טיול ג'יפים בקעה

דף 1 מתוך 1
סיכום טיול ג'יפים לדרום הבקעה - מגלגל לסרטבא, 2/3/24

בקעת הירדן - מלחמת אוקטובר 24' גרמה לכ-5 חודשים של התנזרות מחבל ארץ מדהים זה. מתיחות ביטחונית הרחיקה רבים מהג'יפאים ובכלל מי שלא היה חייב, סביר שלא הגיע לאזור.
תחילת מרץ, לאחר מספר בירורים ותחושות בטן, נסעתי לבקר את האזור שאני כ"כ אוהב לטייל בו, והפעם מקיבוץ גלגל עד לראש מבצר חשמונאי - הסרטבא
הדריך: וייזל עדי

יומן מסכם של טיולי
יומן מסכם של טיולי "גאון הירדן" - מרץ 2023

הטיולים שלנו לגאון הירדן ומובלעת טובלן (אזור מאגר תירצה בבקעת הירדן) החלו להיות מסורת באתר השטח. בדומה לשנה שעברה, בדיוק בין שלושת השבועות היחידים בהם אפשר לראות את ''מובלעת טובלן'' ירוקה ופורחת בשילוב עם אישור מיוחד מהצבא, יצאנו לשטח הנסתר והמדהים הזה שתוך שבוע הופך מירוק לצהוב

סיכום טיול לארץ המרדפים - צפון מדבר יהודה, 10/12/22

מדבר יהודה - אחד מתאי השטח היפים בארצנו וחודש דצמבר והירוק מתחיל לכסות לאט לאט את המפנה הצפוני של רכסי מדבר יהודה.
הפעם יצאנו לתא שטח המכונה בפי רבים "ארץ המרדפים", טיפסנו קודם לכן על ציר "סכיני השומרוני הטוב", ונכנסנו לעומק השטח בשמורת נחל מכוך דרך סכיני שמוט עד לצפון בקעת הירדן

בקעת הירדן, איזור מיוחד במינו לטיולי שטח ופחות מטוייל ביחס לנגב או למדבר יהודה וניתן למצוא בו צירים מהממים לאוהבי השטח - החל מצירי נופים, פריחה וגם אלו האתגריים.
יצאנו לתור במרחבי צפון הבקעה, בין נקודות התצפית הישנות של הצבא, הבונקרים המיותמים, סיפורים אודות "ארץ המרדפים" והיסטוריית הקרבות של מלחמת ששת הימים

מדבר יהודה - הפסקתי לספור כמה אפשרויות למסלולים יש בתא השטח המדהים הזה שגולש לדרום הבקעה, שם נמצא הגבול הצפוני שלו.
ספטמבר אומנם, אבל חם וכדאי לשלב מסלול עם הרבה מים, אז ביקרנו ב-3 מקורות מים מצננים שביקור בכל אחד מהם מטעין הרבה אנרגיות.

לפני כמה שנים כשהתחלתי להסתובב ולסייר בגאון הירדן (זור – בערבית) חשבתי שיהיה מדהים להביא לכאן קבוצות מטיילים שיוכלו לחוות את היופי המדהים והבלתי נגיש של האזור המיוחד הזה המשלב את ''כיכר הירדן'' (ע'ור – בערבית) והכי טוב להגיע בחודש מרץ כשהסביבה היבשה והחמה הזאת, ברוב המכריע של ימות השנה, הופכת לירוקה ופורחת

יומן מסע ראשון - פורץ דרך בבקעת הירדן, ה
יומן מסע ראשון - פורץ דרך בבקעת הירדן, ה"זור", שפך הירדן וציר המנזרים

כ-3 שעות מרגע שפורסם המסע שלנו לאזור ה''זור'' ושפך הירדן אזלו כל 15 המקומות במסע. לא פלא, מקום מרתק שהכניסה אליו כרוכה בתיאומים לא מועטים ושינויים של הרגע האחרון (כולל ברגע האחרון) ולכן גם אם יש מדי פעם כניסות עם רכבים לשפך הירדן וציר המנזרים ה''זור'' זה כבר סיפור אחר לגמרי ולכן מעטים האנשים, למעט החקלאים בעלי המטעים, שביקרו שם

סיכום טיול מועדון סוזוקי לצפון בקעת הירדן - 19/2/22

מועדון סוזוקי יצא שוב בשתי קבוצות צבעוניות, והפעם לצפון הבקעה. מזג אוויר סגרירי וקר וירוק רענן מכל עבר, היוו תפאורה מרהיבת עין שהפכה את האיזור הלוהט ביותר בישראל (בקיץ) למשהו שמזכיר את סקוטלנד. תוסיפו מסלול טכני שאין בו רגע משעמם, וקיבלתם את המתכון לטיול מוצלח ביותר

סיכום טיול אל לב הבקעה - מהסרטבה לשמורת אום זוקא, 8/1/22

בקעת הירדן בתקופה שבין חודש אוקטובר לחודש מאי - איזור שכדאי לבקר בו פעם בחודש לפחות.
שיירה ארוכה של ג'יפאים אוהבי השטח הגיעו לליבה של בקעת הירדן ממבצר אלכסנדריון ועד לשמורת אום זוקא
הדריך: וייזל עדי | צילום רחפן: שי וייזל (שייזל)

תצפית אל-מוסטרה

תצפית אל-מוסטרה היא ללא ספק התצפית היפה ביותר בבקעת הירדן

סיכום טיול משיפולי השומרון לבקעת הירדן 25/12/21

יום שבת, נפגשנו 11 ג'יפים בשעה 09:00 בדיוק בכניסה לישוב רימונים.
היה זה הסופ''ש הראשון לאחר סערת ''כרמלה''. לטיול הפעם הגיעו רכבים מגוונים - מרוביקון קשוח דרך לאנדקרוזרים, רקסטון ואפילו דאסטר אחד
צילום: המשתתפים

יומן מסע לצפון בקעת הירדן - 18/12/21

בבוקר שבת שאחרי כמה ימים חורפיים, נפגשנו קבוצה של 14 ג'יפים לטיול בצפון הבקעה.
נסענו על קרקע חלקה בצירים שחלקם לא מטוילים וראינו את הבקעה מתחילה להפוך לירוקה

יומן מסע מצפון בקעת הירדן לסרטבה - 27/11/21

בבוקר שבת עם מזג אוויר מצוין נפגשנו קבוצה מכובדת של ג'יפאים, חלקם מטיילים מוכרים מטיולים קודמים וחלקם חדשים, לטיול בבקעת הירדן היפה והקסומה