עופר אדר

הכתב הראשי של אתר השטח הישראלי, מוביל טיולים ומדריך נהיגת שטח. כשהוא לא בשטח, עופר עורך מגזינים מקצועיים הקשורים לחקלאות וגם עורך ספרי טיולים.
טייל ותיק, מחובר לרכבי שטח מגיל אפס כמעט. בגיל 12 כבר שוטט במשעולי הפרדסים ברכב המשפחתי: לנדרובר סימן 1.
את בית הספר האמיתי בנהיגת שטח עשה במסגרת שרותו הצבאי בסיירת שקד, כשמגרש הלימודים היה חצי האי סיני. מגלה חיבה עזה לכלי רכב מוזרים ומתמחה בהיסטוריה של רכבי השטח. ההנאה הגדולה: טיולים באמצע השבוע, כשכל הטבע הנהדר והנופים הנפלאים של א''י ריקים מאדם...
דף 1 מתוך 113
דקאר 2025: מחממים מנועים
דקאר 2025: מחממים מנועים

מרבית השמות המוכרים יחזרו גם השנה להתחרות בראלי, חלקם בקבוצות אחרות, כולל קבוצה חדשה ומפתיעה, אך שם אחד בולט מאוד ומוכר דווקא ייעדר – "מר דקאר", פטר פטרהנסל, לא יהיה שם. אבל אל דאגה, הוא לא פורש מתחרויות, הוא בחר השנה להשתתף ב-Africa Eco Race

האבא של סימון השבילים בישראל
האבא של סימון השבילים בישראל

שמו של הלל בירגר, מי שהגה, יזם וביצע את סימון השביל הראשון בא"י בשנת 1947, כמעט ונשכח. אבל בזכות פועלו, ישראל של היום היא אחת המדינות המובילות בעולם בסימון שבילים ובמיפוי שטח

דקאר 2024: סיום וסיכום
דקאר 2024: סיום וסיכום

ריקי בראבק פעם שנייה באופנועים, קרלוס סאיינז בפעם הרביעית - כל אחת במכונית של יצרן אחר, קריסטינה גוטיירז פעם ראשונה ב-T3 - האשה השנייה שמנצחת קטגוריה אחרי יוטה קליינשמידט, ומרטין מצ'יק קוטף ניצחון ראשון במשאיות. והיה עוד הישג ראשוני - קבוצת אאודי סופסוף זכתה

דקאר 2024: סיכום חצי שבוע שני
דקאר 2024: סיכום חצי שבוע שני

אחרי הסטייג' התשיעי זהותם של חלק מהמנצחים כבר די ודאית, ונראה שקטגוריית האופנועים, בה מוביל ריקי בראבק, היא היחידה שאולי יכולות להיות בה התפתחויות. ולצערנו, יעל קדשאי בחוץ, לאחר שהתהפכה בסטייג' השמיני

דקאר 2024: סיכום שבוע ראשון
דקאר 2024: סיכום שבוע ראשון

השבוע הראשון של הראלי הסתיים בסטייג' קשה וממושך של 48 שעות, שבסופו מיקום המובילים השתנה לא מעט וכמה מבין הרוכבים והנהגים הבכירים איבדו כל סיכוי לזכות השנה בראלי

דקאר 2024: סיכום חצי שבוע ראשון
דקאר 2024: סיכום חצי שבוע ראשון

עד כה לא היו דרמות מיוחדות בראלי של השנה, למעט אולי הפרישה של סאם סנדרלנד. המובילים בכל הקטגוריות הם שמות מוכרים, רוכבים ונהגים של קבוצות היצרן הגדולות. פערי הזמנים בין המקומות הראשונים קטנים, מה שיוביל בוודאי למתח רב יותר בהמשך

דקאר 2024: רגע לפני הזינוק
דקאר 2024: רגע לפני הזינוק

בצעדים קטנים ומהוססים אנחנו מנסים לחזור לשגרה מסוימת, למרות שהשגרה האמיתית עדיין רחוקה מאיתנו. במסגרת זאת, החלטנו לא לוותר על סיקור הראלי-רייד המסקרן והקשה ביותר, הדקאר, כפי שאנחנו עושים מדי שנה. האם נראה ניצחון נוסף של אל-עטייה כשהוא מאחרי ההגה של רכב חדש? ואולי ניצחון ראשון לקבוצת אאודי רגע לפני שהיא פורשת מהסבב? וייתכן שיהיה זה לואב שיעמוד על המדרגה הגבוהה בפודיום? מחר הזינוק וביום שישי בעוד שבועיים, ב-19.1, נדע את התשובות

גם סוזוקי מתחשמלת
גם סוזוקי מתחשמלת

בשנה הבאה מתכננת החברה לייצר דגם חשמלי של רכב פנאי, הראשון מתוצרתה, שיהיה פורץ הדרך לדגמים חשמליים נוספים שיגיעו בהמשך

טנדרים לא חייבים לשעמם
טנדרים לא חייבים לשעמם

פורד ריינג'ר שעבר הסבה להנעה 6X6 היברידית וראם TRX שקוצר באופן דרסטי הם רק שניים מתוך אין ספור מוטציות מוטוריות המבוססות על טנדרים אפרוריים

יאנגוואנג U8 - ה-SUV שיודע לשחות
יאנגוואנג U8 - ה-SUV שיודע לשחות

החברה הסינית הציגה רכב שטח היברידי גדול עם כמה יכולות מעניינות, אחת מהן היא היכולת לצוף ולנוע במים למשך כחצי שעה ללא נזקים

טויוטה מפתחת טכנולוגיית מצברים חדשה שתספק טווחי נסיעה של 1000 ק
טויוטה מפתחת טכנולוגיית מצברים חדשה שתספק טווחי נסיעה של 1000 ק"מ ויותר

המצברים החדשים יותקנו במכוניות של החברה החל משנת 2027 ובעתיד הרחוק יותר יגיעו מצברים עם טווחים של 1500 ק"מ וזמן טעינה קצר במיוחד

קיואן 01: קרוס-אובר שהוא גם טנדר
קיואן 01: קרוס-אובר שהוא גם טנדר

חברה סינית הציגה דגם קונספט חשמלי, המאפשר ליהנות מכמה עולמות: קרוס-אובר אלגנטי שבלחיצת כפתור הופך לטנדר עם ארגז מטען מכובד

סנצ'ורי: ה-SUV היקר ביותר בתולדות טויוטה
סנצ'ורי: ה-SUV היקר ביותר בתולדות טויוטה

תמורת מחיר המתחיל בכ-200 אלף דולר, תוכל הצמרת העסקית והפוליטית של יפן לזכות בפינוקים שמציע הדגם החדש של החברה, הנמכר לעת עתה רק בארץ מוצאו

אגדת כביש: ביוטלר 1.2
אגדת כביש: ביוטלר 1.2

הבודי הספורטיבי המרהיב של הרכב שבתמונה נוצר על ידי האחים ביוטלר בסוף שנות ה-50, אבל מתחתיו מסתתרת לה בסך הכל חיפושית...

דף 1 מתוך 113