה לנחל דרגה וימינה למצוקי דרגות.
יש טיולים שלא משנה איך וכמה אכתוב, המראות והתחושות לא יצליחו לעבור כמו שהם ובכל זאת, היתה לי קבוצה נהדרת במסלול מקסים ומאתגר ואם נסתמך על דברי הסיכום של המשתתפים, החיבוקים והצ'אפחות, היה לנו חתיכת טיול פגז.
3 תגובות
1
אורח/ת - מריו
05 באפריל 2022 ב 14:21
כל הכבדוד על הסיכום, היה טיול מהמם אתגרי ומהנה שאפו לקובי על ההובלה וההכוונות המדוייקות כך שנהננו מהטיול, הנוף ומהנהיגה הטכנית בלי נזקים לרכב תוך הנאה מרובה
אנחנו אישית נהננו שוב מהג'ימיני שלנו כמו שהרבה זמן לא נהננוממנו :) שוב שאפו לקובי ולסוזוקי :)
הניה ומריו
2
אורח/ת - יעל
17 באפריל 2022 ב 15:49
קובי - אכן היה לנו אתגרי בשפע. תודה לך על הדרכה מנוסה וטובה ב"מעברים טכניים". אני והג'מני שלי יצאנו בלי פגע והגענו הביתה שלמות😙
3
אורח/ת - אלי
17 באפריל 2022 ב 15:49
הטיול היה נפלאה!!! תודה רבה!!!
תגובות