חווית נהיגת השטח לאור הירח שעברנו יחד עם חברי מועדון סוזוקי הוסיפה פרק חדש בספר. התמונות הופכות לצללים והנהיגה מאתגרת מאוד, לא תמיד הנהג יודע אלו סכנות ומכשולים בדרכו עד לאחר שעבר אותם. והנוף? המצלמות המשוכללות רואות נהדר ויכולות להעביר מעוצמת החוויה
טיול לילה הוא אתגר מיוחד במינו, הנהיגה שונה מאוד מנהיגת היום.
האתגר הראשון הוא כמובן הראות, אנו יכולים לראות בבירור בעיקר את מה שפנסי הרכב מאפשרים לנו. גם בליל ירח המבט מתרכז אל אלומות האור ומוציא את המרחב משדה הראיה, בנוסף אנו מאבדים את ממד העומק ומתקשים להעריך עומק וגובה של מכשולים. על אלו נוסיף את העייפות והמאמץ הפיסי, לא פשוט.
ובכל זאת, למה? כי ללילה קסם משלו ואם עוצרים, צופים ומקשיבים מקבלים חוויה נהדרת של נוף ואווירה. ולא פחות מזה חברה טובה ונעימה ללילה משותף, ובסוף בדרך כלל גם נצפה בזריחה.
חבורת הג'ימנאים נאספה במבואות ערד כשעה לפני חצות. חילקנו את מכשירי הקשר, עברנו תדריך ויצאנו אל ציר הגז. העצירה הראשונה בראש הר יהל.
אנחנו בעיצומו של גל חום קיצוני שפוקד את ארצנו ועומדים עם לבוש חם ברוח קרה במדבר, כבר שינוי נהדר. מתצפתים אל ריכוזי האור במרחב ב"ש, דימונה ועבר הירדן וכמובן מפעלי הפוספטים. הירידה בציר הגז אל אפיק נחל יפיפה גם היא ומשם קטע כביש של דקות ספורות והשיירה נכנסת אל הציר המלווה את נחל חמר מצפון. פה כבר יש מה לעשות... הציר נושק לתהום ויש פה ושם שיפועי צד המחייבים הכוונה. החברים מבינים את הנושא והחיבור בין מכוון למכוון מוליך אותנו אל נקודת העצירה הבאה - 200 מטר מעל אפיק הנחל. המצוק שמואר באור הירח מהווה תפאורה מושלמת להפסקת קפה כמו שצריך. העובדה שירדנו כבר כמה מאות מטרים גם מייצבת את מזג האוויר על מצב "מושלם".
משם מרועננים פוגשים באתגר הבא - מעלה עם הצלבות שמחייב דיוק והבנת המערכת. במידה ולא יהיו שני התנאים הללו – המקום יהיה מסוכן. אך גם הוא מאחורינו.
עוד קצת ופוגשים את כביש ערד ים המלח לחיתוך של 10 דקות ונכנסים לנחל פרצים.
תפאורה שכאילו נלקחה מסרט מושיבה אותנו להפסקה הבאה.
לא חסר על מה לשוחח ליד הרכב בלב המדבר בשעות הקטנות של הלילה וההפסקה עובת חיש קל. ההמשך הוא למסלול הנפלא בנחל סדום - קצר אבל כל כך מיוחד, בכל שעה ובלילה במיוחד. כאשר השיירה נערכת במישור עמיעז ביציאה מהנחל כבר אפשר לחוש בבוקר המתקרב. לכן חייבים למהר אל הר סדום, המקום ב-ה' הידיעה, לזריחה נהדרת מעל ים המלח והרי אדום. גם הפעם השמש הפציעה במופע של הוד ורומנטיקה בדיוק בשעה שקבענו לכך. טוב שיש על מי לסמוך.
כשאנו כבר באור יום, גולשים אל כביש 90 למילות פרידה מהחבורה. חוץ מנאום ההוכרה על הנהיגה הבוגרת והחברותא הנהדרת חשבתי מול החבורה על מה מיוחד בג'ימני. התשובה שקפצה לראשי כמדריך היא שקט נפשי. אם נשים את המגרעות בצד. הידיעה שהרכב יכול לעבור בנהיגה נכונה כמעט בכל מסלול והידיעה שאם לא תהיה דרמה של תאונה, אמינותו הנובעת מפשטותו היא נכס למדריך שטח.
הדרך הביתה בבוקרו של מסלול לילי היא החלק הקשה פיסית בטיול, בשל עייפות לילה ללא שינה. אבל התחושה שמלווה אותי בתום טיול מוצלח טוענת אותי באנרגיה טובה וכך מסתיים לו עוד מפגש עם אוטו קטן-גדול, נהוג ע"י אנשים חמודים להפליא.
באהבה רבה,
גיא זילברמן.
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות