שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

סיכום טיול מועדון סוזוקי בנחלי דרום רמת הגולן - 23/5/25

לטובת מטיילינו הדתיים (אבל לא רק), אנו מזיזים מדי פעם את הטיולים לימי שישי – קצר יותר, מסתיים מוקדם יותר, משאיר את השבת למנוחה והפעם, יצא מועדון סוזוקי לנחלי דרום רמת הגולן – אל-על, סמך וכנף, למסלול "קצר אבל עבה", שמתח מתלים, אתגר דיפרנציאלים ומיגוני גחון ובחן יכולות נהיגה, וכמו תמיד היה נהדר

טיול ביום שישי מאפשר לחברינו חובשי הכיפה לצאת לטיולים וגם עבור אלה שאינם דתיים יש בו יתרון גדול – הוא משאיר את השבת למנוחה אמיתית. אבל בטיולי שישי צריך לסיים מוקדם יותר כדי שכולם יספיקו לחזור הביתה לפני כניסת שבת-קודש, מה שמכתיב מסלולים פחות רחוקים ופחות ארוכים.

image

דרום רמת הגולן והכנרת. פעם מסע של ממש, משהו שמעבר להרי החושך. היום, ובהשוואה למרחבי הנגב, זה באמת לא כל כך רחוק. שעה וחצי-שעתיים מהמרכז, לא יותר. אפשר גם להתחיל קצת יותר מוקדם מבלי להעניש את עצמנו בהשכמות בשעות המטורללות של לפנות בוקר.

image

image

image

image

בתפריט שלנו: טיפוס מהכנרת לבני יהודה הישנה, מצפה אופיר, ירידה למפגש הנחלים אל-על וסמך עם מעבר בוץ מצחין באמצעה, חציית מעברי המים, טיפוס במעלה סמך, ביקור בגשרון הסורי של תוואי ההטייה, ירידת מעלה כנף, חציית ערוץ נחל כנף וסיום בעין כנף. "מסלול קצר - אבל עבה" – מעט קילומטרים, אבל הרבה אתגרים וקצב איטי, עקב בצד אגודל. "כל היום ב-LOW" כמו שאני אוהב להגדיר אותו, בהקשר של אלה שכל הזמן שואלים "מתי אפשר לחזור ל-"HIGH אז במסלול הזה חוזרים להנעה אחורית במצב HIGH רק פעמיים – בפעם הראשונה בקטע הקישור על כביש 789 שבין מצפה אופיר לציר היורד אל מפגש הנחלים. ובפעם השנייה בסוף הטיול בעין כנף, כשמתפזרים הביתה....

כמקובל בטיולי מועדון סוזוקי, מרגע פרסום המסלול ועד שהתמלאה הקבוצה הראשונה (שלי) חלפו בקושי שעתיים + ציפצוף של יתוש. כרגיל, פתחנו קבוצה שנייה אותה מוביל הוד. נפגשים בתחנת הדלק בקיבוץ האון, על כביש 92, תדריך מפורט, חלוקת מכשירי קשר, ולדרך.

image

המסלול הזה אף פעם לא היה קליל, אבל היו שנים שרבים התייחסו אליו בסלחנות. בישראל יש באמת לא מעט נהגי שטח לא רעים ובעלי נסיון רב, אבל זה לא סוד, שלמרות הצטרפות מספר הולך וגדל של בנות לתחביב הג'יפאות, מדובר עדיין בקטע מאוד גברי, קשוח, מיוזע "עם זיפים", מלא בטסטוסטרון, אגו ואמוציות.

וכך, בסגנון הישראלי המצ'ואיסטי, השחצן והזחוח, הם הגדירו אותו כ"מתאים לכל רכב עם הילוך כוח". הציר הזה באמת אולי היה פעם כזה, אבל הוא לא קפא על שמריו – הוא משתנה כל הזמן ו"חי", כאשר בכל שנה נוסעים בו במצטבר אלפי רכבי שטח וגם למזג האויר יש מה לומר - וכך הולך הציר והופך למאתגר. מדרגות קטנות שאף אחד לא התייחס אליהן פעם, הרימו ראש. הצלבות נולדו יש מאין, בורות ומעברי מים העמיקו, בולדרים שהיו יציבים וסיפקו נקודות משען נתלשו ממקומם, סלעים מחוספסים ואוחזים שויפו והפכו לחלקלקים.....וכך, בוקר בהיר אחד היכתה ההכרה שזה כבר לא מסלול פשוט וגם לא כל-כך "בינוני" – רק הילוך כוח כבר לא מספיק. רצוי גם מרווח גחון ראוי, זויות מרכז נכונות, מיגונים וצמיגי שטח רק יועילו... ואפילו די מומלץ שהרכב יהיה מצויד בבקרת משיכה יעילה או אפילו בנעילה אחת.... בהחלט יש במסלול מלכודות, חלקן נבזיות, שממתינות לנהגים הלא-מיומנים שלא יודעים לבחור קו נכון, ו/או שנוהגים בכלי רכב לא מתאימים או סתם כאלה שנוהגים בפועל קצת פחות טוב ממה שהיו בטוחים - ומחיר הטעות יכול להיות יקר – החל מקריעת צמיג או מעיכת דלת ועד התהפכות על מלא.

אבל במועדון סוזוקי לא נתקלנו בכל אלה – החבר'ה ממושמעים, רכבי השטח מתוצרת סוזוקי מרשימים ביכולותיהם, מתאימים למשימה הנכבדה כבר כחדשים מהניילון ואפילו לפני השיפורים הבסיסיים הנדרשים כמו מיגון וצמיגי שטח. וכמובן - אנחנו נמצאים שם איתם. במקומות הבעייתיים שיכולים לטמון בחובם אלמנט של סיכון - כמו המדרגה בעליה לבני יהודה, ההתגברות על ההצלבות במעלה סמך ובירידת מעלה כנף עתיר הבולדרים, כיוון דקדקני מבחוץ העביר את כולם ללא דרמות מיותרות וללא נזק. ואי אפשר שלא לציין שמזג האוויר שקיבלנו היה "מתנה בהזמנה" – חמים אבל נעים לאנשים ונעים למכונות. באמצע אוגוסט זה יהיה בפירוש סרט אחר לחלוטין, קשוח בהרבה.

____________________________________________________________________________

קומפרסור מדחס אוויר מקצועי 2 ראשים צג דיגיטלי קומפרסור מדחס אוויר מקצועי 2 ראשים צג דיגיטלי
קומפרסור 2 ראשים (2 בוכונות) עם צג דיגיטלי המתחבר למצת הרכב וגם למצבר (באמצעות מתאם ממצת למצבר הכלול באריזה).
18A ממוצע, 55 ליטר בדקה.
לרכישה בחנות אתר השטח - הקליקו כאן

____________________________________________________________________________

image

image

image

image

וכך, השעה ארבע וחצי-רבע לחמש לפנות ערב, וגלגלינו עומדים בחניה של עין כנף. המנועים חוזרים להסתובב בנחת בסל"ד סרק. איסוף המכשירים, ניפוח אויר בצמיגים וסיכום של עוד טיול מועדון מאתגר, מספק ומאוד מוצלח – ועדיין נשאר זמן להגיע הביתה לפני בוא שבת המלכה.

כמו תמיד היה נהדר – ג'ימנאים יקרים, אני בא לעבוד – אבל מוצא שאני נהנה כמו בטיול עם חברים - וזה רק בזכותכם! נתראה בטיול הבא!

הרשם לדיוור מועדון

1748502256859174850225813117485022591211748502260296174850226119117485022621231748502263498174850226433917485022653861748502266406174850226709517485022678401748502268751174850226945517485022704281748502271089174850227165717485022723371748502272896174850227376917485022743071748502274835174850227555017485022760221748502276361174850227708017485022776191748502278033174850227836217485022788351748502279309174850227990917485022804081748502280828174850228131317485022818521748502282288174850228279117485022832951748502283682174850228418617485022844461748502284901174850228536517485022857971748502286165174850228654117485022870561748502287367174850228769417485022880901748502288362174850228870617485022890611748502289406174850228986817485022901861748502290522174850229090917485022911101748502291493174850229180217485022921171748502292418174850229272617485022931641748502293565174850229391717485022942231748502294515174850229495017485022952701748502295496174850229584517485022961921748502296544174850229681317485022972291748502297550174850229785317485022981631748502298446174850229881317485022991571748502299563174850229987717485023002881748502300660174850230101717485023013441748502301594174850230206817485023023481748502302744174850230303917485023034641748502303760174850230409617485023043341748502304969174850230527517485023056001748502305906174850230637317485023066991748502307102174850230747617485023078991748502308158174850230853717485023087811748502309218174850230955417485023098961748502310276174850231048917485023108521748502311141174850231141417485023116921748502312118

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

7 תגובות

1

אורח/ת - רוני. ה

18 ביוני ב 14:25

היה מדהים
תודה

2

אורח/ת - עירית. ל

18 ביוני ב 14:26

דרור תודה!
היה כיף גדול ☀️🌻
ותודה לכולם על התמונות והסרטונים🙏🏻🌷

3

אורח/ת - רונן. ו

18 ביוני ב 14:26

דרור תודה רבה
מדריך מעולה שבמעולים
קבוצה נהדרת

4

אורח/ת - יורם. ט

18 ביוני ב 14:27

תודה לדרור על הובלת הטיול.
אכן מסלול מאתגר אבל מאד יפה.
להתראות בטיולים הבאים

5

אורח/ת - צור. י

18 ביוני ב 14:30

תודה רבה לדרור!

6

אורח/ת - פנינה

18 ביוני ב 14:31

היה טיול קשוח/מאתגר ומאוד מענין. מקומות שפעם ראשונה הגעתי אליהם. תודה לכל הצלמים על תמונות יפות ולדרור על הובלה אמיצה 🏆

7

אורח/ת - אלדר. ד

18 ביוני ב 14:31

תודה רבה דרור, אחלה טיול! ותודה לכולם - קבוצה איכותית ממש!

נגישות