יומן מסע לרומניה - מסע ייעודי הדנ''מ, ינואר 2023

לאחר כמה מסעות אתגריים ומאתגרים ברומניה הבנתי שאם אני רוצה להתמודד עם מכשולי החורף הרציניים שיש לחורף הרומני להציע לי אני צריך קבוצה שבה אוכל לסמוך על כל המשתתפים, הן בנהיגה והן בידיים עובדות שיודעות את העבודה ומסוגלות לעבוד בתאום.
לאחר כמה שיחות עם בוגרי ההדנ''מ שלנו (הדרכת נהיגה מתקדמת) הבנתי שמצאתי את המשוגעים שיבואו איתי בחורף הרומני לטפס על הקרפטים.
נפתחה הרשמה של בוגרי ההדנ''מ שלי ועוד חבר או שניים קרובים אישיים שלי - חברים שמטיילים איתי כמה שנים טובות ואני מכיר את היכולות שלהם. החלטתי לבנות מסלול ייעודי, לא בשביל לטייל ברומניה, אלא בשביל לתרגל וללמוד להתמודד עם מכשולי החורף בצורה קיצונית יותר ממה שיש לחורף בארצנו להציע.
אז הגיע סוף סוף התאריך ונפגשנו בשדה, פתאום נופל לי האסימון ואני מבין שאני בכלל במסע חברים...
ההרפתקה מתחילה

יומן מסע ג'יפים רומניה - ספטמבר 2022

יצאנו לחוות את רומניה ממש בסיום הקיץ!
לטיול ג'יפים התגבשה קבוצה מכובדת של 16 נהגים הרפתקנים שהתחילה את הטיול במלון הילטון אך ההמשך היה מפתיע וכלל גשם, הרבה בוץ וגם שלג.
בסיום של קיץ יבש מאוד בכל יבשת אירופה לא יכולנו להתכונן לחוויה שעברנו...
כשלושה ימים לפני הנחיתה שלנו ברומניה נפתחו ארובות השמיים, גשם חזק ירד על הרי הקרפטים ועם צניחת הטמפרטורה גם שלג... מה שהפך את הטיול ג'יפים שלנו למיוחד ביותר.
הרפתקאות החורף שלנו ברומניה רק התחילו!

יומן מסע פורץ דרך לרומניה - מרץ 2022

לאחר לא מעט שינויים של שאריות הקורונה החלטנו לצאת לרומניה. קבוצה קטנה ואיכותית של 9 ג'יפאיות וגיפאים שידעו שאנו יוצאים אל עומק השטח, לצירים מרוחקים שמקומיים בודדים עוברים בהם, צירים קשוחים ובלתי צפויים ואכן המסע הזה היה הרפתקה אחת גדולה ובלתי צפויה...

יומן מסע פורץ דרך - רומניה, סתיו 2021

על המסע הזה כדאי בהחלט לספר ממש מההתחלה, המסע היה מוכן כבר לפני שנתיים אבל אז הגיעה אלינו מגפת הקורונה וטרפה את הקלפים...
אז לאחר שנתיים, כשהמצב עדיין לא ברור, היה צריך למצוא חבר'ה עם ''ראש מנוע'' לא כל כך יציב והרבה מיומנות נהיגה שיצאו איתי למסע מהסוג הזה...

אופנועי אנדורו בהרי הרילה - בולגריה

שישה אופנוענים מישראל בהרפתקת אנדורו מיוחדת וראשונית סביב עיירת הסקי בורביץ' שבלב הרי הרילה של בולגריה. רכיבת אנדורו ייחודית בסינגלים, בשבילים הפתוחים, בחציית הערוצים ובטיפוס לפסגות בהפקה מיוחדת של אתר השטח יחד עם איסתא ספורט. כל כוחותינו שבו בשלום

