טיול המועדון התמלא מהר מהצפוי.. תוך שעתיים בלבד קבוצה אחת התמלאה ונפתחה קבוצה שניה להרשמה.
בוקר שישי, בלי איחורים ועיכובים, התקבצו להם מגוון אנשים שתכף ומיד הפכו לקבוצה מגובשת למדי.
כולם בעלי
סוזוקי ג'ימני מהדור החדש, רובם לא בעלי ניסיון רב ועל כן בתדריך למסלול המתוכנן נתתי דגשים רבים. הדגשתי שצפוי לנו מסלול אתגרי, קצר בק"מ אך עם הרבה אטרקציות. שכולל טיפוס מעלות, צליחת מעברי מים, ומעברים טכניים "שמותחים קפיצים".
נקודת המפגש שלנו הייתה בתחנת הדלק בהאון, סמוך לכנרת מצידה הדרום מזרחי.
שם ערכנו את ההיכרות וכבר היה ניכר שהטיול הולך להיות שמח!
יצאנו בנסיעת כביש קצרה לכיוון צפון, במקביל לכנרת.
נכנסו לשטח לשביל אדום לכיוון בני יהודה הישנה. רגע לפני שמתחיל האקשן הורדנו אוויר בגלגלים, קיבצתי את כולם לתדריך נוסף ודגשים לקראת מה שצפוי לנו ממש עוד מעט ב"מעלה סוסיתא".
"מעלה סוסיתא" הוא מעלה ארוך וממושך, בעל חריץ עמוק, שיש להיזהר בנסיעה לצידו כדי לא ליפול או לקרוס לתוכו אחרת זה מצריך חילוץ ויכול להיות אירוע ארוך ומיותר..
בהמשך המעלה מגיעים למדרגה אלכסונית גבוהה - שם יש צורך בהכוונה מחוץ לרכב, הקשבה, נחישות ומיומנות.
הנהגים, שלחלקם זה אפילו היה הטיול הראשון, היו קשובים לי ולדגשים בהכוונות, כמובן שהג'ימני גם במצב סטנדרטי לחלוטין פשוט רוקד בצורה יפייפיה, נכנס להצלבות באלגנטיות ומניף גלגלים גבוה באתלטיות, תוך שילוב של מערכת טרקשן שתורמת לצליחת האתגר.
לאחר צליחת המדרגה התפזר לו האבק שהעלנו והחל להתגלות הנוף המרשים לכיוון הכנרת..
עצירת קפה ונשנושי בוקר הייתה בשעה 10:30 בבני יהודה הישנה - בפינת חמד מוצלת תחת עצי שיזף עתיקים, ששימשו בשנים הקשות למאכל המתיישבים היהודים במקום.
דרך שביל רמת הגולן בנסיעה קצרה יחסית הגענו למצפה אופיר מהצד של רכבי השטח כמובן.
הרווחנו מזג אויר מושלם לטיול בצפון, לא חם מידי, שמים בהירים וראות נהדרת!
על כן, עצרנו וירדנו לתצפית שממנה ניתן להשקיף לכיוון מערב כלפי מטה ולראות את עמק הירדן, החוף המזרחי של הכנרת ואת החלק הדרומי של עמק החולה.
במבט גבוה יותר ניתן לראות את הרי הגליל התחתון, את הר תבור ואת מצוקי הר ארבל.
במבט למרחקים, אפשר לראות את הרי הגליל העליון ואת הרי נפתלי, ומעבר להם את הרי הלבנון והר חרמון.
המשכנו בנסיעת שביל למקטע כביש קצר בכביש 789 וחזרנו לשטח.
הגענו למעבר בוץ שלכלך את הרכבים היטב ונתן גם התנסות קצרה לנהגים בצליחת מעבר בוץ מאתגר.
היעד הבא שלנו הוא מפגש הנחלים סמך ואל על, שם צלחנו מעברי מים, הראשון ניקה את הבוץ ממקודם והכניסה לשני קצת מאתגרת ומצריכה הכוונה מחוץ לרכב.
כמובן ששוב הנהגים היו קשובים ומעבר המים העמוק סיפק התלהבות ותמונות נהדרות!
עלינו את מעלה סמך, שהוא מלא אטרקציות כל הדרך.
ישנן הרבה הצלבות, חלקן עמוקות וקשות שהצריכו הכוונה מבחוץ וכמובן שילבנו ברכבים להילוך כוח.
עצירת הצהריים שלנו הייתה בשעה 14:00 בגשר הסורי - הגשר הוא חלק מתוואי ההטיה הסורי שנועד להטות את מי הבניאס והחצבאני לכיוון סוריה.
התקבצו שם, במקביל אלינו עוד קבוצות מטיילים ובכל זאת מצאנו לנו פינה נחמדה ושקטה ממש על המים.
העליה מהגשר הסורי לכיוון כנף כללה נסיעת שיירה איטית וזהירה בשל המצאות אבני בזלת ובולדרים לכל אורך הדרך.
מעלה כנף במגמת
ירידה הוא מאתגר, אבל לא בעיה לג'ימנים שלנו.
כן הצריך הכוונה מדויקת בירידת המדרגה הגדולה, שם לא מעט חששו בהתחלה אך צלחו אותה בגבורה!
את המסלול סיימנו בעין כנף בשעה 16:30 בדיוק, מרוצים מהטיול שהיה מוצלח.
כל הרכבים שלמים ללא שום תקלות או פאנצ'רים שיכלו לקרות במסלול אתגרי ובתוואי שטח שכזה, שבו הרכבים עבדו קשה כל היום אך היו גיבורים - שאפו לסוזוקי!
שמחתי להוביל ולהדריך את הקבוצה, כל הכבוד לנהגים. תודה לחברת מכשירי תנועה - יבואנית סוזוקי לישראל. תודה לעומר שהצטרף אלי וצילם את כולנו..
ניפגש בטיול הבא!



לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות