ישנן חברות עם מסורת ארוכה ויציבה של יצירות מופת מוטוריות אבל יש גם חברות שמבליחות לרגע עם רכב גאוני – ונעלמות. כך קרה לחברת וידאל הגרמנית, שייצרה את הטמפו G 1200 בשנים 1936-1939
עופר אדר
31/07/08
היונימוג, מלבד היותו אחד מרכבי השטח הטובים ביותר שנבנו מעולם, מחזיק גם בתואר נוסף: הוא אחד מכלי הרכב הוותיקים ביותר בשטח, לצד הג'יפ והלנד רובר
עופר אדר
25/06/08
השם למבורגיני מתקשר מיידית, עבור כל חובב רכב, עם מכוניות ספורט אקזוטיות. אך במשך כעשר שנים ניסה היצרן האיטלקי לייצר גם רכבי שטח, אקזוטיים לא פחות
עופר אדר
14/11/01
ליחידת ההנעה העשויה אלומיניום, המפעמת בחזיתו של הריינג' רובר, יש היסטוריה עשירה, ששורשיה נעוצים בשנות ה-50 של המאה הקודמת. זה סיפורו של מנוע שנולד כתגובה למתקפת החיפושיות (של פולקסווגן) על ארה''ב, ניצח במרוצי פורמולה 1, הניע מכוניות ספורט בריטיות משובחות, וממשיך עד היום לדחוף את רכב השטח הנחשב לטוב בעולם
עופר אדר
06/09/01
היא אמנם לא היתה מכונית שטח ''טהורה'', אבל הג'נסן FF, שייצורה החל ב-1966, הציגה תפישה חדשה: הנעה 4X4 קבועה עם דיפרנציאל מרכזי ננעל. התפישה הזאת יושמה, מאוחר יותר, ברכבי שטח רבים
עופר אדר
23/08/01
בשנת 1971, כשחברת שטייר-דיימלר-פוך
הציגה את רכב השטח החדש שלה, הסתבר
שעבודת המתכננים לא היתה קשה במיוחד:
הרכב שיצא משערי המפעל האוסטרי דמה
בכל לקודמו, ההפלינגר, מלבד המימדים
עופר אדר
06/06/01
בהיסטוריה של רכבי השטח יש כמה וכמה כלי רכב שהפכו כבר לאגדות: הג'יפ של מלחמת העולם השנייה, הלנד רובר סימן 1, המרצדס יונימוג ועוד רבים אחרים. השבוע אנחנו מתחילים בסדרת כתבות, שיביאו את הסיפורים מאחורי האגדות. והראשונה בסדרה: הסיטרואן דה-שבו סהרה
עופר אדר
05/06/01
מה הייתם מצפים מרכב שטח השוקל בסך הכל 600 ק''ג, עם מנוע אחורי המפיק 24 כ''ס, שנלקח מאופנוע? לא הרבה,
הייתם אומרים, אבל חכו עד שתפגשו את ההפלינגר, מבית שטייר-דמיילר-פוך
עופר אדר
23/05/01
כמעט כל טיול בנגב או בממלכת ירדן נוסע על אחת מהדרכים הנבטיות העתיקות (מי אמר דרך הבשמים ?) ובדרך כלל גם מבקר בעיר נבטית מלפני 2,000 שנה או יותר...
אמיר נחומי, מדריך באתר השטח, עושה סדר ומבהיר מיהם הנבטים? היכן חיו? ומה עשו שהפכו למלכי המדבר?
אמיר נחומי
28/07/00