טיול נהיגה ספורטיבית ל-5 ימים ברומניה, אוקטובר 2019

אחרי הרבה מסלולי טיול בהרי האלפים של מערב אירופה, הגיע הזמן לטיול נהיגה ספורטיבית בהרי הקרפטים של רומניה. יצאנו למסלול של כ-1100 ק"מ בין נהרות, אגמים ועיירות קסומות שנראה שהזמן עצר בהן מלכת, נהגנו בכבישים הטובים באזור וביניהם ה- Transfagarasan, שלאחר בדיקה חוזרת של שלישיית מנחי תוכנית הרכב Top Gear, הוכתר כ"כביש הטוב בעולם לנהיגה". פרט אליו קיימים עוד מאות ק"מ של אספלט מפותל וחלקם מטפסים בגובה עד מעל העננים

רומניה לג'יפאים ואנשי שטח בלבד... ועכשיו נסביר

אתר השטח גאה להציג - טיול ג'יפים אתגרי בצפון מזרח חצי האי הבלקן.
סיירו, בדקו, למדו וייקחו אתכם לשם - נמרוד וידר ועדי צפתי

יומן מסע משנה חיים - רומניה, אוקטובר 2018

טל ברוש וארז מלצר, מטפלים ריגשיים, יצאו להעניק מהידע הרב שצברו במסעות עם לוחמים שעברו אירועי לחימה קשים, גם לקהל הרחב שרוצה להתבונן לעומק חייו על מנת ליצור את השינוי המיוחל באמצעות מודלים של הובלת תהליכי התפתחות, חוסן נפשי ומנהיגות.

מסע אתגרי הרפתקני משנה חיים

במסע, בשונה מטיול שכולו רק הנאה, אנחנו עוברים דרך - ולאורך הדרך הזו יש חוויות רבות, חלקן משמחות ומהנות וחלקן מאתגרות וקשות, מעציבות ומעכבות, אבל כולן מעצבות ומשנות אותנו. כמו מים בסלע...
כתבה מיוחדת על מסעות משנים חיים!
כתב: ארז מלצר, מאמן ומטפל באמצעות מסע והרפתקה
המסע הקרוב: מסע משנה חיים - 25/10/18 עד 31/10/18
בהדרכת: טל ברוש שמחוני וארז מלצר

דיסקברי 3 מול דיסקברי TDI במבחן של ראש הממשלה

לו ניתנה בידכם אפשרות הבחירה בין דיסקברי 3 לבין דיסקברי TDI, מה הייתם בוחרים? שאלו את ראש ממשלת רומניה – הוא כבר היה בסרט הזה

מולדבאנו - הפסגה הגבוה בהרי קרפטים - רומניה Moldoveanu

עופר אוגש עזב את ההגה לכמה שעות ובדרך לטיול ג'יפים ברומניה יצא לטפס על פסגת המולדבאנו Moldoveanu - ההר הגבוה ברומניה. גם טיפס וגם צילם: אסי הבר.

הוילה של ענת ורון ברקוביץ

בטיסת אל על לרומניה קראנו בעיתון אטמוספירה (כן יש כזה עיתון) כי בפרדיאל בנה רון, שהוא ישראלי בוגר יחידה מובחרת, וילה מיוחדת עם חדרי אירוח. השם, הייחוס והנועזות חייבו בדיקה, טלפון וכמובן ביקור. אז לאחר שהתברר כי זה אכן אותו רון עלינו על הכביש לסינייה והגענו למשפחת ברקוביץ:

המסע חזרה מרומניה דרך בולגריה לישראל - כתבת המשך

לאחר שסבבנו מהדלתא של הדנובה במזרח רומניה ודרך הרי הקרפטים עברנו דרך בוקרשט ומשם על הכביש חצינו את הדנובה על גשר הברזל הארוך באירופה למעבר הגבול בכניסה לבולגריה.

המסע מישראל לרומניה ובולגריה

יצאנו למסע לרומניה ובולגריה שתחילתו בנמל איזמיר שבטורקיה ואם נדייק יותר - אז יש לומר כי תחילתו בנמל אשדוד.
אנחנו רצינו לטייל בהרי הקרפטים - רכס הרים ענק התופס למעלה משליש משטחה של רומניה
אך הדרך הלוך לאורך הים השחור והדרך חזור דרך מרכז בולגריה סיפקו לנו חוויות נוספות בשטח ובכלל.